ingopingo

Alla inlägg under april 2010

Av INGO - 30 april 2010 06:32

Då var man uppe före tuppen. Ingo ville ut redan 05:45...solen skiner lite lätt bakom persiennerna

Nu ligger Ingo och sover i soffan

Idag är det sista april, ska fly stan efter jobbet. Det blir lite middag hemma hos Linda och kjell, ska bli trevligt. Det har börjat bli tradition att träffa dom på sista april.


Vad? vad säger du vill du skriva?



Hej Det är Ingo

Har ni sett tomaterna och chillin hon odlat?

Helt ärligt

 

Ser hon inte att dom sitter alldeles för tätt...tomaterna kommer förstöras innan 20 juni...trust me on that

Jaha...i dag kommer jag bli lämnad hemma hos brorsan för att matte och husse ska jobba. Börjar bli less på det.

Men men jag ska lägga mig bakom hennes rygg nu för att senare bli klämd och sen titta på henne med bambi ögon...för då får jag ALLTID godis, haha hon är så lättlurad!


Nej nu är det dags

Ciao

Av INGO - 29 april 2010 08:44

Hej det är Ingo igen..

Har hört rykten om att det är sista april i morgon...vad är det?

Jag frågade pudeln på andra sidan parken i går och han sa...passa på att plocka upp alla burkar så får du pant. Jag förstod inte riktigt vad han menade. Vadå slänger folk burkar omkring sig som jag ska plocka upp. Övade lite igår med rumpan upp i vädret.

Kändes riktigt kul faktiskt.

Men idag fick jag reda på att jag ska ut och spela golf med brorsan så jag slipper allt folk, hörde jag morsan säga i telefonen 

Så det blir inget burkplockande för mig.


Ciao

Av INGO - 28 april 2010 08:31

 

Hej det är Ingo

Har precis blivit lämnad hemma

Morsan bad mig att lägga upp ett par bilder på blommorna vi planterade häromdagen

Som jag förävrigt kissade på i natt

Idag blir det inte mycket till leka...home alone...tråkigt

Så jag ska passa på att leta smutstvätt och skälla lite extra på brevbäraren. Han är så laaaat, tar alltid hissen så jag blir väckt när han tar klivet ut. tjockis....

Jag kanske inte ska säga ngt eftersom jag åt ett antal gånger igår. Till och med ugnspannkaka med äpple och bacon.


Just jah

Igår köpte Matte och husse en resa till Grekland...kul då blir man lämnad ensam igen..

Ska försöka få in ett askmoln över Sverige tills dess


Ciao

Ingo

Av INGO - 27 april 2010 09:07

Vaknade 06:00 av att himlen lös blå. Vill tro att det var pappa som drog upp mig och fick i väg mig till gymmet. Sprang lite på bandet och körde lite mage. Jag ligger i soffan nu men ska till jobbet om 15 min.

Har planterat blommor på balkongen, känns att sommaren är påväg då. Det slog mig i dag att jag måste snart fixa håret igen, växer som ogräs så utväxten blir fiiin fin. Så Emma jag kommer ringa dig snart=)

Hoppas dagen går snabbt idag för jag är redan HELT SLUUUUT!


Skriver mer i kväll och lägger upp lite mer roliga bilder!

Ciao

Av INGO - 24 april 2010 19:39

Jag har fått nytt jobb, det känns bra. Kommer att börja där efter att min uppsägningstid på mitt nuvarande jobb gått ut. Ska bli skoj!

Annars har jag jobbat idag, det var fullt upp hela dagen. ingen rast och ingen ro som man brukar säga på gammelsvenska=)

Sen åkte jag och A och köpte balkongblommor. Det blev rosa, lila och grönt. Blir fint tror jag. Ska köpa persienner i morgon också så man klarar av sommaren i vardagsrummet. Blir så himla varmt ju.


