ingopingo

Alla inlägg under januari 2012

Av INGO - 31 januari 2012 09:36

http://svt.se/melodifestivalen/20120129181456/nu_har_de_chans_till_revansch

Gå in på SVT och rösta fram syrran till tredjechansen!!!!! Klicka på länken och se upp till höger där röstar man!


RÖSTA PÅ SYRRAN TRYCK PÅ : RÖSTA PÅ Pay-TV

Pay-TV

Pay-TV

Pay-TV

Pay-TV

Pay-TV

Pay-TV


Hej

Av INGO - 31 januari 2012 08:42

Léon har nog smittat mig

Känner mig sjuk

Rödsprängda ögon och snorig

Ett huvud stor som en vattenmelon...lika tungt...om jag vickar lite åt höger har jag svårt att lyfta tillbaka huvudet till vänstersidan.....typ såå tungt är huvudet nu :) Jäääkligt synd om mig.

Men men jag jobbar och det finns tack och lov alvedon.


Tisdag....

Igår stod Léon upp själv utan att luta sig mot bordet...ja ungefär 5 sek kanske. Han upptäckte först inte vad han gjorde men sen fatta han och då ramla han ihop. Nu sätter han sig ner direkt, inte ramlar ner handlöst som han gjorde i början. Krypa är det fortfarande ingen som helst talan om! VÄGRA ligga på mage!


Igår började jag gråta för att jag hann inte vara med Léon...jag är borta i 12 timmar och sen får jag hålla i honom...Herregud han är 7 månader...känns som jag har missat allt! Hela dagen på jobbet gråter jag inombords över det här...:( Inte så långt kvar tills vi får vara med varann igen....3 månader.......


Au revoir



Av INGO - 30 januari 2012 05:10

Morn Morn

Bättre natt än igår

Bättre med söndag än med måndag

Bättre hy har man haft

Bättre sambo hittar jag inte

Bättre eller sämre väder? Det bryr jag mig inte om

Bättre eller sämre dagar det har man alltid

Bättre......JAJA vi har fattat


Bättre....LÄGG AAAAAAV!


Hej

Ny vecka, visst är det underbart

Lika mycket som kroppen kan lura än själv så kan jag lura kroppen att det är heeelt okej att dra till jobbet.

Har haft en fin helg. Tyvärr har jag inte hunnit med allt jag önskade. Fick inte gå upp till A farfar för L är ju snorig, jag har kännt någon dag att jag varit lite snorig men jag vågade inte riskera hans liv. Sen skulle jag träffa Carro men tiden rann iväg...tog inte ens av mig linserna igår för att jag var så trött...så om jag stavar fel eller skriver baklänges vet ni varför.

Jag gjorde något jäääkligt irriterande nyss...

Hade min mobil i handen, insåg snabbt att den behöver laddas innan jag drar till jobbet. Lägger bort mobilen, springer runt i hela lägenheten och letar efter laddaren. Tänder överallt för att se och där vid öppna spisen ligger den...yes! Då hinner jag ladda den. Då ska vi ha mobilen...?....eh jag la den väl här på bordet? Gjorde jag inte det?...DÅ FÅR JAG SPRINGA OCH LETA EFTER MOBILEN OCKSÅ VAD ÄR DET FÖR SKÄÄÄMT!!! Laddaren SLÄPPER jag INTE! TILLSLUT hittade jag mobilen på vardagsrumsbordet UNDER lekmattan som jag plockat upp från golvet....Men herregud...la jag den verkligen där?

Kan jag skylla på sömnbrist?

Syrran berätta att hon skulle till Tokyo igen med en kompis! Likaså mamma och Janne ska under året till Shanghai...stavas det så? Spännande! Själv blir det till att vara hundvakt och blom....dödare...:) Inte okej att ha mig som blomvärd. Men jag ska göra mitt bästa.


