ingopingo

Alla inlägg den 18 januari 2015

Av INGO - 18 januari 2015 22:29

Dagis! Det ger mig inte alls några bra vibrationer om man säger så. Dagis i morgon yeaaaah!!!!!.....???? Hur kunde dagis bli en sån magpina? Förvaringslokal för våra barn.
Om inte alla personer med makt hade varit så dumma i huvudet hade våra barn haft bättre förutsättningar till en lugn och trygg miljö...men eftersom pengar och makt får människan att se sig själv eller bara sin omgivning så är det ett omöjligt uppdrag. Det kommer aldrig läggas pengar på det viktiga i världen utan på dom som redan har allt. Vi kommer få kämpa för varenda unge. Det kommer bli tufft men lätt värt det. Jag kommer göra allt i min makt för att mina barn ska få det bästa livet och det handlar om förskoletiden och skoltiden också. Vara närvarande och lyhörd. Barnen idag växer upp i ett tufft samhälle.

Tyvärr

Jag säger inte att det var bättre förr men tryggare var det nog allt på många olika plan.

Världens alla möjligheter är inte alltid så positivt. Teknikens under är inte alltid så jävla bra. Var är den trygga världen? Var är det sociala världen? Var är ögonkontakten? Vad är hjärtat?

Jag skäms över hur människor funkar. Men världen styrs av pengar inte av hjärtat. That's the problem

Ett människoliv är inte värt mycket idag....hemskt att säga men så är det. Pengar pengar pengar....


I morgon har jag ett spännande möte. Min hemsida är snart klar. Ska bli kul att visa er snart.
God natt

Älskar dig L!

Av INGO - 18 januari 2015 12:46

Av INGO - 18 januari 2015 10:36

Sitter fortfarande i sängen. A har barnen. Jag äter frukost i sängen:)

Igår var vi på Özz Nugen teater på Stadsteatern. Sen åt vi middag. Kom hem i bra tid. Det var skoj!

Idag blir det lugnt! Sen en tacomiddag på det. Solen skiner ser jag så det blir en promenad.
Tack mamma och janne för att ni hade barnen igår.

Ha en fin dag allihopa!

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

INGO


Ovido - Quiz & Flashcards