ingopingo

Alla inlägg under maj 2010

Av INGO - 21 maj 2010 08:17

Hmm...i morse vaknade jag av ett sms från mamma 06:15, hon behövde te. Kände pressen att gå över i tid så hon fick sitt te.

Så Ingo som låg på rygg och dreglade och jag hoppade upp och gick rakt ut.

Passade på att städa hennes lägenhet också så J har det lite fint när han är ensam över helgen.

Sen lämnade jag Ingo hos henne för hon ska till S i dag och sova kvar hos stora-syrran. Ingo också....saknar honom redan. Men jag jobar idag och i morgon, hade ingen hundvakt på hemmaplan. Är glad att han inte är själv, nu har han ju sin brorsa Floydan med sig också.

Idag ska jag passa på att gå på stan en snabbis och sen gå förbi mitt nya jobb som jag börjar på, på måndag. Ska bli helt okej, kommer sakna mitt gamla jobb. Trodde inte att jag kunde säga så om en arbetsplats, MEN någongång måste vara den första =) Jaha men då sitter jag hemma själv och saknar A och Ingo...gud så tråkigt. Måste städa så det händer något skoj! Ciao    

Av INGO - 20 maj 2010 16:32

Hej hej!


Idag har jag varit hos frissan...blev dunder super snygg och väldigt nööööjd!

Efter det gick jag, A och Ingo till parken och myste lite. Ingo träffade en hund som han lekte mycket med....varning för starka bilder....på en mycket trött Ingo

Efter det kom en kompis som precis fått barn och vi njöt av att se den 8 dagar gamla Mateo. Sen blev det bullar och saft!

Härlig dag i solen! Ser framemot Tacokväll senare                

Av INGO - 19 maj 2010 21:31

Det slog mig idag att sommaren är ju faktiskt här... Är påväg att göra en snygg min men jag misslyckades...så jag tänkte lägga upp min misslyckade bild på min blogg så folk får ett ansikte av mig.


Tillbaka till mina tankar.


Vad hände, hur kom det sig att hagel blev till solsken i år också?

Blir lika förvånad varje år. Att gräset och löven kommer fram tillslut

Blir inte så speciellt lycklig över det heller, vilket är tråkigt.

Alla som jag känner alla kunder jag möter på jobbet strålar upp som små solar när dom kommer utifrån

- (Stort leende) Solen är äntligen här!


Mmmm får dom som svar


Jag känner inte så...varför då?

Jag har alltid tyckt att sommaren är en liiiten börda på min axel. Känner mig lite utanför "detta firande" av att solen har kommit fram. Visst jag tycker om att sola men...nej tack. Hösten och våren är en fröjd för kroppen om jag nu ska vara positiv över livet. Men men jag är ju inte som någon annan har jag märkt. Så får det vara


Ingo...som den här bloggen egentligen ska handla om

Har äntligen insett att kvinnor är inte allt precis som min sambo tänker om mig...skoja

Han har blivit normal igen, han gosar och han äter och vi kan gå på en vanlig promenad utan att jag ska bryta armen eller tappa humöret. Förlåt Ingo men du har varit jäääkligt jobbig.


Idag skulle min morfar ha fyllt år...Bertil hette han. Han skulle ha blivit 72 år idag men tyvärr så blev han påkörd vid 58 års ålder...

Han kallade mig alltid för Punki efter någon TV kändis på TV,som han tyckte att jag  var lik.

Kommer ihåg ett minne av att jag satt på hans axlar i en djurpark och jag var så rädd för att ramla ner.

Min mormor som blev 83 år gammal dog på exakt samma dag som min morfar...fast flera år efter...sjukt.


I morgon ska jag till frissan. Ska bli underbart att sätta lite färg på mitt hemska hår. Ingen klippning blir det tror jag.

08:00 i morgon drar jag.


Tränade i morse 06:40, lite mage och lite kondition. Har träningsvärk från fotbollsmatchen igår också..1-1


Gud vad jag babblar

Hoppas ni orkar läsa min långa text jag hade stannat för länge sen. Så bäst att jag avslutar med en rolig mening...


.........Ingo vad har du i munnen?


Ciao




Av INGO - 18 maj 2010 18:42

             

Av INGO - 18 maj 2010 10:21

Tisdag

Idag kom Floyd hem till Ingo

-Tjena!!!!!