Nu ska jag sminka mig och käka frullebulle


L äääälskar TV:n...7 månader gammal  


Au revoir

Av INGO - 29 januari 2012 15:54

         

Så var det en underbar söndag återigen

Synd att tiden går så fort.

Vi har varit ute i tre timmar nästan och nu ska vi försöka tina upp oss själva.

Mamma skulle komma förbi en stund.

Adam ska laga en "hemlig" middag, spännande :) Jag får inte veta vad det är.


Nej nu ska jag mysa med min familj

Au revoir

Av INGO - 29 januari 2012 04:32

Vi var hemma hos stora-syrran igår

Lilla Noah var så himla liiiiten och söt.

Glömde kameran hemma...har bett mamma skicka över dom hon tog men det verkar hon inte ha gjort.

Hon har skickat dom sa hon igår kväll...men då visade det sig att hon hade hittat på en egen mail till mig...det var inte min iallafall. Så nu sitter det någon där ute i världen med våra familjekort på sin mail.


Jag har varit uppe sen 02:00...L har stora problem med natten...tror han har ont i magen?!

Oooofffta man brukar blogga 04:40......not

Han har somnat för 80:e gången i min famn...han vaknar nog snart igen....


Au revoir

nu vakna han 04:42.....

Av INGO - 28 januari 2012 08:14

   

Léon känns friskare idag.

Inte något snor som rinner eller något som fastnat i näsan

Kan vi åka till syrran tro?

Jag är inte förkyld

har bara mensvärk

Men det smittar väl inte :)

Okej hur gör vi?

Ska ringa syrran och överlägga:)


Blöjan läckte när Léon satt och titta på barnprogram...så jag har tvättat en del av soffan...dryyygt!


Ni anar inte hur glad jag e över att det är helg. Den här dagen får inte ta slut!


Au revoir

Av INGO - 27 januari 2012 08:01

Lyssnar på RIX morgon Zoo på morgonen i bilen, sen byter jag över till the Voice när jag ledsnar på dom. Men i morse sa Roger något roligt. Han hade köpt en ny jacka. Så möter han en kille på ett övergångsställe som har exakt samma jacka.

När dom möter varandra (dom känner inte varann) säger Roger 

- HEJ! (Och går vidare)

Killen sa ingenting tillbaka...

Hur kan det bli så?

Det är ju samma sak om man är i ett annat land och hör andra svenskar...då blir man glad och känner att vi måste ju prata!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Eller har jag fel?

För jag har gjort exakt samma sak som Roger, två gånger till och med. En gång när jag körde en bil, just den bilen var rätt ovanlig att någon annan hade, så när jag väl mötte den tog jag upp handen och hejade. Jag hade däremot tur för personen i den andra bilen heja tillbaka och tyckte det var minst lika självklart som jag tyckte.

Sen var det på mitt förra jobb där det vandrade ett gäng kändisar i lokalen. Andra dagen på jobbet mötte jag en storprofil och jag tyckte att "jag har ju sätt dig i 15 år på TV, vi känner ju varann"

Så jag säger HEJ! Och han hejar tillbaka men med ett leende som betydde "Ooookeeeeejjj? vem var det?" Men han svarade eftersom han är känd!


I natt har jag sovit 3 timmar, härligt...nej 4 blev det när jag tänker efter. L sov väl inte så bra heller med tanke på hans näsa...heeelt täppt ju! Lägger han högt men då måste jag ju hålla i han så han inte åker iväg om han väl vill röra sig (som han gör jämt!) Saknar han såååååå!!!! Saknar A och Ingo minst lika mycket.


Men idag är det äntligen fredag och jag ska inte ta någon lunch så jag kommer fortare hem!

A farfar kämpar fortfarande på sjukhuset. A har varit upp ett antal gånger, jag ska åka upp så fort jag blir ledig nu till helgen.


L har börjat spela guitarr:) 



 Au revoir 


Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

INGO


Skapa flashcards