ingopingo

Alla inlägg under oktober 2012

Av INGO - 31 oktober 2012 10:00

 

Jag städar ju varje dag, några gånger om dagen

Min son har tagit efter...Han är ju så gullig. Det värsta han vet är små smutsfläckar. I morse hittade han en fläck på dammsugaren som han pekade på och skrek. Sen pillade han bort den och blev glad. han gjorde samma sak igår med hans stol.


A och L är ute och leker nu, jag slappar lite innan jag gör ett ryck.


Au revoir

Av INGO - 30 oktober 2012 22:04

L upplevde sin första brasa förra året men då visade han ingen min på att han tyckte det var roligt, häftigt eller mysigt.

I år var det lite roligare då han fick vara med att titta hur pappa gjorde.

     

Bilden längst ner har faktiskt L tagit.


Sen gick jag ut med hunden och träffade på en super läskig tant i mörkret. Hon kom fram till mig när jag satt på huk och plocka upp Ingos bajs. Först trodde jag att hon skulle inspektera om jag skulle plocka upp bajset för hon närmade sig mig, sa hon "OJOJOJOJOJOJOJ" Jag tittade upp och hon fortsätter....

Tant: Himla halt de e du! Jag har ju gummistövlar på mig också eftersom det regna när jag gick ut, hur dum får man bli?

Jag: Jag har också gummistövlar på mig så där är vi lika dumma

Tant: (står läskigt nära mig så jag backar för att få distans) Hunden? vill den inte heja på mig? vad heter den?

Jag: Han heter Ingo

Tant: Jasså! Ingemar Johansson lever vidare, HEEEEJ INGO! Ja, du! Jag sprang ett lopp i slutet på 70-talet där Ingemar var med. Du skullle ha sätt! han blev faktiskt JUMBO! Sist alltså för att han var så stor, bara muskler, fyrkantig. Han kunde inte springa.

Jag: Jasså!

Tant: Haha ja det var en upplevelse men så är det! Man måste våga vinna för att......hur säger man? Ordspråket?

Jag: Jag vet vad du menar....hej då....jag backar och ler


Efter cirka 30 meter skriker hon till mig

Tant: NU KOM JAG PÅ DET! Man måste våga vinna för att.....Friskt vågat, hälften vunnet!! SÅ VAR DET!!!

Jag: Okeeeeej skriker jag lite högt.....halkar sen vidare hem. För det var skiiit halt ute! Måste verkligen byta däcken i morgon.


God natt

Au revoir

Av INGO - 30 oktober 2012 16:51

Idag har jag suttit och kollat runt på lite förskolor till L

Känns som jag kollat efter anstalter...fängelser....samma känsla i magen kan jag tänka mig....typ

hur i heeee----vete kommer jag kunna lämna in han på en förskola och sen gå och jobba?

Alla andra verkar ju klara det!

Men jag kommer inte att göra det.

Hur ska man tänka? Föräldrakooperativ? Ur och skur?

Vad finns det mer?

Finns det sport och Kung-fu? =) Nej det gör ju inte det....

Självförsvar och godis?

nej....


Jag har bara hittat en skola

Och den skolan har jag typ lusgranskat. Jag vet vart personalen bor och vad dom ska äta närmaste året. Vilken skostorlek chefen har osv.....

Nej nu ljuger jag igen. Men det är typ så jag tänker

Jag vill veta allt om er! I have my eyes on YOU!


Puh...så jag somnade tre timmar efter den granskningen och nu känner jag mig mest depp över att han snart ska bli vuxen........


Ojoj!

Av INGO - 30 oktober 2012 07:14

   

Igår invigde jag pepparkakorna

Det var gott

L luktade på dom och sa bläääää

Då får jag alla för mig själv, perfekt


Igår shoppade A vinterjacka, tjocka vindbyxor, underställ, vantar och ett underställ till L och mig....Behövde verkligen det så nu Stina ska jag inte frysa mer!


Au revoir



Av INGO - 29 oktober 2012 12:10

Utan blöja då blir det mesta nerkissat.... understället som han skulle ha på sig vid utgången låg risigt till och nu har han kissat på det....tvätta själv L.

   

Av INGO - 29 oktober 2012 08:56

 

Heeej hej!


Av INGO - 29 oktober 2012 08:04

L vägrade sova inatt.....

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

INGO


Ovido - Quiz & Flashcards