ingopingo

Alla inlägg under november 2011

Av INGO - 30 november 2011 22:04

Idag var mormor på besök när jag kom hem från jobbet.

Så Léon fick busa lite extra

    

     

Vi gick över till ersättning för 6 månaders bäbis idag och det märks av stooor skillnad! Blir mätt på en gång. Får se hur natten blir, guuuud så spännande.

Annars gick det bra på jobbet idag. Har en del danska samtal som jag måste ringa...det är verkligen som kinesiska för mig. Jag har haft tur varje gång, jag säger okej! okej! mmhhmmmm okej!

Så förstår jag slutet...jag kopplar dig vidare....

Det var en kille som jag förberedde för att jag var kass, men det kommer bli bättre...

Jag: Hej! Första dagen på jobbet utan hjälp så ha lite överseende

Han: (läs som en dansk)Jasåååå vad treeeeöööövligt, weeechooome

Jag: Så prata långsamt

Han: We can take it in english?


Vad faaan säger jag nu????

Min engelska är ju inte bättre precis

Så jag fortsätter

Jag: Nej men jag hööör dig, fortsätt på danska, haha okej, okej...mmhhhhhmmmmmhh okej vad bra tack!


God natt

Au revoir               

Av INGO - 29 november 2011 21:27

Allt var bra med mig på mitt läkarbesök så nu kan jag börja om på ny kula.

Jag hade en sköterska där borta som skulle ha hand om Léon medans jag var borta. Kändes lite jobbigt och bara lämna honom men han sov som tuuur var.....trodde jag ja

När jag väl kom ut från rummet hörde jag ett bäbisskratt OCH tant skratt, från flera tanter.

Då sitter ungen i knät på en tant med en Damernas Värld tidning och skrattar högt! PLUS att det sitter "T T T" alltså Två Tanter Till runt dom och busar med Léon. Han är sååååå nöjd och helt rödflammig på kinderna för att han skrattar så mycket! Han tittar på mig och sen fortsätter han att skratta tillsammans med tanterna. Jaha så jag går förbi honom in i andra rummet för att kolla lite blodtryck och blodvärden.

Och sen hämtar jag honom efter det! Så det var en lyckad dag för Léon.


Nu är jag å trött så att linserna snart fastnar på hornhinnan. Och då är det inte bara att drrraaa ut dom utan lite vätska, tålamod och kärlek och sen tar jag ut linserna utan smärta.

Vad hade jag gjort utan linser?...varit singel

JAG passar INTE i brillor!


Oki jag var ju trött ju så sluta skriv

Au revoir

Av INGO - 29 november 2011 11:44

Hej!

Vi har varit på BVC

Och vår lilla son är nu 69 cm lång och väger 10kg.....

Inte så mycket ellerhur? =) Eller....haha

Hon sa att han e helt normal så det är det viktigaste. Han kommer bli 190 cm om han fortsätter hålla sin kurva. Basketproffs? ja inte dumt, men fotboll lockar mer.

Både Léon och Ingo sover

 

Det syns inte på bilden men han har luft =)

Så nu ska jag iväg och kolla så allt står rätt till med mig. En kontroll bara!

Sen ska vi vara hemma och mysa.

Börjar jobba heltid i morgon....vad jag tjatar om det, men jag bearbetar tror jag!

Bilen funkar kanon iallafall, känner mig säker där ute på vägen.


Ingo mår sådär har jag märkt. Tog bort en plupp av något under hans fot för han haltade. Trodde det skulle bli bättre då...men det verkar inte som det. Får se om det går över under dagen...Stackars min lilla Ingo.

Nej nu måste jag käka lunch och sen ut med hunden innan vi drar igen.



Au revoir

Av INGO - 28 november 2011 21:26

Idag måste nog ha varit den snabbaste dagen

vart tog den vägen?

Jag, Ingo och Léon var på promenad i morse sen bjöds det på lunch hemma hos Carro och hennes barn Milli och Emma. Fullrulle och sen promenix hem. Sen ba swiiiiisch...nu sitter jag med en sovande bäbis på min axel.

Skriver alltså med ena handen bara, en klockren pekfinger vals! Det funkar!


Imorgon blir det fullrulle igen.Léon ska på BVC mäta och väga sig. Vad tror ni han väger nu 5 månader gammal?

Svaret kommer i  morgon eftermiddag! Sen ska jag till läkaren en snabbis! Sen blir det vila..., vila?...att jag ens kan stava till det....vet ju inte längre vad vila är!

Tänk om man fick sova en hel natt...vilken dröm!


