ingopingo

Alla inlägg den 5 december 2014

Av INGO - 5 december 2014 23:42

Tror att det blir badminton eller tennis som blir min nästa sport. Sjukt kul!

Jag har inte somnat än...lägger mig aldrig innan 01.00 nu för tiden. Jag har gett upp det där med att ligga i sängen och vrida och vända mig.AAa så jobbigt. Då sitter jag hellre uppe och får surfnacke.

Idag! Vi skulle ju till Leos...men vi fick förhinder. A blev sängliggandes idag. Han fick en låsning i nacke och rygg så med lite slit fick vi in honom i en bil och körde honom till naprapaten. Han kan fortfarande knappt röra sig...stackarn. Naprapaten klämde och så men det blev bara liiiite bättre inte mycket.
Så vi får se hur han mår i morgon.

Av INGO - 5 december 2014 09:45

Av INGO - 5 december 2014 07:38

När jag var liten drömde jag ofta om egen familj. Ville ge mina barn exakt samma uppväxt som jag fick uppleva.
Jag hade verkligen världens bästa uppväxt. Mamma och Pappa har alltid varit där, dom var otroligt snälla. Vi lyxade till det varje år med en lyxsemester, trots att pappa ogillade värmen, men mamma älskade den. Vi begav oss alltid till ett varmare land. Tre ggr åkte vi exempel till Italien, där jag föresten lärde mig simma året var 1986. Jag fick välja på att vara med i bamseklubben eller i busklubben. Såklart (busunge) valde jag den mörkgröna T-shirten med vit text."BUSKLUBBEN"
1990 åkte vi till Italien ännu en gång och där mötte vi upp vår farbror och kusiner för en stor middag med Algeriets nationalrätt couscous. Vi satt vid ett långt långbord och alla var så glada över att äntligen mötas.
Jag hjälpte bartendern att torka hans glas minns jag.
Tredje gången vi åkte till fotbollslandet Italien fick vi alla magsjuka förutom pappa. Vi hade en servitör som såg ut som Arne(om ni minns han från "Kurt och Arne"tiden.Jag minns så väl vad jag hade ätit den kvällen...spaghetti med tomatsås och vichyvatten....blä

Väl hemma i Sverige fick vi allt vi peka på, när jag inte ville äta upp låtsades jag somna vid matbordet. Tog till den metoden långt upp i åldern:)
Jag tvingade lilla-syster att filma mig nästan varje dag då jag drömde om att bli skådis hela uppväxten.
Om hon inte ville filma mig blev jag så arg och sur. Men jag fixade något tillfälligt stativ av böcker och försökte passa in i bilden på nästa sätt:)
Vi hade råd att köpa Levis 501 och det var stort ska ni veta. Jäklar vilka jeans:)
Fotboll började jag spela i första klass. Varken mamma eller pappa visade något intresse för sport , mamma har i och för sig gymmat sen jag föddes (hon håller på än)men ändå har fotbollen betytt allt för mig hela uppväxten, är så glad över det.
Så varför babblar jag om allt det här?
Kanske för att dela med mig och sen tycker jag att det blir en shysst övergång, när jag vill berätta att just sporten har varit en rödtråd i mitt liv.

Jag har nu bestämt mig för att starta en hemsida som handlar om sport. Jag kommer även ha en fond på den sidan. Där alla pengar kommer gå till barn och ungdomar som inte ha råd att idrotta. Jag fick allt jag ville och jag vill att alla ska kunna idrotta och känna gemenskap med ett lag eller en klubb. Det var underbart och viktigt för mig. Så jag hoppas kunna hjälpa flera barn där ute i framtiden.
Jag kommer presentera sidan här inom kort.

Trevlig fredag
Från mig

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

INGO


Ovido - Quiz & Flashcards