ingopingo

Alla inlägg den 12 augusti 2012

Av INGO - 12 augusti 2012 18:19

Jag tänkte vara en bull-mamma idag

Men jag fuskade och köpte färdiga muffins paket.

Alltså det enda jag skulle göra var att blanda i vatten och smör

KLART!

LÄTT SOM EN PLÄTT!

Det står på förpackningen att det är oooomöjligt att misslyckas.

Nu har jag för evigt för alltid bestämt mig för att ALDRIG MER BAKA IGEN! FÖR ALLAS SKULL


Jag blandar ner smöret, TOK hett i pulvret och allt blir som sand. Torrt och äckligt.

Jag tänkte

Topping?

Ser det ut så här?

jag springer ut till A som ligger och slappar i soffan

Jag: VARFÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR blir det inte bra????? Hur kan topping bli torr?????????

A: Du har ju inte följt receptet

Jag: DET FINNS JU INGET JÄÄÄÄVLA RECEPT!!!!!!!!!!!

A: Hur kan man misslyckas då?

Jag: JAG HAR GJORT DET SOM STOD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Fast...jag tog hett smör i istället för rumstempererat

Men smör som smör!!!!!!!!!!!!! Är det kört nu?

A: ja

Jag: Men va i heeeeeeeeeeeeeeeeeeeelveteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee


eeeee


Argt går jag till köket ringer desperat till mamma

Jag: Jag har gjort si och så (berättade allt)

Mamma: Ja då är det förstört gör en egen topping istället eller lägg på grädde på, lite bär kanske


Jag: MEN JAG HAR INGET HEMMA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

!!!

mamma: DU MÅSTE LÄRA DIG ATT ta det lugnt när du gör saker, du är så snabb i allt

Jag: Jamähhhhhhhhhh

HEJ DÅ!


1 timme senare


Mamma ringer;

Mamma: Jag har såååå fina muffins i ugnen, jätte fina

Jag: Jaha.....

Mamma: Det är bär i dom

Jag: Ok

Mamma: Men....jag la i vaniljsocker istället för bakpulver....

Jag: haha

Mamma: Det kanske går? Vad tror du? Det kommer väl bara att säga POFF när dom kommer ut från ugnen

jag: Ja det kommer det haha

Mamma: Så du har fått det där med receptläsandet från mig


Så här kommer bilder på mina ÄCKLIGA och misslyckade muffins....men ack så fina =) JAG ÄR BÄST!!!!!


       

  

Au revoir  

Mammas muffins =)

 

Av INGO - 12 augusti 2012 14:45

Åh vad mysigt vi har det.

   

Av INGO - 12 augusti 2012 09:56

Dagarna går och A jobbar sin sista dag, sen ledig två dagar. Snaaaart får han sin semester, då alla har börjat jobba igen.

Ska bli skönt att åka bort ett tag, pust!

Så idag ska jag träffa upp mamma, vi ska till 4H. Sist jag var där sov L hela tiden  =) så han missade djuren. Det var inte så kul att sitta där själv och titta på kossorna utan matsäck....har aldrig riktigt tyckt om djur, förutom hundar =)


A syrra och hennes kille åker till Spanien i dag, gud så härligt!!! Avundsjuk blir man ju.


I kväll är det handboll Sverige - Frankrike, shit va spännande! VI ska sitta bänkade framför TV:n.


Lilla L då? Ja han har precis somnat, tror han blev helt slut efter att vi duschade. Han tycker ju inte om att bada så jag testade duschen och den gillar han jätte mycket.

Lägger upp bilder från djuren sen.

 



Ha en härlig söndag

Au revoir



Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

INGO


Ovido - Quiz & Flashcards