ingopingo

Alla inlägg under mars 2010

Av INGO - 24 mars 2010 20:36

                              

Det finns fina dagar och det finns fina dagar =) Idag hade vi en fin dag tillsammans alla fyra. Var ute i stadsparken innan jag började jobba. ingo och Floyd sprang runt som galningar. Man såg hur dom riktigt njöt av att leka ihop. Floyd springer lätt ifatt min lilla Ingo...han har längre ben. Man blir lite kneckt som Matte..min hund kommer sist i alla löpningar...haha hur blir man då när ens egen unge börjar tävla i någon sport?...

Gjorde lite hemlagad pizza idag...mätt som en liten gris nu....appropå gris...fan vad jag måste börja springa.....jaha nu har jag sagt det....så kan jag lata mig en månad till =)

INGEN IDÉ jag har haft mina träningsdagar.


Igår...ursäkta mitt språk men...A var ute med Ingo och när han skulle sätta sig och skita kom det en annan hund och Ingo blev distraherad...han fick inte ut hela...han sprang runt som en kutryggad dam och kollade bak mot rumpan...något fanns där men han kunde inte se vad...så A försökte verkligen hjälpa honom..utan resultat...Ingo gled och gjorde bajsrand i snön hasande mot marken...

När dom kom hem blev det operation DUSCHA RUMPA...och Ingo blev en helt ny hund!

Tack älskling! =)=)

Nu är kllockan 20:45..ut med Ingo blir nästa aktivitet...


God natt

Av INGO - 23 mars 2010 07:40

Det finns hundar...men finns det hundar som Ingo och Floyd?

Ser dom som människor...skit konstigt

Just nu ligger Ingo på köksbordet och sover, flyr från en lekande Floyd som ligger nedan för och tittar upp på brorsan med ett ben i munnen (godisben)

Ingo är trött på mornarna och Floyd är väldigt lekfull.

Mamma kom och lämnade Floyd hos mig 06 i morse, härligt tidigt! Ingo var så distraherad så han glömde att skita...så nu ligger han och små fiser lite lätt. Ska ut med dom runt 08:30


Idag ska jag jobba så A kompis Emil ska ha hand om grabbarna här hemma till klockan 15:00. Vi hade lite panik med hundvakt så han fick rycka in...aldrig träffat honom...


Syrran är i stan också, ska passa på att hänga lite med henne också.


I morgon är A ledig så då kan grabbarna vara hemma tillsammans

Ja som vanligt med det svenska vädret så verkar det som att vintern kommer och går..består?..nej i veckan sa dom att det skulle bli varmare..får tro det


Nej nu ska jag göra mnig i ordning lite så man ser lite respektabel ut på jobbet=)


Ciao

Av INGO - 22 mars 2010 08:55

Titta på honom...vilken oskyldig liten rackare. Det är Ingo som talar...matte städar.

igår ringde Mattes mamma och sa att hon hade gått i väg och ätit middag i går med en väninna. Dom satt i ungeför 45 min och njöööööt av maten. Medans Floyd (min bror) var hemma. Han skrek och han yla och han grät och han sjung...Ingen matte kom hem. Lämnad kvar i en stor 4:a reagerar grannarna i huset att något var fel.

Själv låg jag på rygg hemma i stan på soffan och fes men tänk om jag visste vad Floyd var utsatt för...ensamheten.... Den hemska ensamheten......

Hur som helst kom hans matte hem och såg grannarna stå utanför dörren och lyssna på den lilla hunden...den lilla oskyldiga hunden....

Matte undrade vad som var fel, varför alla stod utanför dörren...

Dom berättade att brorsan Floyd hade skrikit i 45 minuter...dom trodde att det var något som hade hänt....


Hemskt...kolla på min brorsa vilken oskyldig liten sparv...



Hehe...lilla Floyd....


God morgon!

Matte skriver nu.

Ingo ligger och "låtsas" sover på bordet, såg nog att han knappade på tangentbordet alldeles nyss....

Idag ska jag ta och ringa Mia och höra hur hon trivs i sina nya ögon!...(hon har köpt briller)

Annars börjar jag jobba idag kl 11.45 till 18:00...Solen skiner och man vill bara vara ute och gå. Ska ut på en långis sen innan jobbet.


Jaja trevlig dag! Den här veckan blir lugn som tusan


Av INGO - 21 mars 2010 11:45

  

Idag snöar det igen...

Är hemma hos mamma, ska käka lite. Ingo sov här i natt eftersom jag och A var på fest igår. Han jobbade i natt..så han fick 2 timmars sömn..stackars.

I morgon är det måndag...veckorna bara ruuusar ju.

Idag ska vi bara vara hemma och mysa och spela guitar. Har nästan lärt mig två låtar =) Det är skit kul!

