ingopingo

Alla inlägg under juli 2010

Hej

Av INGO - 30 juli 2010 09:07

Ny dag med ny energi

Flytten är så gott som klar. Nu är det bara städ kvar, som jag ska fixa efter jobbet idag. Är hemma hos mamma och j för att komma åt internet. Har varit dålig på att skriva men håll ut =)

Igår gick det väldigt bra för mina framtida tankar gällande jobb. Får reda på det mesta på måndag. Håll tummarna!

Äntligen helg säger alla utom jag som jobbar i helgen, men men det gör A också, så då känns det helt okej.

Ingo ska bli lämnad själv i nya lägenheten för första gången idag, så jag ska försöka slappna av på jobbet=)...jooo viiiisst att jag kan!!!

Ha en jätte bra dag

ciao

Av INGO - 29 juli 2010 10:57

 

Ingo och jag tog en promenad runt området i morse och alltid påvägen hem hittar han ett sugrör! Jag har kommit på att svenskarna kastar väldigt mycket muggar och sugrör på gatorna. Men Ingo är inte sur över det. han älskar det!


Hemma är det kaos...Här ser ni en gavel som står framför våra huvuden och är nära att falla ner på oss när vi ska sova...en liten del av vardagsrummet som ser "normalt" ut. Det finns en massa saker att göra innan folk kan komma att hälsa på....letade i en timme efter en tröja nu på morgonen...pust...sen ville jag ha ett linne också...letar fortfarande... Det blir inget mode för mig på en månad..får ta det som ligger framme. Nu ska jag och Ingo koka ihop lite mat och sen göra oss redo för en tripp till S...i mjukiskläder =) ska träffa syrran och gör lite ärenden som förhoppningsvis leder till något mycket spännande! Ciao

      

Av INGO - 28 juli 2010 18:25

Idag hade jag en bra dag på jobbet, roliga kunder och trevliga bemötanden.

Kan bero på att jag var på bra humör och bemötte dom med det trevligaste leendet ever!

Men nu är dagen slut och jag ska hem till en stökig lägenhet och all flytt...bara att börja dona.Känns som jag har fått sämre handleder efter flytten, orkar INGENTING. Skulle häfta en sak med häftapparat på jobbet...fick använda båda händerna..klen jag är

Nu måste jag göra lite nytta!

Skriver mer när jag får tillgång till internet igen

Ciao

Av INGO - 28 juli 2010 09:32

God morgon!

Har varit lite seg att skriva, men vi har flyttat i tre dagar nu och jag är så less.

Har inte njutit av den nya lägenheten pågrund av flyttstäd och möbler som fortfarande är kvar i den gamla lägenheten. JAG SKA ALDRIG MERA FLYTTA!

Är påväg till jobbet nu så jag hinner inte skriva så mycket mer än att jag lägger upp bilder på den nya lägenheten när allt är klart. Har inget internet i den nya än heller.

Ingo verkar trivas iallafall, tur det!


Ciao

Av INGO - 26 juli 2010 12:48

Det finns inte bara fördelar med att ha en äldre lägenhet med dess charm...Det finns också små maskliknande varelser som kryper runt i sin ensamhet när ingen ser...

MEN JAG SÅG DOM IDAG! Skulle dammsuga soffan som bara är drygt 1 ½ år, där låg det två stycken...torkade, men ändå! Dom har funnits under min rumpa när jag suttit i soffan och kollat på TV utan att jag haft någon som helst aning. Äckligt!

Vad är det för vakt hund man har? INGOOOOOOOOOOOOOO?!??!?!

Han och A sover just nu. A har jobbat och Ingo empati sover med honom just nu.


Idag ska vi få låna ett släp som vi ska hämta i eftermiddag, sen blir det ett långt träningspass i alla trappor. Dit vi ska flytta har ingen hiss! Jippi hooo!

Min syrra kommer  i eftermiddag för att hjälpa till och en kompis. Så vi blir fyra i allafall! Bara jag och A hela förmiddagen...MEN DET GÅR!!!! Allting går!


Jaha nu kommer Ingo in skuttandes...nehe där skuttade han in i sovrummet igen. han vill ha koll precis som jag!

Igår köpte jag grejer för 2200 kronor på en affär...men det var fin fina grejer! Överkast, pläd och ramar. Mycket nöjd! Mycket pank! =) nej då!

Mycket uttråkad är jag när alla sover utom jag. Är inte skapt för att sova!

Ciao

Av INGO - 26 juli 2010 09:02

 

A och Glenn dykte ner i det blåa vattnet och jag satt på strandkanten och höll utkik och höll utkik och höll utkik...hatar vatten =)        Fina bilder från byn              Nu kommer mamma ringa snart och säga; TA BORT KORTET PÅ MIG!!!!!!!!!

men nej nej det blir inget med det.

Nu ska jag ta tag i lägenheten, dax att städa!

Av INGO - 25 juli 2010 08:42

  Välkommen hem till 13 grader och regn!

Härligt! tänker jag och kliver ut i tofflor och sjunker ner rätt snabbt i en djup pöl. Men det gör inget, kan man vara lyckligare än mig?! Äntligen ska jag få träffa min gosehund Ingo.

Trodde inte jag skulle komma fram efter en regnig färd med en taxi chaufför som inte märkte att man ska ha låg fart i ösregn och vindrutetorkare på när man kör andra folk...jag har nog aldrig varit så rädd för att åka bil som igår. Var tvungen att säga till taxichauffören att sakta ner...

Annars har en vecka på Grekland varit lagom. Är sådär brun och är överlycklig att ha Ingo i min närhet igen. Vad har jag att berätta då?

Ingen blev dålig i magen och alla är sams...det är väl det alla undrar...JO och att vädret var toppen. Inte en enda dålig dag på hela veckan.

Jag älskar P, ett ställe fullt med romantik i luften. Platserna vi såg var helt overkliga, man fick nypa sig i armen för att förstå att man stod framför jordens finaste utsikt. Jag rekommenderar P till tusen. Inte så barnvänligt dock, då höjderna och vägarna var rätt...super branta och många trappor. Tror nog alla gick ner några kilon efter resan. Helt galet svettigt. MEN det gick att ha barn eftersom vi klarade det. Idag ska jag packa inför flytt i morgon. See yah later njut av bilderna

                         

Elliot är en riktig teaterapa...sitter på bordet på lunchrestaurangen                  Glenn och hans mamma Monica  Nej det är inte Jim Carrey i bakgrunden...Glenn    En overklig syn 

Vi är kärare än någonsin                                                          Frukost på rummet     

Utsikt från hotellet    

Elliot ringer till Ingo

I morgon är det flyttdax...önska oss lycka till! 

Av INGO - 20 juli 2010 19:11

                  Just nu sitter vi på hotellet som F och G bor på. Här finns det internet!

Idag var det nog den varmaste dagaen sen vi kom. Herregud! Som tur är så finns det ett turkostblått vatten framför oss som vi bara kan hoppa i.

Grekland är alltid bra...men maten här på P är äckligast än äckligast. Alla klagar varje middag=) Annars är allt bra!F blev getingstucken idag men det gick bra. E kissade på A mage..men det gick också bra, haha!

Snart kommer vi hem igen! Jag längtar hem! Ingo  INGO INGO INGO 

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

INGO


Skapa flashcards