ingopingo

Alla inlägg den 3 september 2015

Av INGO - 3 september 2015 07:19

Vaknat upp efter en sömnlös natt. Barnen har feber och jag måste till jobbet...men vad är det jämfört med vad som händer andra familjer. Ser på nyheterna, hemska bilder på barn som försökt att fly. Ett barn som känt panik ligger livlös vid stranden. Han kom fram men Inte vid liv. 3 år gammal...Folk får tycka vad dom vill om mig som sitter och gråter på tåget men idag känner jag mig så förtvivlad. Tänk om det hade varit jag och mina barn. Tänk om Léon varit tvungen att kasta sig i ett hav och försökt simma 4 år gammal...samtidigt som han kanske håller sin syster i handen! Jag känner en sån stark empati med alla flyktingar. Alla föräldrar som får känna paniken över att inte kunna rädda sina barn eller sig själva...barnen som aldrig fick leva sitt liv...helt overkligt att det finns folk med kalla isblock till hjärtan som tycker att vi inte ska rädda dessa människor!!! #räddabarnen #kärlek #flykt #flykting 

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

INGO


Ovido - Quiz & Flashcards