ingopingo

Alla inlägg under januari 2016

Av INGO - 7 januari 2016 15:03

Tänk att L har blivit så stor. Nu vill han ner på skolan varje dag och öva. Min lilla plutt. Trots -17....tur att jag har ett val....att vara hemma:)

Av INGO - 6 januari 2016 17:24

Bästa sättet att få still på L är att Sätta på skridskor. Dags för tur nummer 2 för L i år....i 17 minus grader.....

Av INGO - 6 januari 2016 11:20

Av INGO - 6 januari 2016 11:15

Då var vi påväg hem,tidigare än planerat. Men tyvärr vara alla affärer stängda och det är -15. Vi tog inte med oss så varma kläder. Sen har vi det lite tufft med L just nu. Han har en otroligt jobbig fas. Tar verkligen all energi från oss. Han är störig,lyssnar aldrig,säger fula ord och aldrig trevlig.
Vad vi än gör så blir det ingen skillnad. Straff,inte straff,sova längre,uppmuntran,raka bestämda nej,kärlek....inget biter. Jag vågar knappt ta med han ut till de offentliga rummen för att han ska slå mig och visa irritation vad jag än gör. Blir så himla ledsen när jag tänker på det. Jag ligger sömnlös på nätterna, nästan apatisk ledsen när jag drömmer mig bort från skriken i vardagen. Det är tufft. Han behöver förskolan just nu tror jag. Förskolan har aldrig klagat på honom. Där är han som ett ljus.
Jag hoppas verkligen att det är en kortvarig fas:( blir så ledsen.
Från idag tar vi bort godis och fika tills han blir "normal" igen. Efter det ska vi ändå ha trappat ner rejält på det ändå.

I morgon ska jag jobba. Ska bli kul.


Av INGO - 6 januari 2016 10:21

Vi är fortfarande i Örebro. Kollar in stan som är stängd just nu. Står på trappan till rådhuset där mormor och morfar gifte sig.

Av INGO - 5 januari 2016 18:46

Vi har badat och ätit middag.
Nu är det glassdax:)

Påväg från badet

Våningssäng på hotellet

Av INGO - 5 januari 2016 11:27

Som mamma var orolig för i morse så var det en olycka i Västerås. En personbil inklämd mellan en långtradare. Sjukt läskigt.

Vi har kört suuuuper sakta hela vägen. Nu skiner solen. Vi ska ta in på hotell och sedan åka till Gustavsvik badet. Hänga där ett par timmar sen middag hos Stina. Så mysig dag. Ser framemot en härlig hotellfrukost i morgonbitti.

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

INGO


Ovido - Quiz & Flashcards