ingopingo

Alla inlägg under december 2011

Av INGO - 5 december 2011 21:43

Snön faller

Helt otroligt

Man blir lika förvånad varje år

Det blir jag i allafall

Hmmm blir lite läskigt att köra bil i morgon

Det var två olyckor på vägen i morse faktiskt


Fick inte i mig så mycket frukost i morse, vet inte varför

Men jag mådde super dåligt under en period på jobbet så dom fick hämta vatten åt mig och jag fick sätta mig ner

Det var inte så hippt

Pinsamt

Men jag mådde bättre sen som tur var

Så det var bara att bita ihop


Léon min lilla son har precis somnat

Han tog nappen idag

Så nu sövde vi han med den i munnen...

otroligt smidigt

Hur kommer natten att bli?? Vet inte...ska bli spännande att se.


Ingo mår bättre nu med sin tass, så det känns jätte bra!!!!


Det är läggdags för mig nu! Min farbror blev jätte glad när jag berättade för han att vi skulle komma.

Så nu är det dags att fila på mina franskakunskaper


zzzzzzzzz

Au revoir

Av INGO - 5 december 2011 05:31

Adam tog natten i natt...tror inte att det e sant...har jag sovit? Känner mig huuuur pigg som helst

DET HÄR MÅSTE VI GÖRA OM!

Det bästa är att när jag frågade Adam om det var jobbigt sa han otaktiskt...nej! Så nu kan ju han ta alla nätter =) Perfekt!

Jag håller på att göra mig iordning nu, ska kila ut med Ingo innan jag åker. 1 timme till jobbet och en timme hem i bilen, det är väl för härligt =)

Ha en bra dag

Au revoir


Kusinerna leker, mysigt!

   

Léon och Fatima hittade varann direkt! Han var lite sugen på hennes näsa

 

Syrran har bara ngr veckor kvar tills hennes nummer två kommer ut...en kille är det!

    

Av INGO - 4 december 2011 20:44

 

Jag och min lilla parvell Léon som gör en konstig min...han kör den på varje kort nu förtiden.

Sen Adam och Elliot spelar spel på mobilen. Radar paret kan man lugnt säga

 

Av INGO - 4 december 2011 18:56

    

Nu har vi boka resa till mina kusiner och farbror i Schweiz

Till våren,så nu har jag några månader på mig att förbereda!

Att flyga är inte min största hobby direkt!


Just nu är kl: 20.30 och Léon har precis somnat.

Han skrattade varje gång jag satte på mig mina brillor när jag skulle titta på TV. Schyyysst!

Tog av dom, han var allvarlig

Tog på dom, han skratta


Vår laptop har ju pajaså vi drog fram vår stationära MAC....det var inte igår...Har bara haft PC sista tiden.

Tog hundra år att hitta snabel-a....ganska roligt namn.


I morgon är det dags för jobb igen. Men jag grinar inte för det. Har hunnit med en heldel. Varit och hälsat på syrran tillsammans med mamma och lill-syrran, sen åkte vi ju till Monica, Adams mamma. Vi har lekt en massa och myst! Kan ju inte bli bättre!

Shit, syrran ska ju snart föda...helt sjukt! Beräknat 10 januari...Namnförslaget just nu är mitt favvo namn Noah. Hoppas att det blir det. Vi kunde ju inte ta det eftersom Adams syrra har tagit det namnet.


Au revoir och god natt


Av INGO - 4 december 2011 13:18

Hej!


Vi åkte iväg på en impuls resa till stora syster där mamma och lilla-syster var. Dom hade ingen aning om att vi skulle komma så det var kul!

Vi har varit där och myst i går och idag. Just nu är vi hemma hos Adams mamma och ska fika lite. Två flugor i en smäll!

Skriver i kväll då jag har lite bilder att lägga ut

Au revoir

Av INGO - 2 december 2011 21:48

   

Av INGO - 2 december 2011 07:41

Idag är det freeedag! Shiiit va härligt!

Sitter redan på jobbet, var här 07:00

Idag var det lite mindre trafik, så det var ju skönt. Men det tas väl igen på hemvägen. E4 på en fredag....

Ska tydligen komma snö i morgon...hoppas inte.

I natt sov lill-plutto inte så bra. Jag vet inte varför han håller på att vakna hela hela tiden.

Vi la oss 20:00 i går så jag skulle hinna få lite sömn ändå, så jag känner mig utvilad trots allt!


Ingos tass har kanske blivit lite bättre. Eller jag tror att han har ont på sina trampdynor, så jag har köpt en salva som vi smörjer in med. Hoppas att det är det som är felet till hans haltande.

Annars får vi kontakta veterinär.

 

Om man ändå kunde få lite mat......

Igår satt Léon i sitt babygym, för er som inte har barn och tänker, VILKEN MAMMA SÄTTER SIN 5 MÅNADERS GAMLA BÄBIS PÅ GYM REDAN NU!!!??? Lugn, det är en liten mjukplatta med gosedjur på som dinglar. Så där satt han och färsökte rycka bort Pingy gosedjuret. Han upptäckte rätt snabbt att det inte skulle gå. Heeerreguuud vad lack han blev! Så han slog extra hårt på nallen som hängde bredvid, arg va han! Så inga hantlar alltså :)

Satte på mig ett par tajts idag som inte var såååå himla hela...såg det när jag kom fram till jobbet...ska försöka sitta så mycket som möjligt idag så att ingen märker! Le lite extra så att dom bara har blicken på mitt leende :) haha!


Tänk att det är helg snart! Jag är så lycklig över det!

Au revoir

Av INGO - 1 december 2011 13:45

 

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

INGO


Ovido - Quiz & Flashcards