ingopingo

Alla inlägg under juni 2011

Av INGO - 30 juni 2011 11:54

Då ska jag alltså fortsätta berätta om mitt liv utan att prata om vår son som kom till världen för snart 1 vecka sen. (Se bilderna längre ner)

Så jag börjar lägga ut en bild på lilla balkongen

Fint va!

Så...det var det, hehe


Morgonen började med att jag välte ut en kopp vatten medans jag hade en skrikandes bäbis på armen som inte kunde komma åt tutten.Försökte böja mig men då åkte kudden bort bakom nacken rakt ut på sängbordet där en lampa stod.

Den tappade skärmen..

Jag satt tyst...tittade bort mot Adam

Jag kunde bara skåda att Léons barnbok blev blötare och blötare på golvet av vattnet.

Vad gör man liksom....

Adam sov djuuuupt efter en hård vecka på sjukhuset då han fick ställa upp så han ville jag inte be om hjälp.

Adam är underbar!


Just nu har vi precis packat upp och städat lägenheten, skönt, för då kan jag slappna av. Ska försöka ta min första nypa luft efter 1 vecka inomhus.Det får bli lite senare. Ska bli intressant att se om han gillar vagn.

Jag har en bäbis som sover på mitt bröst medans jag skriver...rätt overkligt. Vad är det som har hänt egentligen...

Är så glad över att jag fått så mycket gratulationer!!!Tack alla mina vänner!

Jag vill berömma min underbara Adam som var som en riktig coach under förlossningen...herregud, han fick mig att kämpa.

Jaha då sitter man och gråter igen...hormonerna flödar kan jag tala om

Sen gick det bara 1 dag....jag ammade offentligt...ja så e det.

En egen berättelse om mina bröst kommer i veckan...

     Léon min underbara son.

Hoppas att morfar i himlen ser ner på sitt barnbarn som bär hans namn.

Jag älskar dig pappa vart du än är! Om du ändå var hos mig nu

Du hade varit så lycklig. Jag tänkte på dig medans jag kämpade (vad jag kände var för mitt liv) under förlossningen. Det var du som gav mig kraft, det är du som gjort mig till den jag är idag.

Allt du lärt mig ska jag lära min son


Au revoir 

Ta vara på er dag

glöm inte att visa kärlek idag

Av INGO - 29 juni 2011 18:58

Det var länge sen jag skrev

Ber om ursäkt för det.

Men jag har blivit glad över alla samtal och mess när ni frågar hur allt har gått.

Förstår att ni har varit oroliga.

Det är för att vi blev kvar på sjukhuset i 6 dagar

Léon bajsade inte till en början och sen upptäckte dom att dom var tvungna att ge mig blod. Men envis som jag är så tackade jag nej till det.

Mina värden var (är) inte så bra. Har fått Järndropp (än en gång)

Så vi var tvungna att vara kvar. Sen hände det något med mina ögon då jag krystade. Dom fick blåmärken, så jag har stora röda fläckar

(ser inte okej ut)

Som kommer sitta i ett bra tag sa läkaren.

Jag fick remiss till ögonläkaren som gjorde en undersökning.

Allt såg bra ut

så jag får hoppas på att det lägger sig.

Fredagen den 24 juni åkte vi in

Jag blev i gångsatt

 

Kändes bra att allt var igång

Timmarna gick och jag känner att nu jääääklar börjar det bli allvar

Jag börjar känna smärta

Men det enda barnmorskorna sa då

"Vänta du bara så ska du få se vad smärta är" 

å sant

Jag tänker inte skriva ner hela historien för då ledsnar nog alla på att läsa.

När värkarna väl började komma trodde jag inte att det var sant. Men jag väntade med bedövning tills jag var öppen 5 cm och då var det på gränsen att jag inte orkade leva. Den smärtan???

Hur kan folk säga att man glömmer den?

Jag kommer aldig i hela mitt liv glömma känslan och smärtan.

Vad hade jag gjort utan Adam?

Vad hade jag gjort utan bedövning sista biten

Vad hade jag gjort utan LUSTGASEN???

Som jag hatade, men jag hade inget val dom vägrade ge mig ryggbedövningen innan 5 cm.

Det var en fröjd...i en sekund i allafall

Sen kom det på allvar

Vår lilla son visade sig vara stor....STOR

4620 kg 55cm lång

Han kom ut med hjälp av en sugklocka

Han kom upp på bröstet

Jag tänkte tanken, var är Adam?

Jag kollar mot min höger sida och han gråter

Vi har blivit föräldrar

Han får klippa navelsträngen

Jag hör ljuvmusik....

MEN då var det dags att få ut moderkakan...

Det gick inte

En person satte sig på min vänstra sida och hängde på min mage och alla skrek NUUUUUUUUUU!

Det gick inte

Hörde någon prata om operation

Men just då fick barnmorskan loss den och PLUPP så var den ute.

Innan jag hann säga visa den inte

Så hängde hon upp den i fejjan på mig

KOLLA VAR FIIIIIIIN!

JAG HAR JOBBAT INOM FÖRLOSSNINGAR I MÅNGA MÅNGA ÅR

OCH JAG HAR AAAAAAAALDRIG SÄTT EN SÅN STOR MODERKAKA!

