ingopingo

Alla inlägg under april 2013

Av INGO - 16 april 2013 14:28

Regnet öser ner
L sover lunch fortfarande, han får sova tills han vaknar.
Nadia är här och håller mig sällskap som vanligt:) kommer bli tomt när vi flyttar, spontanbesöken lär ju minska. Tråkigt!

Idag byggde vi koja i L rum, han gillade det jätte mycket.

Jag är så trött, har slumrat sittandes flera gånger.

Av INGO - 15 april 2013 06:26

L försökte lura mig i morse, att han sov. Det tyckte han var kul!

Av INGO - 14 april 2013 20:39

Nu sover alla utom jag

Kom på att på torsdag ska jag fixa håret hos frisören, lagom snygg till förlossningen =)

Har börjat vänja mig med att jag är mörkhårig nu.

I morgon jobbar A, tråkigt. Men en av tjejerna N&N kommer över och hjälper mig, TACK!


Gällande graviditeten den här gången så är skillnaden att mina "måsten" är mycket konstigare än vad jag har haft.

Med L hade jag typ äpplen, skagen, thaimat, isbitar....

Nu med N så är det liksom saker jag inte kan äta....Tvättstugelukt, ångan från diskmaskinen älskar jag att andas in,

i duschen vill jag bara stå och hålla duschmunstycket mot tänderna???!?! Psyyykoooo =)

Inget som har med mat att göra. Det som har varit extremt av,som e ätbart, är nog glass....som jag börjar spy på nu. Sen gick jag upp 33 kg med L, hitills har jag gått upp 15kg med N....meeeeen sista veckorna kan det hända mycket på =)


Mycket som händer snart

- förlossning

- Flytta till hus och lämna stadslivet som jag är uppväxt med...

- A syrra får sitt första barn

- Syrran gifter sig

- Inskolning dagis


Big things


 


God natt




Av INGO - 14 april 2013 13:10

Nu har Stina, Polly och Carro gått hem.

L blev genast trött och ställde till en scen av dess like. Alltså är det trotsåldern som gör han så hysteriskt arg att han slår sig själv och skriker så han darrar och tappar rösten. Sen slocknade han gott i sängen.

Nu sover han med öppen mun och ser heeeelt förstörd ut.

Jag blir så ledsen när jag ser han så här arg för ingenting. Han blir helt galen?! Från att vara världens snällaste unge till ett monster, ursäkta mig. Man vet inte hur man ska tygla sina egna känslor just då.

Hoppas det bara är en period =(


A är ute och shoppar lite grejer till nya vagnen, Ingo är hos mamma så länge. Sen kommer allihopa hem.

Jag har sovit i 2½ timme...borde kanske sova jag med medans L sover.

Äter värktabletter just nu får se om jag ska gå ut sen och försöka gå för att se hur det går...vågar knappt, för jag kommer liksom inte hem om benet strejkar.


 

Av INGO - 13 april 2013 20:29

Idag har jag varit själv hela dagen så jag fått vila.
Sov tre timmar, resten tråkade jag bara. Vid fem kom killarna hem igen
Då lagade vi tacos.
19 blev L super trött och somna. A somnade också så nu sitter jag själv igen med en mage som härjar heeeeeeela tiden. Det är sjukt va hon rör sig. Mer än vad L gjorde.
Snacka om nedräkning... Inte många dagar kvar nu.

I morgon kommer Stina och Carro med barnen. Ska bli kul!

Av INGO - 12 april 2013 17:42

Då var man påväg på kalas men halvvägs var det bara att hoppa in i taxi upp på förlossningen. Har haft smärta i benet i ngr dagar som jag försökt förtränga. Men nu kunde jaginte låtsas som inget.

Jag kom hem precis, dom kollade barnet och hon mådde bra. Jag hade en del sammandragningar men inget allvarligt.
Dom tror att det är nerver som har kommit i kläm så jag fick värktabletter...

Ok... Nu är det inte långt kvar måste försöka lösa det här med ingos utgångar...eftersom jag inte kan gå.
Nu måste jag bara vara positiv annars bryter allt detta ner mig.


Ska jag inte kunna gå nu heller....


Då blir det inget restaurangbesök tyvärr...vi fick avboka =(

Av INGO - 12 april 2013 11:05

L sover ute i vagnen
Så jag passar på att ligga på soffan
Tyvärr så är det väldigt svårt att slappa när man får halsbränna,roundkickar och en tyngd på 3 kg på en rygg som värker som sedan får vänsterbenet att domna......:) inte sååå lätt att slappa då.

Men ikväll ska jag och A ut och äta för första gången på.....myyyycket länge

I helgen ska våren komma, åh så underbart. Nu är det inte långt kvar tills Noelle anländer....14 maj är senast. Sen blir jag igångsatt om hon inte kommer ut tidigare.
Tänk om det var så att storken kom med bebben, skönt det skulle vara.
Nu är det inte så utan nu är det bara att ladda upp med bra mat och vatten.
Knaprar pumpafrön för att få i mig järn.

Ikväll kommer mamma och är barnvakt åt lille plutten, hoppas han kommer vara glad när vi går så middagen blir god och inte stressig:)

Av INGO - 11 april 2013 18:43


 

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

INGO


Ovido - Quiz & Flashcards