ingopingo

Alla inlägg den 11 maj 2012

Av INGO - 11 maj 2012 23:39

Syrran bjöd med mig på föreställningen Ljust och fräscht på Cirkus i Stockholm

En underbar uppsättning av Fredrik Lindström och Shyffert. Jag skrattade nästan hela tiden.

      

Jag oroade mig hela dagen över hur det skulle gå för min son nu när jag skulle vara borta hela kvällen...men varför oroa sig när han har världens bästa pappa. Jag är så knäpp.

Hur som helst var jag jääävligt uppstressad.

Jag hade ingenting att ha på mig (för det är ärftligt för det har jag fått från mamma)

Sen när jag väl kom på det skulle jag välja om jag skulle ha höga eller låga skor.

Okej då bestämde jag mig för höga, för det seeeer man smalare ut i tänkte jag (pucko)

Så jag tar mitt paraply och stegar mot centralen.

Jag går två kvarter bort och jag känner bara hur fötterna börja domna.

När hade jag höga klackar senast????

Inte i går

inte i förra veckan

inte förra året...

Inte nog med det så börjar folk titta på mig...Jag fattar inte vad dom tittar på så jag ANSTRÄNGER mig extra noga att gå normalt med höga klackar. För jag kan ju inte falla in i en sån stil som man själv har klagat på

"inte kunna gå stilen för att man har bajsat på sig och orkar inte fixa till det"-stilen

Nej jag ansträäänger mig som bara skjutton gubbar...men jag blir helt plötsligt bländad av solen och dom ljusa molnen....OCH jag går med paraply?....ÄR jag så nervös så jag håller krampaktigt tag i parrat och går fast solen skiner?

men men om det här hade varit i Kina hade INGEN LAGT MÄRKE TILL MIG.

Jag går vidare...och låtsas ler....


Jag tar parrat under armen i stället

och kämpar mig till tåget. Väl på tåget är jag lugn. Lite hemlängtan och jag har inte ens kommit fram....


Träffar syrran och vi ska köpa en tunnelbanebiljett. Hon driver med mig och jag blir mer och mer nervös...

Jag: Syrran sluta! Vad fan ska jag säga? Har glömt bort? en enkelbiljett till?

Syrran: En enkel biljett tack!

Jag: Till?

Syrran: Eller biljett till Djurgården, eller biljett tack! eller...äh säg bara...EN BILJETT TILL

Jag: Men SLUTA VAD SKA JAG SÄGA???

Han i kassan: Ledig kassa här!

jag: Ehhh en biljett...vad heter det?

Syrran: En enkel UL-biljett

Jag: Määäh

Syrran: haha jag visste att du skulle bli förvirrad


Vi går vidare

Bestämmer oss för att sätta oss ute en stund

MEN det hinner bli storm 

Jag ser en fågel jag vill fotografera...men han hinner flyga iväg innan jag hittar min kamera i väskan.

(herregud!! är inte expert på VANLIG väska....skötväskan, där hittar jag DIREKT! BA!

Vi går vidare

Cirkus nästa

Föreställningen är grymt bra och jag skrattar väääldigt mycket.

Sen ska vi hem och jag har några minuter på mig tills tåget går.

Hjärtat i halsgropen

Måste köpa biljett

Blir stressad över det

Hon bakom mig lugnar mig med att säga att det bara är fyra minuter kvar till tåget går, vi hinner....

Jag: 4 MINUTER???

Jag känner min puls börjar darra på handen

....

Jag sitter på tåget med ett gäng alkisar som sjunger "amazing" från melodifestivalen fast något sämre kvalité

En mobil ringer i sin ensamhet och en tjej svarar frågande

"jag satt här och hittade en telefon mellan sätena" Är det din mobil?

....men där hänger jag inte med längre

för jag somnar....

Vaknar upp och kan inte gå!

Mina fötter har steeelnat! Jag lovar! Stelnat av smärta. Undrar hur många blåsor jag har under, vågar inte titta.

Jag tar mig ut liggandes på en vagn med hjul....(om mina drömmar skulle slå in) MEN jag går som en helt vanlig människa. Bestämmer mig ganska snabbt för att spela full...för då kan jag gå hur jag vill. Det var skönt!

Ett tips för er som har ont! Men det funkar nog bäst på helger och kvällar!


Ber Adam kasta ner gympaskorna från balkongen så jag kan gå ut med Ingo normalt.

MEN det blev fan ingen skillnad. gick som om jag skitit på mig iallafall


(sorry för alla FAN och svårdomar i detta inlägg)....man kanske borde varna för det i början?) Äh nu är jag så trött så mina ögonlock hänger nedanför knäna. måste rulla upp dom och hitta till sängen.


Au revoir =)

Och nej!! jag är inte gravid i 13 månaden här på bilden...utan detta var från i kväll och jag är bara lite överviktig men jackan har en väääldigt konstig form....gravidformen kallas den. går att köpa i närmaste butik! SHO!

      

Av INGO - 11 maj 2012 09:29

 

Imorse var vi alla samlade igen!

Det e så mysigt!

Idag kommer det en fönsterputsare och fixar alla rummen hemma. Det ska bli underbart att få rena fönster. Vi har aldrig tvättat dom =) så 2 år....Men man har sett ut!


Senare kommer jag att åka till storstaden och kolla på en föreställningen med Fredrik Lindström. Ska bli skoj skoj!

Nu ska vi ut! Ingo står och dansar rumba kissnödig i hallen.


Au revoir

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

INGO


Ovido - Quiz & Flashcards