Jag heter Floyd och jag har aldrig skrivit på bloggen. Ingo hjälper mig att stava för jag är inte så gammal. Jo jag ville bara berätta att jag kissade i sängen i morse. Ingos husse blev jätte sur men jag viftade på svansen så hon blev glad ändå.

Varför får jag inte kissa i sängen?


Ja det var min morgon

Båda hundarna leker hej vilt i hallen just nu. Ingo låter som en stor dobberman, fösöker få respekt. Men Floyd är nog smartare än så.

A syrra ska ha hundarna idag, ska bli intressant och höra hur det gick sen.

Solen skiner idag precis som igår. Jag har satt på mig en kjol för första gången i år...känns lite naket, men det är ju sommar nu...

I kväll har jag match, tänkte springa bort min mage


Äntligen så har vi internet hemma, en fröjd


Ha en bra dag skriver mer senare

ciao

Av INGO - 17 maj 2010 20:17

Idag har jag jobbat och sett solen från insidan. Sprang hem och passade på att sitta på balkongen i en timme...klarade bara av tio minuter.

Tittade till mina tomatplanter.

Lill-syrran är i New York den här veckan, tråkigt att inte kunna ringa henne som vanligt. Får hålla mig tills på lördag.

I morgon har jag fotbollsmatch med korpen klockan 20:00 ska bli skönt att röra på sig lite. Har varit...två gånger på gymmet dom senaste veckorna...dåligt av mig

Men vi har planerat träning på gymmet onsdag och torsdag. Sen ska jag till frissan på torsdag, såååå skönt att fixa håret.

Ingo väckte mig 04:00....less jag e just nu...snart blir han "det"

         

Idag höll vi på med modefotogafering....höger vänster ...ner och upp


     

Av INGO - 16 maj 2010 16:28

IDag väckte Ingo mig 04:50...


Vad händer...Jag låtsades sova så Ingo hoppade på A istället så han fick gå ut med honom. Han går aldrig ut med han på mornarna....=) jippi..låg och låtsas sov i mörkret och log...A försökte smyga ut och stängde dörren jätte tyst fast jag redan var vaken... haha


Annars har vi burit lite grejer idag, fick en byrå av mamma, super fin! F och E har varit hemma hos oss idag, ätit lite sallad och kollat på A när han oljat trallen på balkongen. Blev faktiskt fint. Så nu ska det bara torka, så kan jag sitta där och sola.


Mamma och J har försvunnit i sin golfbubbla för i sommar. Dom har varit iväg hela dagen. mamma har börjat klä sig i golfkläder på fritiden....mmmm jag säger då det...


Jag skriver senare


Vill bara säga en sak till. M...det finns två andra i familjen E som har enorma magar...jag är en av dom och jag har inte ens fött barn...så strunt i att bikini är jobbigt. Vi kan hänga tillsammans...  

Av INGO - 15 maj 2010 19:08

Dagen som förändrade mitt tänk om hur man ska sälja vidare sina "gamla kläder" till andra. Jag har förstått hur mycket jag har slängt genom åren. Till och med mamma och min syrra F och hennes son E kom förbi för att "titta" på mig och A. Titta och säga...gud vad duktiga ni är som sitter här...haha

Att vi satt där på torget och sålde saker.... för andra är det kanske en självklarhet. Jag ändrade uppfattning om det nu.


Lyssna...Vi sålde grejer för 4500 kronor...INTE DÅLIGT!

Jag uppmanar mina vänner till att göra det samma. Det var en trevlig folkfest och man kunde tjäna en hacka på saker som man själv inte vill ha.


  

Efter turen på torget har vi grillat med mamma och j, tillsammans med syster och min sambo. hundarna också såklart. ingo är inne i en period där "bara" tjejer har någon betydelse. Hoppas denna löpningsperiod snart går över för Ingo sitter och bara och darrar och vill ut.



Ber om ursäkt på min dåliga uppdatering av bloggen, har inte internet just nu! Lovar att bli bättre.


Solen sken idag förövrigt. Jag trodde att jag brände upp mitt ansikte men det vara bara min sambo A som blev brun och jag blev faktiskt vitare...kan bero på att jag bara att sovit i en timme i natt och sen suttit på torget i 12 timmar exakt!

Trevlig helg ses snart igen

ciao  

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

INGO


Ovido - Quiz & Flashcards