ingopingo

Alla inlägg den 13 december 2011

Av INGO - 13 december 2011 07:34

Jag och syrran hade en allvarlig diskussion om varför barnen ofta kan säga mamma och pappa tidigt.

Det är väl ingen slump?

Syrran och jag...vi tror att alla barn bara rör på munnen. Det låter som ett ord och då har grottmänniskorna som fanns förr sagt att "Ja Mamma får du heta...och så tror jag att bebben säger pappa" Då får du heta det.

Varför kallas vi inte för nationalencyklopedin? Det skulle ju aldrig kunna vara det första en bäbis skulle kunna säga. Fast vi är med barnet dygnet runt och ältar ordet!

Inte ens jag kan säga det ordet, jag kunde inte ens stava till det så jag klippte och klistra från google.


Visst är det så?


Idag var jag på jobbet 07:00

Skulle plocka upp ur diskmaskinen i köket, tog en genväg upp till skåpet där glasen ska stå, glömde bort att jag har en stor näsa. Shiiit va jag slog i den! Den typ dunkar nu....Hoppas ingen ser.

Jag kanske blir kallad för Rudolf idag.Tur att det snart e jul!


Känner att mitt inlägg är väldigt skumt....men jag sov inte många timmar i natt min lilla Léon har drabbats av sin första förkylning i sitt liv. Han andas jätte jobbigt och han vet inte hur han ska ta sig till. Stackars bebbe! Älskar dig min son!( mamma ska jobba.....dåligt jag eeeee:( )

Igår när jag pratade med en kollega skulle jag säga seriöst

"Ja det är raka rör som gäller absolut" (kan man säga så?)

Men istället sa jag

"Ja det är raka puckar" (eller vad är rätt egentligen?)....

 

Au revoir

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

INGO


Ovido - Quiz & Flashcards