Har huvudvärk...blev för mycket rödvin i går...blä...eller så är det mammas ugnsmedel som luktar...ja shit det är det. Båda har klagat på huvudvärk...konstigt.


Mamma har fått städnoja, helt galen river hon ut garderoben, skåpen och kökslådorna...Ser mig själv i henne...haaha bäst jag går hem nu så jag slipper hjälpa till, är trött idag.

Av INGO - 19 mars 2010 08:50

Hej...idag fick jag ett meddelande från brorsan att han har kommit hem från Storstaden där han har varit i två dagar nu. Han hade varit hos Mattes syrra, som bor i ett stort hus. Hade tydligen varit jobbigt att vakta alla... för det fanns alldeles för mycket fönster och ljud.

Jag  hade inte pallat...Jag har nog med hissen som åker upp och ner, tror varje gång det är någon som ska kliva in i lägenheten...

Så nu fick jag ett mess om att brorsan ligger på köksbordet och vilar, äntligen hemma.

SÅ Jag tänkte våldgästa honom runt elva då matte går till jobbet. Ska ringa han på skype nu....


Annars är det fredag och jag hoppas att Matte är ledig i helgen så jag får lite promenader, har varit lite dåligt med dom här längre promenaderna då jag får nosa på allt och alla. Speciellt när snön börjar smälta då ser man alla bajskorvar extra bra =)


OJ....nu kommer hon, måste sluta


God morgon!

Jaha jag var redan inloggad på bloggen...konstigt...

Måste bara lägga upp en bild på min söta systerson Elliot. Han försöker verklgien äta upp en borste...så söt och så lik syrran..(menar mig)


    


Av INGO - 17 mars 2010 08:59

Lämnade precis Ingo hemma hos Mamma och Janne. Han ska vara där till klockan 15, tur att dom finns, vad hade jag gjort annars! Janne drar till portugal idag för att spela golf en vecka...lyckost han som får lite sol. Vi har ju i och för sig ganska mycket sol nu...men minusgraderna finns inte i Portugal.

Jag ser framemot Grekland resan med A familj som vi har bokat i augusti =)

Hade visst iNGENTING att skriva idag bäst att jag slutar så jag inte tappar mina läsare...mina tre.....=)


Någon som har lust att vara hundvakt 9-15 den 23 mars? Call me =)...brorsan Floyd kommer med på köpet....=)


ciao

Av INGO - 15 mars 2010 20:14

Hej hopp!


Har inte skrivit på ett par dagar. har haft fullt upp. Min sambo fyllde 25 år i fredags, hade därför en överrasningsfest åt honom med 30 pers i lägenheten. Blev succé!

A blev så chockad och glad. Festade natten lång. Stackars Ingo fick jag springa iväg och lämna när alla hade kommit för det blev för mycket för honom. Ljudnivån var liiite för hög.

Innan festen var vi på globen med A pappa och hans sambo och kollade på Melodifestivalen. Låterna var grymma och Jöbcka var bäst live. Men sen var det låtsas rösning och då tömdes hela globen, eftersom den "riktiga" tävlingen skulle gå på kvällen.

Så söndagen var STÖKIG hemma och måndagen har varit seg i huvudet. Har lyckats jobba i alafall, men jag var väldigt darrig på händerna när jag skulle laga bågar måste jag erkänna. Nya tag i morgon och tidig natti natt! Ska bara kolla på mitt favvo program spårlöst och sen gå och lägga mig.


Veckan bjuder på följande...Inget speciellt tror jag. Vi ska våldgästa A farmor och Farfar på fredag tror jag..och sen städning i hemmet, ser ite okej ut.


JO! mitt guitarspelande går bra faktiskt. har lärt mig en låt nu =) OASIS , så himla kul att spela. Så till sommaren är det jag som leder parksången.


Ses i morgon då jag har lite mer tid att skriva.

Ciao

Av INGO - 12 mars 2010 09:18

Morn morn!!


Solen skiner idag igen. Kanske dags att inhandla ett par solbrillor....nee


Igår kom min sambo hem med en guitar till mig som han hade köpt för 1500kr...bara så där. Jag som inte kan spela alls. Så sa han att nu ska vi börja spela guitar tillsammans. Så det ska bli super skoj!!!!!

    

 

Idag fyller faktiskt A 25 år. Ja må han leva ja må han leva!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hurra! hurra! hurra!

Så idag ska vi äta lite god middag hemma och i morgon åker vi till Sthlm för att se på genrepet i Melodifestivalen i Globen. Ska bli super skoj!!!!

Så idag blir det en bra dag!

Ingo ligger och sover i sin säng som är nybäddad. Tvättade alla hans filtar i går i tvättstugan, så nu är allt rent förutom Ingo =)

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

INGO


Ovido - Quiz & Flashcards