ingopingo

Alla inlägg under augusti 2012

Av INGO - 15 augusti 2012 08:36

L nya rutin varje dag

Bada pappas skor

         

Idag ska vi träffa L farmor, ska leka lite i parken. Vi hoppas att Stina och P också kommer.

Lite olycklig start i morse. L fick smootie i hela ögat. Han skrek som en galning. Jag fick verkligen strida för att komma han nära för att ta bort kletet. ojojoj! Men nu mår han bra, inget rött i ögat heller. Så dom är väl milda som tur är.


Jag ska försöka göra mig i ordning nu. L gillar inte när jag ska stå och sminka mig, han ska alltid springa iväg med rougeborsten.


Vad är det för dag idag?

Härligt att inte veta


Au revoir

Av INGO - 14 augusti 2012 18:04

Av INGO - 14 augusti 2012 16:29

Vi har vilat

Jag vet inte hur länge
L sover fortfarande. Vi har varit hela dagen i solen så jag såg kors innan jag slumra till. Herregud vad trött jag var!

Igår ringde det ett företag som ville träffa mig, för en intervju. Gick faktiskt på den intervjuen i morse. Men det gick så jäääääävla dåligt så jag orkar inte prata om det! Haha om ni bara visste hur dåligt det gick. Så det där glömmer jag nu. Om jag får jobbet ska jag cykla till Storvreta fram och tillbaka köpa en läsk och cykla tillbaka. Helst naken men det kan man ju inte göra utan att bli tagen av polisen.

Så det var en deal =)


A är och handlar middag

Vi är så dåliga på att planera maten. Ingen av oss verkar ha någon slags passion för det. Vi ger L mat varje dag det är huvudsaken, vare sig planering eller inte.


Åh nu vill jag bara utomlands, ska bli så härligt.

 

Have a great day

Au revoir

Ute

Av INGO - 14 augusti 2012 12:39


Av INGO - 13 augusti 2012 21:41

Vilken härlig eftermiddag. Fikade en stund med Fia och Petra sen gick vi till parken allihopa!

Fia tog fina bilder på mig och L.

Såååååå fina!!!

Foto: Sofia Holmgren

                            

God natt

Synd att man själv inte kan bli bra på ett enda kort. MItt hår är katastrof. Jag sa till Fia idag att jag ser så gammal ut på alla kort. Då fick jag svaret Men det kanske är för att du är gammal.

TACK FIA FÖR ATT DU ÄR SÅ ÄRLIG JÄMT! Haha

Av INGO - 13 augusti 2012 12:12

Fint va!

Av INGO - 13 augusti 2012 09:43

 

Idag håller vi på att sätta upp tavlor, speglar och klocka i L rum. Han vill gärna delta. Lunchen är klar och klockan är bara....09.45...oj då!

Vi ska handla lite mat och sånt lite senare. Tomt i barnskafferiet!


Känns som söndag idag, grått och tråkigt! MEN vi har bestämt oss för att tro att det är en rolig lördag =)

Jaha...då har alla man känner börjat jobba igen?!

Jag är lyckligt lottad som just nu får vara hemma med min familj! I am!


Au revoir

Av INGO - 12 augusti 2012 18:19

Jag tänkte vara en bull-mamma idag

Men jag fuskade och köpte färdiga muffins paket.

Alltså det enda jag skulle göra var att blanda i vatten och smör

KLART!

LÄTT SOM EN PLÄTT!

Det står på förpackningen att det är oooomöjligt att misslyckas.

Nu har jag för evigt för alltid bestämt mig för att ALDRIG MER BAKA IGEN! FÖR ALLAS SKULL


Jag blandar ner smöret, TOK hett i pulvret och allt blir som sand. Torrt och äckligt.

Jag tänkte

Topping?

Ser det ut så här?

jag springer ut till A som ligger och slappar i soffan

Jag: VARFÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR blir det inte bra????? Hur kan topping bli torr?????????

A: Du har ju inte följt receptet

Jag: DET FINNS JU INGET JÄÄÄÄVLA RECEPT!!!!!!!!!!!

A: Hur kan man misslyckas då?

Jag: JAG HAR GJORT DET SOM STOD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Fast...jag tog hett smör i istället för rumstempererat

Men smör som smör!!!!!!!!!!!!! Är det kört nu?

A: ja

Jag: Men va i heeeeeeeeeeeeeeeeeeeelveteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee


eeeee


Argt går jag till köket ringer desperat till mamma

Jag: Jag har gjort si och så (berättade allt)

Mamma: Ja då är det förstört gör en egen topping istället eller lägg på grädde på, lite bär kanske


Jag: MEN JAG HAR INGET HEMMA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

!!!

mamma: DU MÅSTE LÄRA DIG ATT ta det lugnt när du gör saker, du är så snabb i allt

Jag: Jamähhhhhhhhhh

HEJ DÅ!


1 timme senare


Mamma ringer;

Mamma: Jag har såååå fina muffins i ugnen, jätte fina

Jag: Jaha.....

Mamma: Det är bär i dom

Jag: Ok

Mamma: Men....jag la i vaniljsocker istället för bakpulver....

Jag: haha

Mamma: Det kanske går? Vad tror du? Det kommer väl bara att säga POFF när dom kommer ut från ugnen

jag: Ja det kommer det haha

Mamma: Så du har fått det där med receptläsandet från mig


Så här kommer bilder på mina ÄCKLIGA och misslyckade muffins....men ack så fina =) JAG ÄR BÄST!!!!!


       

  

Au revoir  

Mammas muffins =)

 

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

INGO


Ovido - Quiz & Flashcards