ingopingo

Alla inlägg under december 2011

Av INGO - 31 december 2011 23:41

 

Tack mamma och Janne för en underbar middag

Gott nytt år!

       

Au revoir

Av INGO - 31 december 2011 09:32



       

Av INGO - 31 december 2011 05:39

God morgon

Äntligen ledig

Vi har varit uppe sen 05:00

När jag jobbar då sover Léon till 08:30. Men så fort han känner min närhet så vaknar han....så där har jag kanske lite otur med tiden:)

Men jag vill ju bara vara med han så det gör inget.


Vi har ju en äkta gran hemma, har vant mig nu och gillar det verkligen. Men vattna 2 ggr om dagen....det e ju inte okej.


Idag är det tänkt att fira in det nya året. Vi skulle vara hos Stina men dom har varit lite sjuka så vi är med mamma och Janne istället. Ingo är ju så rädd för smällarna så det kommer vara jobbigt för han nu från 10:00 då dom brukar börja smälla lite här och var. Han vägrar liksom kissa....det känns inte så kul! Hoppas folk tänker efter lite mer i år...


Men nu är det dags för grovstäd, har inte städat på hela veckan bara plockat och slängt in i garderoben....

Au revoir

Av INGO - 30 december 2011 08:00

Året 2011 vart tog det vägen

Är inte ett år 12 månader?

...det har inte gått 12 månader....

det är omöjligt.

Jag har inte ens hunnit sätta fast listerna i köket eller rensat i källaren...

Pappa sa alltid, vänta bara tills du fyller 30..efter det känns åren som bara några månader

Hur kan det bli så?

Han hade rätt iallafall

Så vad hände då?

Jag och Adam njöt i fulla drag av vår nyköpta lägenhet där vi skulle få uppleva vår framtida familj.

Samtidigt som jag har kastats från lycka till sorg för att jag fortfarande saknar min pappa. Tänk att det har gått 2 år och 4 månader. Jag ska vara lycklig eftersom jag fått min egna familj men varje morgon dyker han upp i mina tankar och i mina dagdrömmar. Önskar att han kom tillbaka för en sekund, så han kunde se min nya lycka...Léon


Vi bestämde oss sensommaren 2010 att nu är det dags! Nu var det dags att skaffa familj!!!

Så ljuvligt var det inte, kanske mer....

hotfullt.....

Jag fick tala om för Adam att NU ÄÄÄÄR DET DAGS!! Annars jääävlar är det slut,... typ....Jo! men ärligt så var det så.

Och han förstod allvaret i det hela och gick med på det,vilket han är glad för idag såklart.


(10 oktober 2010) fick vi reda på att jag var gravid

Mina ben darrade

Jag kunde inte fatta

Adam höll på att svimma

Jag stod på jobbet så jag kunde ju inte svimma

Men sen blev tanken mer och mer underbar och vi inredde barnrummet

2 veckor efter att vi fått beskedet....

För många är det lite sjukt, men jag kände...att det var rätt.

Kontrollfreeeak!

Så jag gick in i 2011 gravid och trött. Kunde inte göra så mycket mer än att jobba och vila.

Graviditeten vet ju alla som följt min blogg, att den var rätt jobbig

Sen kom förlossningen som var ännu värre

och sen kom tiden efteråt som höll på att ta knäcken på oss allihopa.

Men tackvare min underbar Adam, min familj och mina vänner klarade jag av det.

Tack och lov var Léon underbar och snäll på alla sätt.

Det var jag som hade otur att få vara med om den usla sjukvården vi har fått i Sverige.

Tiden hemma som bullmamma blev inte så lång

2011 smög förbi mig i tystnad. Jag fick aldrig njuta av året känner jag

Det blev inte som jag hade tänkt mig helt enkelt.

Började jobba efter 4 månader efter förlossningen...


Ingo då, min hund, min förstfödda son :) Han klarade det här med Léon så himla bra. Och jag är så glad över att dom klicka! Ingo gör allt för Léon. Det märkte vi igår när Léon hängde på Ingos nacke och drog loss en stor tuss med hår. Léon höll upp tussen i skyn och skrattade med nappen halvt hängandes i munnen.

Eller mer Mooooaaahhhaaaaaaaa!


Så min slutsats med året 2011...


Jobbigt år med många känslor

Underbart eftersom min son föddes, heeelt overkligt underbart!

