ingopingo

Alla inlägg under november 2012

Av INGO - 30 november 2012 19:22

 

Snö snö underbara snö

Tycker att det känns härligt att den äntligen har kommit hit.

Media kallade dagen som snökaos, märkte själv inte av det så mycket.

Jag har jobbat idag (gick sååå himla bra) och mamma har haft hand om L för första gången. Allt gick bra, båda lever, tack och lov =)

Dom somnade efter lunchen...sov i mer än 2 timmar. Verkar som att dom tröttade ut varann =)

L bajsade sedan....

mamma ringde till mig och berättade


Mamma: - L bajsade...men jag visste ju att A skulle komma hem närsom helst så jag försökte vänta in i det sista, men han KOM JU ALDRIG!

så jag var ju tvuuungen att byta blöjan på honom...


(tystnad)


Mamma: - Jag är påväg hem nu, A är hemma....jag mår fortfarande illa av bajslukten....puh guuud vad det luktade! Men jag la blöjan kvar på skötbordet...


Jag kom hem tillslut!

Jag: Hörde att mamma bytte bajsblöjna tillslut

A: Ja, hon såg skärrad ut när jag kom hem.


Okej tack! Vad bra att du ville byta bajsblöja mamma när du var barnvakt! Då vet jag =)=) Haha!


Idag är det väl X-factor?

Yeah vad skoj! Missade förra veckan men idag är jag bänkad.


L och Adam badar just nu, det är då jag får passa på att blogga och göra annat.

I morgon är det lördag och L och jag ska försöka vara ute en del sen ska vi gå över till mamma och Janne (somvanligt)

Tack mamma för all hjälp idag

au revoir

Av INGO - 30 november 2012 08:38

Mormor är barnvakt idag så L ville klä upp sig med min skinnjacka;)

Av INGO - 29 november 2012 16:53


 

Av INGO - 29 november 2012 12:20

Av INGO - 29 november 2012 12:19

Är på lunch...mitt gråa hår mitt på huvudet andades för sista gången idag.vart kom den ifrååååån?fääärgar ju håret.....

Av INGO - 29 november 2012 07:37

 

Igår kom jag hem till en glad kille, som haar varit med pappa hela dagen. Han hade fått en ny bil och ett par tofflor med hundar på. Så jag fick inte ens en kram....barn och mutor,,,,=)Skönt att han inte saknar mig så man lätt kan göra annat.

Just nu äter vi frulle efter en natt med mycket hostande. Måste nog köpa någon mild hostmedicin för att lindra lite. Tycker lite synd om honom.


Jag ska jobba idag igen så snart ska jag åka. Snön ligger ju på backen idag.Inte så mycket direkt men just nu är det vitt överallt. Hörde till och med plogande....


I morgon ska L vara med mormor! För både jag och A jobbar


Au revoir

Av INGO - 28 november 2012 11:03

Mäh hallå jag har ju bytt mobil och har inte tillgång till appen eller vad det heteeeeer.

Anti I phone.....Kan inte lägga upp bilder!!

Min bloggs-app!!!! Har A inte fixat till mig. Jag måste försöka fixa det själv. Men så att ni vet så återkommer jag med en bättre blogg inom kort =)

Jag måste jobba men jag ska bara säga att... L grät idag för att jag skulle gå till jobbet...trodde jag!

Men det visade sig att han ville inte att jag skulle ta "hans" handväska med mig!!! Lilla-gubben! Han såg bara handväskan försvinna genom dörren....Ses i kväll hjärtat. A grät minsann inte när jag skulle gå? Männen borde visa mer respekt =) hihi!



Av INGO - 27 november 2012 18:23

Idag skulle vi ha gått på visning på en förskola för att se om jag vill placera L där...men det gick magsjuka...så den blev inställd. Frääääscht!

Så vi gick hostandes till bibblan istället och lekte med barnen. Det tyckte L var kul, fast han lekte ju inte med dom utan han sprang runt där med sig själv tillsammans med Nadia och Nazima som följde med. Sen åt vi lunch allihopa, jätte gott.


Han somnade sen i vagnen så jag och Ingo gick runt i en timme i regnet...mindre kul! Så jag har inte min vanliga röst...när jag blir förkyld sätter det sig alltid på stämbanden. Inte bra för jobbet i morgon men det är bara att dricka te innan jag gör ett uppdrag =)


Vi har Floyd just nu, men mamma kommer nog snart. Hon jobbar kväll.

Bolibompa står på menyn

 

Får jag klaga lite utan att någon läser? Tänk att man göra samma saker som männen...fast man själv har en vikt på magen...och ändå så klagar mannen. Jag är trött.... Hörde om en "kompis" bara...fick en funderare ;)Andra bråkar om ekonomin...det är ju tur att min "kompis" inte gör det utan om trötthet. Vem är tröttast? .....

Vilken grej alltså.....jag blir så irriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
iiiiiii

God natt

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

INGO


Ovido - Quiz & Flashcards