SÅNA HÄR HAR TVILLINGAR SKA DU VETA!


Så där fick jag bekräftat varför jag blev så stor!!


Léon låg på bröstet och Adam och jag pussar varann

Nu börjar livet igen

Samma sekund låg han vid mitt bröst

Inte Adam utan Léon... =)

Och vi ska vara med om vårt första möte

Då reagerar min kropp på allt

Jag spyr

Jag håller i min son som jag aldrig har träffat

samtidigt spyr jag åt höger...

Herregud vilken upplevelse

Tänk att man har en son nu....           Vår lilla algerie har kommit till värden


Au revoir         

Av INGO - 29 juni 2011 18:44

Léon föddes

2011-06-25

06:45

Efter 23 timmars slit

Så kom vår son till världen

Vi älskar dig  

   

 
Av INGO - 24 juni 2011 07:16

Japp då skriver jag mitt sista inlägg för dagen, kanske helgen om vi måste stanna kvar.

08:30 ska vi in till akademiska för överburenkontroll och efter det blir vi igångsatta.

Så bye bye

Au revoir

Håll tummarna för att vi klarar av det och att Léon är frisk

 

Av INGO - 24 juni 2011 04:42

04:10 vaknade jag

Morgonen är den bästa tiden

Ingo är inte så pigg på att vakna nu

Har inte bett honom att göra det heller

Men vart jag än går följer han med

Tror han går i sömnen

Idag gäller det

Har faktiskt sovit några timmar så jag känner mig pigg

Men jag känner att bäbisen i magen har förvandlats till fjärilar

Jag är jätte nervös

Har legat och tänkt på steg för steg hur det kommer att gå...omöjligt

Nu ska jag äta lite bamse gröt och vila en stund

Sen ringer jag förlossningen klockan 07 för att få ett besked

Au revoir mon ami 

Av INGO - 23 juni 2011 17:17

Adam kom hem tidigare idag

super skönt

Så vi har stooorstädat

och nu tvättar vi så att korgen e tom när vårt "nya" liv med bäbis börjar.

Sitter i soffan och tänker tanken

det pirrar ju i hela kroppen

jätte nervös är jag

Hoppas bara att han är frisk

och att jag överlever förlossningen

I morgonbitti får vi ett svar om vi får komma direkt på morgonen eller vänta

hemma en stund till.


Lill-syrran är i Kina på jobb-resa, hon skulle ha kommit hem i morgonbitti, men fick precis ett mess av henne att dom är 24 timmar sena och hon skulle ta in på hotell nu och vänta in planet. Så hon kommer på lördag istället.


Mamma har åkt till Tumba för att vara barnvakt åt Elliot min syrras son. Dom skulle bort. Så Ingo ska vara med Janne i morgon och resten utav helgen tills vi kommer hem. Jag ska ha hem honom direkt sen det kan ni lita på.

Han kommer ju bli storebror nu =)=)=) undrar hur han kommer att reagera.

Undrar hur vi alla kommer att reagera =)

Ingen som vet!


Jag hinner nog skriva ett inlägg i morgon innan vi drar, om det inte blir akut i natt, men jag känner inte ens en rörelse just nu så den chansen är minimal.


Ha en underbar midsommar. Så fort jag kommer hem från BB kommer jag att blogga så ni får se vår son Léon

Au revoir

Av INGO - 23 juni 2011 07:40

Regn regn regn

Men jag och Ingo och mina flipflop var tvungna att gå ut i morse.

Han var inte så nöjd efteråt, han hatar att bli blöt, haha

    Jag har lite värkar men det tänker jag bara ignorera idag. I morgonbitti blir jag igångsatt. Adam jobbar sin sista dag i dag sen är vi föräldrarlediga båda två.

Ska bli mysigt!

Alla åker bort på midsommar så vi kommer vara ensamma sen när vi kommer hem från BB. I morgon klockan 07 får jag information om när vi får komma in. Spännande!

Igår åt jag så mycket godis så att jag var mätt när jag vakna, fy vad hemskt. Vill aldrig mer ha godis (jaaa viiiissst)

Idag blir det till att stoooorstäda, damma och tvätta Ingo och borsta honom så han e fin tills Léon kommer i helgen.

Sitter och kollar på reklam på TV...apotekets nya tuggreklam är ju helt gaaaalet,

Tugga och bli snygg och smart...Vart är världen påväg? Det värsta är nog att människor går på allt sånt skit.

Ha en uuuuuuuunderbaaaaaaaaaaaar dag, låtsas att solen skiner   

Au revoir 

Av INGO - 22 juni 2011 14:48

Ja det var kul så länge det varade

Värkar en heeeel natt och morgon.

Idag har jag haft en värk under dagen.

Ja...Det får vara så helt enkelt.

Huvudsaken är att jag känner att han lever i magen. Och det gör han garanterat, hela jag åker till höger och vänster när han rör på sig.

Har sovit mycket idag så jag är utvilad tills på fredag.

07:00 ska jag ringa akademiska för att få klartecken på att komma in och bli igångsatt.Sen har vi lilla Léon innan lördag  


Ha en bra dag

Au revoir

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

INGO


Ovido - Quiz & Flashcards