24 dagar kvar till jul...e inte det lite konstigt. Är det ngn som sitter i något hörn och skruvar upp farten på tiden efter 30år? Alla säger ju "Vänta bara tills du fyller 30år, då kommer tiden gå fort" Det stämmer ju.

En annan sak som också stämmer är när jag provade mascara för första gången.

Jag kommer ihåg att mamma satt i "pappas fotölj" jag kommer fram och säger "mamma får jag bara proooova att ha på mascara"

Mamma sa:  "om du provar så lovar jag att då är du fast"

Och så blev det!


Sov gott

Au revoir

Av INGO - 27 november 2011 22:00

 

Jag heter Léon och jag väääägrar att sova älskar att bada!

Au revoir

Av INGO - 27 november 2011 16:23

Hmm..att åka och flexa runt med en bäbis var ingen höjdare.

Vi köpte ny bilbarnstol till han idag men jag tycker inte att den sitter så jätte bra. Han sitter inge skönt i den. Måste få mer lutning, för nu är den rätt upp liksom. Det är han alldeles för liten för även fast han är stabil i kroppen nu.

Sen kollade vi lite efter nya lampor till vardagsrummet...men vi hitta inga.

Så det blev pizza till middag, för nu är vi helt slut. Léon somna precis i sin säng.

Nej tacka vet jag rutiner som vi brukar ha...för nu blev Léon grining av vårt flängandes idag, dumma vi!    

Så i morgon hoppas vi på finare väder så vi får börja promenera igen.

Syrran var ju här i helgen också, det var jätte mysigt, men i morse kände hon sig också lite sjuk...så vi får hoppas att hon inte hann smitta oss, eller framför allt inte Léon.

Sen blev det en frukost med Mia och Stina igår. Mmmmm Stina hade bakat scones, så himla gott. Sen hade hon bullar och andra gosaker till. Vi gick ner på stan tillsammans och gagga efter det. Men stackars Mia som inte har barn, hon lär ju ha blivit toookig på vårat snack om barnen! Usch, vi mammor måste bli bättre på att prata annat skit. Fast jag e rätt bra på att prata hundar också......=)


Vi har kollat lite på resor till Schweiz idag, planerar att åka i vår/sommar. Längtar efter min farbror och hans fru och barn. Så man får en känsla av att man har pappas sida kvar i sitt liv också. Det tråkiga är att vi har typ ingen släkt. (Förutom minst 28 kusiner och 7 syskon till pappa i Algeriet) Mamma är ensam kvar på sin sida....så vi får bli ännu starkare och hålla ihop bara vi! Saknar pappa så himla mycket. Dagarna går upp och ner men jag tänker på han heeeela tiden. Varje beslut jag ska ta, vad skulle han tänka nu vad skulle pappa säga nu.... Han va min förebild....


Jag vill vinna på lotto nu, kan jag få göra det eller???? Vi har faktiskt en stående rad varje vecka, så vi har en chans!

Au revoir

Av INGO - 26 november 2011 08:02

 


 

Oskyldigt bruna ögon....man ser att han kommer bli en riiiktig busunge. Kanske för att jag är bra på att busa med han?!Vad vet jag.

Nu är jag ledig tills på onsdag och då börjar livet på jobbet heltid. Så just nu håller jag på att göra mig iordning, ska träffa Mia och Stina. Det var länge sen jag träffa Mia så det ska bli extra skoj.

Skulle ha träffat systrarna, mamma och Janne också för en adventsmiddag, men hela bunten ligger i magsjuka. Tur att det inte smittar via telefon. Så det blir inget med det. Kris min lilla-syster kommer, hon e frisk så det blir till att hitt på nå med henne.


Började morgonen med att koka lite potatis och palsternacka som Léon ska få till lunch. Då känner man sig som en riiiiktig husmor. Kul att man kan känna så ibland. Jag är ju uppväxt på burkmat och flingor och mjölk =) och jag mena jag är ju inte riktigt klok i huvudet...?! =) Jo jag är för burkmat bara för att alla andra hysteriska mammor tycker annat. Om det hade funnits en parad på torget idag "FÖR BURKMAT" Hade jag suttit högst upp på deras flagga och vajjat!


Molly åkte ut ur Idol i går...skönt. Heja Robin och Moa

Au revoir

Av INGO - 25 november 2011 08:02

Idag fyller Léon 5 månader

Han kunde läsa helt plötsligt då....så stor han blivit =)


Au revoir

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

INGO


Ovido - Quiz & Flashcards