Jag lyckades gå ner mina 33 kg övervikt

Fått äldre hy

Fler rynkor

Insett vad jag vill med mitt liv

Börjar förstå mig själv lite mer


Så nu vill jag lämna 2011 bakom mig och se framåt mot 2012

Snart kommer barnbarn nummer tre till världen

Det kommer bli en bra start på det nya året

Vi vet att det är en liten kille som kommer att komma till världen. Lycka till syrran!


Sen ska jag bara följa mitt hjärta....Léon alltså. Jag älskar dig

         

 

Au revoir

Av INGO - 30 december 2011 07:58

Här kommer en närbild på Snobben! Fick en önskan att det skulle ske....:) Hahaha! Hoppas jag har givit er mer minnen.

Stor kram 

Av INGO - 29 december 2011 07:44

En glad liten herre vägrade sova igår. Han ville bara busa i sängen. Jag försökte med välling med i natt gick han inte på den, så den åt han verkligen inte upp!...Det blev lite ersättning istället, som han älskar! Men inte sov han för det... Jo då, han sover men när kommer natten då han sover hela natten? Kommer den att komma?

Jag fick sitta med kallt i bilen och smälla mig själv i ansiktet för att inte bli trött bakom ratten. Jag skulle aldrig kunna somna men jag var trött!

I morgon är det fredag, nyår...året börjar lida mot sitt slut. Ska man lägga in en nyårskrönika i morgon då kanske. Jag det blir det. Året 2011 vad hände. Den kommer ni kunna läsa i morgon.

Jag vet inte riktigt om han vill spöa nallen eller inte....men krama vill han nog inte....

Snobben! Han hade jag när jag var liten. Har precis tvättat den i maskin så att den är fräääsch till Léon.

Adam är så himla underbar, han hängde tvätt i natt. jag trodde hela morgonen att jag MÅSTE skynda mig så jag hinner hänga tvätten. Då var allt klart! Såna överraskningar gillar jag :) Just nu gör han allt hemma, skäms nästan lite. Men jag jobbar ju och drar in miljonerna:)


Au revoir  

Av INGO - 28 december 2011 11:17

 
Av INGO - 28 december 2011 07:41


Adam och Léon provar gåstolen eller vad man kallar den. Tefat? Superbilen?

Léon älskar den!

Igår hade vi det så mysigt, vi skulle testa ge han välling och mina förväntningar var såååå stora.

Stina!!! Varför???? :)

Jag gav han flaskan och han ville hålla den själv. Han smakade, tog bort flaskan, tänkte efter och gillade den på en gång. (han äter ju allt så jag trodde inget annat) MEN...natten? Ingen skillnad??????

Ska barnen inte sova bättre med välling??? han åt till och med en HEL FLASKA, somnade med ett leende!!!! haha jag sov så himla dåligt i natt för han böka och stöka. Lilla plutten. Nej det är bara att inse att han har fått sovrutinerna efter mig. jag har ju heller aldrig sovit bra. Så nu ger jag upp. Mitt barn kommer aldrig sova bra på nätterna.

Men det gör inget :)


Det märks att det är mellandagar. Inge trafik nästan så det går så snabbt att komma till jobbet. Så härligt!

Idag är det redan onsdag, tiden går ju faktiskt lite för snabbt. Igår när jag åt skulle jag ge Léon lite av vår mat, men då tar jag skeden och min hand styr mot Adams mun...vad tänkte jag med då? Han skrattade som tur var!!!

Léon däremot satt med öppen mun och titta på oss. Tokigt!

Ingo då lilla hunden kära barn :) Han har accepterat Léon vill sitta med han, sova tätt intill och pussa på hans öron. Så det går så himla bra med dom två ihop! Som tur är!!!

Snart är det nyår!! Vi ska vara med Stina, Crister, Oscar och hans son. Stina vi måste planera middagen. Bara kött! :)

(Stina är veggo) Jag är preggo. NEEJ SKOJA det rimma bara så fint så jag var tvungen att skriva så. Jag är alltså inte gravid. Utan igår sa en tjej på jobbet att jag hade gått ner i vikt sen jag börjat jobba här. OOooooooo jassåååååå!? hihi! Ja jag har ju inte ätit godis på över en månad....kanske är det därför. Så jag tacka!

Au revoir

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

INGO


Ovido - Quiz & Flashcards