ingopingo

Alla inlägg under december 2011

Av INGO - 27 december 2011 08:09


Vem är den snygga killen framför spegeln?

...Léon älskar att sitta och leka och kolla på sig själv i spegeln :) Här blir han galeeeeen av lycka.


Nu är Léon 6 månader, vad har hänt på sista tiden då?...jo han slänger sig framåt och slår sig själv men han grinar inte...?. han vägrar att sitta eller ligga, vill bara stå. Han står rätt stabilt nu och leker samtidigt på bordet. Han sover inte bra:) men i natt ska vi börja med välling så vi hoppas på mirakel.

Vi tänkte ge han igår...eller vi provade igår men vi hade ju inte tänkt på att vi var tvungna att köpa ny nappflaska. Det kom inte ut ur det lilla hålet vällingen var för tjock. Måste köpa en med större hål. Så det ska jag fix idag :)

Så MIRAKEEEL?!?!?!?!?! Kom till mig!


Julen har varit fantastisk faktiskt. Allt har gått jätte bra. Suuuper fina julklappar till Léon. Vi fick några också som var väldigt bra. Blandannat nya fiiina glas och en mixer. Så nu kan vi mixa allt som vi äter och ge till Léon också så slipper vi skilja på maten.


Vi var över hos Sonja och Åke igår, Adams farmor och farfar, fikade lite. Dom är underbara människor! Efter det slappade vi lite. Carro kom över en liten stund. Vi var heeelt slut igår. Så utvilad idag på jobbet? Njaaa....


Njut av livet

Au revoir


 
Av INGO - 26 december 2011 10:54

Grisen var favoriten i år
 

 

  

Au revoir 

Av INGO - 25 december 2011 21:16

Sista julafton är nu avslutad!

Mycket trevligt, god mat och mycket folk. Åt vääärldens godast köttbullar. Brukar inte gilla hemmarullade men där hade vi ett par riiiiktigt goda.

Léon fick super mycket fina paket. Bollhav, en gående gris, pulka och leksaker m.m Han fick ett skrattanfall när grisen visade sig. Kommer lägga ut en sån film i morgon.


Me and my son

 

 

GOD NATT

Au revoir 

Av INGO - 25 december 2011 13:39

Vi hade en underbar julafton hemma hos syrran

Gooood mat och mysigt sällskap. TV-spelet Buzz tog över kvällen. Adam vann flest gånger...

Léon var på topp humör fram tills övernattningen...tror vi väckte hela huset 10 gånger på natten =)

Vi är i fullgång att åka vidare till nästa julafton. Idag hemma hos hans mamma. Så jag lägger upp bilderna från i går hemma hos syrran. Kusinerna Léon och Elliot !!!!

                                                     

Au revoir

Av INGO - 24 december 2011 07:51

Då var det julaftonsmorgon

Alla våra julkort står på öppnaspisen

Den är dock inte tänd men det låter fint

Adam är ute med Ingo och jag och Léon försöker komma överns om vad han får stoppa i munnen och inte.

Vi är inte ense...

Dosan med 12000 stycken bakterier vill han helst stoppa i munnen och jag vill en ren napp.


Idag blir det julfirande med min familj. Ska bli super mysigt!

Igår spelade vi bingolotto med Adams pappa och syskon. Uppesittarkvällen blir inge bättre för varje år som går direkt. Tänk var stort det var förr...Nu bandar dom i en liten barrack typ med stans piggaste pensionärer i publiken.


Nu ska finkläderna på och håret som har varit skitigt alldeles för länge ska bli rent...och lent, det ska mina ben bli.


Lägger ut bilder på julafton senare

Undrar hur rädd Léon kommer bli för tomten....


Au revoir och god jul!!!


Av INGO - 23 december 2011 07:45

Morn morn!

Sitter själv på jobbet. Det är bara jag och en till som ska jobba idag.

Det kommer vara fullt upp kan jag lova! Jag hinner aldrig kolla på klockan när jag jobbar. Tiden går fort för att man har å göra HELA tiden!

Igår var Léon så mysig men också väldigt trött. Han e ju fortfarande lite snorig.


 

 

Ingo låg vid mitt huvud hela natten i natt, goshund!

Längtar efter Léon såååå mycket.

Au revoir
          

Av INGO - 22 december 2011 08:31

Vad tiden går....

nyss föddes Léon och nu är han snart 6 månader...

 

Frisyren blir även den...vildare!


Idag är det torsdag och jag har ÄNTLIGEN kommit på vad jag ska göra med mitt liv förutom att hålla ihop med Adam tills sista dagen.

Jag ska starta eget. Jag håller på förfullt. Jag är född till att ha eget. Är så taggad så jag brusar upp varje morgon. Har bara under gårdagen hunnit med huuur mycket som helst. Så snart så blir jag min egen igen. Där jag trivs som allra bäst!


Idag ska handla allt klart till julen! STRESS!!!!!!!!!!!!!!!!!! Men nu är det så. Har inte haft en sekund över ju!

I morgon börjar firandet hemma hos Adams pappa.


Känns som jag har gått ner typ 4 kg...undrar om jag har, men jag vet ju inte efrtersom jag inte har en våg eller vägt mig innan:) Men jag brrrryyyyr mig inte om siffror. Ser ju att magen börjar försvinna lite, sen om det hänger...det e en annan sak.


Au revoir

Av INGO - 21 december 2011 07:56

Vadå? Tre dagar kvar till julafton?

Jag jobbar fram tills på fredag, så det blir ingen "känna av julstämningen eller hinna handla"

Idag MÅSTE jag hinna köpa present till Elliot. Måste hitta det jag letar efter!

I natt sov jag och Léon så bra. Han var såååå mysig!

Däremot var Ingo inge mysig.....

När jag gick upp i morse hade han discodansat med en bajsblöja...och sen avslutat med att kissa på den så hela mattan måste tvättas...

INGO??????? vad gör du?

Shiiit, blir så besviken varje gång jag märker att han är en "hund" och ingen människa som jag ser han....


Det har gått 3 veckor och jag har fortfarande varit duktig med godisätandet. Jag e sååå bra!!!!!


Kattis ringde igår, hon är ju i vecka 31...så hon är redo för sitt andra barn redan. Shiit jag hinner inte med.

Vi ska väl också tänka på ett till barn...måste bara gå i terapi först...jobbigt men man ska inte ta förgivet att man kan få barn igen. Så vi får se vad som händer, ser inte direkt framemot att få alla krämper tillbaka... men nästa år är det nog dags att försöka igen. Japp mamma så är det, svimma inte nu :) Vi får hålla tummarna att vi kan få ett till barn.


Syrran föder snart också, herregud vad spännande! Hon är ju höggravid...lyckost henne då kan hon äta hur mycket julmat som helst utan att det märkts. Jag behöver bara titta på en skinka så får jag en extra på rumpan...


Au revoir



Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

INGO


Ovido - Quiz & Flashcards