ingopingo

Alla inlägg under januari 2011

Av INGO - 27 januari 2011 10:40

Tog en liten sovmorgon!

Herregud sitter i soffan med morgonrock och jag börjar om 2½ timme...inte likt mig direkt.

Fick en spark i mellangärdet i morse när jag skulle resa mig upp, snacka om arg bäbis!

Mellangärdet??????

Var han tvungen?

Så jag måste hoppa in i duschen nu och få honom att tro att jag är utomlands under ett vattenfall så kanske han blir lite glad idag...hehe


Solen lyser in idag igen, galet mysigt! Ingo och A sitter vid min sida och äter lite frukost, mysigt.

Idag är det min nästsista dag på jobbet, last day tomorrow!

Denna vecka blir det v. 21 och vi har gått liiiite mer än halva tiden...härligt och pirrigt. Heeeelt sjukt (om allt går bra) att vi har en liten mini A i vårt hem som skriker efter uppmärksamhet.

Hur ska jag skilja på Ingo skrik, A skrik och L skrik?

haha skoja...A läs inte bloggen idag

Ha en underbar dag!

Au revoir

Av INGO - 26 januari 2011 20:30

 

God kväll herr pingu

Ingo är rädd för sin nya kompis med batterier...han vet inte vart han ska ta vägen.     

Av INGO - 26 januari 2011 09:59

Solen skiner in

Vilken underbar dag

Sol kan göra så mycket

Jag längtar tills A kommer hem

Petra har precis gått till skolan och jag har pratat för fem stycken idag

helt torr i munnen

måste dricka lite vatten =)

Oj oj oj vad vi hade mycket att prata om.


Ingo e heeeelt slut efter promenaden

Han har inte fått vila nu på morgonen...utanför hans rutiner

Jag slutar sju idag så det känns så tidigt! jippi!


Dagens tjuvlyssnat.se


Buss 1

En man och två kvinnor ~30 går på bussen och pratar om mannens hund.
Mannen: En polare jag känner tatuerade sin hund längs hela ryggraden!
Tjej 1: Va? Men shit det är skithemskt ju.
Mannen: Nej, störtskönt!
Tjej 2: Nej men… okej bara man låter hunden välja själv så!

Av INGO - 26 januari 2011 07:53

God morgon

08:00 kommer Petra över till mig för att äta frukost. Länge sen vi sågs

Ska bli super mysigt.

Hon pluggar så jag lyckades få henne skolka i ngn timme =)

Ingo känner på sig att det är lite för städat och speedat för att vara en normal morgon...

Han sitter vid dörren och väntar...

Vem e det som kommer?

A jobbar extra idag, men han kommer hem innan jag drar till jobbet

Onsdag idag

Fick en spark i höger sidan i dag...inte av någon på stan utan av bebben i magen

Den var starkare än vanligt...tror han har växt lite...

fått mammas benstome....ooohh noooo

Vi ska göra den till en toppen dag!  

Skriver mer om en stund

Au revoir

Av INGO - 25 januari 2011 07:28

Dom diskuterar på nyhetsmorgon om att det har slagit rekord i skilsmässor...

Det visar hur folk tror att "den stora lyckan" är sååå stor och att det ska vara musik runt omkring dig när du lever ditt liv. Sorry, men film är bara på låtsas.

Herregud människor, kämpa lite,vårda lite...Känn efter innan ni skaffar barn med någon om det e rätt. Vad är rätt för dig?

Ett stort slott med en prins på en vit häst kan lika gärna vara en halv snygg kille på en begagnad cykel. Jämför er inte med andra, men framför allt, vårda ditt förhållande.

Tur att man är så säker på sin sak

Älskar A ännu mer idag än i går


Jag e trött idag men jag ska ta ton för min stora syster och en arbetskollega som fyller år idag!

  jjjjjjjaaaa må ni leva  jjjjaaa mååå ni leva uti hundrade ååårrrrrr

hurra hurra hurra hurra

hoppas ni får en härlig födelsedag idag!!!!!!!!!!!!!!!1


Tack, tack!

Nu har Ingo gått och lagt sig

sjung inte så värst? INGOOOOO jag sjung väl inte sååå dåligt?????

  


Igår fick jag min efterlängtade spark i sidan av min bäbis i magen, skönt att höra att han blev less på mig när jag pratade lite för hetsigt!

Fick hem ett par knappar igår som jag beställde från knapp.nu. Fina vA!

 

Au revoir



Av INGO - 24 januari 2011 08:22

Var uppe från 02-07....jippi vad kul jag hade  

vet EXAKT hur vår taklampa är byggd

Hur den drar åt vänster ibland...

Hur Ingo låter när han sover med täppt näsa...

Jaja sen somnade jag till 07:40

Jag och Ingo gick ut

Glömde kopplet så det var en lydnadskurs ute

men det gick bra han lyssnade på mig och var duktig


Stänger hela veckan på jobbet

lååååång dag

Kommer hem 20:30 på kvällarna...

Vi har haft en bra helg, mycket nytta har gjorts och Ingo har varit på bra humör


Veckans snackis från tjuvlyssnat.se


Vid en radhuslänga,

En pojke ~5 och en flicka ~6 leker tillsammans.
Flickan: Ska vi leka mamma, pappa, barn?
Pojken: Ja det kan vi väl. Jag är hemma och är pappaledig.
Flickan: Ok bra. Då pluggar jag.


Dagens samhälle!

Au revoir

Av INGO - 23 januari 2011 13:40

Idag shoppade jag och A loss på stan

Bara "mammakläder" så nu har jag lite mer kläder som jag kan andas i.

Hittade ett par jätte sköna byxor bland annat.

Idag har vi gjort så mycket nytta, rensat vinden och dammsugit och städat och varit nere på stan. Nu ska vi laga lite mat för att mätta våra magar och som får oss att bli ännu kärare.

Nu blir det en låååång väntan tills Solsidan börjar i kväll!

Ingo ligger och käkar på ett ben som liknar en liten penna, ungefär i den storleken alltså. För han är det som ett stooooort tuggben som ingen annan orkar bära förutom HAN!

Redan måndag i morgon, sista veckan på jobbet sen får vi se vad som händer.

Men ha en mysig söndag

Au revoir

     

Av INGO - 23 januari 2011 08:05

 

Söndagsmys

Vi e lediga

Jag har jobbat min sista helg på måååånga år =)

I dag blir det lite röj på stan

Ska försöka hitta ett par mammabyxor...har bara ett par och dom börjar bli lite slitna. Min mage tar över...

Men det e mysigt

A bestämde precis att det ska bli en städdag idag...okej då blir det väl det! Inget mig emot, det är det bästa som finns.

31 jan börjar dom fixa i lägenheten, det kommer bli damm och stök i minst en vecka...herregud vad jobbigt. Men men det blir fint när alla åtgärder är klara. Vi får hålla ut!

Nu går A runt och sjunger

Han verkar vara på bra humör  

Au revoir

 


Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

INGO


Ovido - Quiz & Flashcards