Sitter och funderar på att köpa lite godis, det är ju faktiskt lördag...varje dag=)


I morgon är jag ledig, ska bli såååå skönt. Ska träffa Stina i morgon, hoppas det bilr fint väder så kan vi ta en promenad i solen.


Syrrorna besökte oss i helgen för att vi skulle gå till minneslunden och tänka lite extra på pappa. Det var sorligt och tyvärr sant. Men livet fortsätter och det är bara att försöka andas varje morgon och gå vidare...hatar det ordet...det låter som att man glömmer pappa. Kommer aldrig glömma honom.


Lilla-syster har åkt hem igen men stora syster och hennes lilla bäbis Elliot är kvar här.Han håller på att krypa runt i lägenheten hemma hos mamma.


Elliot bajsade idag...då var Floyd och Ingo där och luktade honom i baken...sen ÅT floyd bajset när vi råkade lämna kvar byxorna på golvet medans vi duschade Elliot. TUR ATT DET INTE VAR INGO....Floyd stinker nu....ooo ja han stinker. Haha


Nu ska jag gå och köpa godis...mamma är sugen säger hon. Så då kan jag skylla på henne =)


Have a nice day


Av INGO - 23 april 2010 08:42


23 April Pappa 60 år         


Önskar du var här 


Fick ett samtal från en av dina bästa vänner idag pappa. Från Prag ringde han och sa att han tänkte på dig ofta och att han önskade att du levde. Ni skulle ha åkt på en resa tillsammans sa han för att fira din födelsedag. Mirec hälsar så gott...

Av INGO - 20 april 2010 19:17

Idag skulle vi ha kunnat planera årets största fest...till världens bästa pappa.

Istället får vi drömma, fundera och känna saknaden av honom...8 månader sen du försvann

 


Pappa

Hör du mig


Saknaden är stor...men längtan är större...

Längtan att få höra din röst, få känna dina kramar få höra ditt skratt

Längtan gör ont


Det går inte en dag utan att du dyker upp i mina tankar

Det går inte en dag utan att det värker i bröstet

Det går inte en dag utan att jag ber om att du ska komma tillbaka


Inbillar mig ibland att du sitter på min axel

Inbillar mig ibland att du sitter i fönstret och kollar till mina matvanor...du hatade min matlagning.

Jag skrattar till och säger högt att jag ska bli bättre

Jag skrattar till...sen kommer tårarna


Jag nyper mig i armen varje dag för att se om den vardag jag lever i är verklighet

...sanningen är att du är borta

...sanningen är att jag aldrig mer få se dig

...sanningen är just nu en verklighet jag inte vill leva i


Jag älskar dig pappa

På fredag skulle du ha fyllt 60 år

Vi skulle ha firat våra födelsedagar tillsammans

Jag 30 och du 60...Nu får vi som saknar dig och älskar dig gå till minneslunden och se ditt namn som finns inristat i sten...


Mitt hjärta är av sten sen du lämnade oss


Älskar dig pappa...pappa....pappa....Saknar dig

    


      



Av INGO - 19 april 2010 20:35

Äntligen har jag kontakt med omvärlden igen. Internet har installerats i vår lägenhet och det är så underbart att få skriva igen!!!!!!!!!

Vad har hänt då?


INGET


Jo men något borde jag väl skriva om.

A ligger i soffan och pussar på Ingo. Det är Djurgården HV71 på TV.

I helgen var jag och A i S och hälsade på lill-syrran, vi fika och åt fika och åt..typ! Jag har iallfall köpt gymkort så på onsdag blir det gymmet och i morgon fotbollsträning med Vattenfall i korpen.

Och i morgon ska jag jobba långdag så min stackars Ingo blir själv flera timmar =(Min ängel. Nej nu måste jag hinna kolla runt på internet innan jag somnar..men nu är bloggen på G igen så ni kan läsa igen. Ciao

 

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

INGO


Ovido - Quiz & Flashcards