ingopingo

Alla inlägg under december 2010

Av INGO - 25 december 2010 21:17

 

My litle baby sitting in the fönster och tänker på sin husse och Matte

Idag har vi varit och ätit middag hemma hos mamma och J, mycket trevligt. där blir man bjuden på restaurang mat gånger tusen. Ingen i vår familj går ut och äter, alltid bättre mat hemma hos mamma och kocken J.

Just nu ligger vi soffan

Har precis ätit strunt och nu gääääser magen. Vågade dock att ställa mig på vågen.

Glatt överraskad hade jag bara...hmmm "BARA" gått upp 3,4 kg på 15 veckor som gravid...shit vad jag inte vill gå upp mer...men man får väl plussa med 20.....i guess....i gueeeeeessssssss  Au revoir

Av INGO - 24 december 2010 22:35

Syrran F håller ställningarna i huset   

Vem e du?...varför tittar du på mig så där...varför är du blå?  E....nu e det bara börja spela  Puss min...Ingo sover ser du det???       

Ingo och Floyd började skälla när tomten kom men sen blev han nyfiken, stod som ett liten barn på julafton. E var inte ett dugg rädd, han gick fram till tomten och hämtade sina egna paket     

Nu kommer tomten in...vem kan det vara

          Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam   

Elliots kusiner Eira och Alva   

Jag kände igen mig i henne......jag har väl lite större fötter men annars kopia lika                      

J, A och Syrran K är glada över att få lite korv med bröd ute i skogen     

E åker på sin nya pulka som han ääälskade               

Av INGO - 24 december 2010 08:44

Det blev american pancakes till frukost

Alltså ingen traditionell risgrynsgröt

Men jag är inte så traditionell av mig

Om två timmar beger vi oss till S

Hoppas att väglaget håller sig på den goda sida

Vi ska köra sakta

Har inte någon julkänsla, men får kanske det när vi träffar resten av familjen

Saknar pappa idag

vi sitter och firar jul och han finns inte längre

Så himla orättvist

Jag önskar att han var här

Att jag kunde krama om honom och aldrig släppa taget

Dagen innan han dog kramade jag om honom en snabbis i hallen och sa att han var bäst

Sen skickade jag ett mess

"Tack för allt pappa, du är bäst, kram"  

 

Var du än är ses vi igen

Au revoir

Av INGO - 23 december 2010 07:12

 

Tjena...ingo Här

Ja ni ser

förra julen

har fortfarande men för livet

vad tror dom egentligen?

bliiiiir såååå less

om jag ser dräkten i år igen dååååå ska jag visa dom ett och annat

 

Absolut

Ska jag titta upp?

Höger?

Vänster?

Härligt med julen igen



Hej och God morgon

Idag är det uppesittarkväll men jag jobbar först till 18:00 och sen ledig fre-sön SÅÅÅÅ SKÖNT!

Åker till S i morgon

Kommer lägga upp lite bilder i morgon sent på kvällen från julafton med hela gänget. Ska försöka att inte äta så mycket så barnet inte blir anti julen som jag.

Ha en underbar jul

Au revoir

Av INGO - 22 december 2010 19:14

Så var man mätt och belåten

Det blev kyckling, sallad och en god god kall sås till. var riktigt sugen på det.

Nu har jag landat och sitter i soffan och väntar på bonde söker fru som börjar klockan 20.00

A och Ingo gick precis ut en sväng i kylan, om jag känner Ingo rätt blir dom inte borta länge =)  

Idag fick min älskling en ny tjänst på jobbet, grattis min underbara! Du är bäst!

Då går man på ledighet med ett större leende på läpparna. Perfekt!

I morgon ska vi till A pappa och fira lite jul, vi ska spela Bingolotto och kolla på deras uppesittarkväll. Hoppas att det är något bra så man inte somnar...kommer nog göra det ändå. 21:00 är min gräns, sen trillar ögonlocken ner...STÄÄÄNGT!


Idag var det så lugnt på jobbet, jultiden är inte riktigt butikens bästa tid om man säger så. istället för att skriva upp en massa försäljningssiffror fick jag rita dit en giraff för att det skulle pigga upp lite   ....programmet hade bara ett aphuvud...men den får symbolisera giraffen idag

Au revoir


Från tjuvlyssnat.se

Herrtoaletten

Man 1: Fem spänn för att pissa! Äh, jag blir förbannad alltså.
Man 2: Jo... men då är det i alla fall någorlunda fräscht.
Tystnad/urinering.
Man 1: När det kostar brukar jag alltid försöka bajsa... Men jag tror inte jag kan klämma fram något nu.


Av INGO - 22 december 2010 07:13

Började med att frysa häcken av mig när jag gick utanför dörren imorse

20 grader......?

Gick tillbaka....ja det stod 20 grader på termometern...

Jag hostade när jag kom utanför dörren för att det var så kallt. Ingo började hoppa på tre ben och ena benet låste sig och jag fick dra han runt sen bajsade han på två ben mot en lyktstolpe efter en minut...och sen in igen. Puh...vi klarade det!


Sen satte jag på datorn

Hade fått ett roligt julkort av syrran

Herregud vad jag skrattade

Så det var skönt att börja dagen med ett skrattanfall


Idag måste jag handla mat inför julen, har inte hunnit gjort det än. Köpte iallfall  julklapp till E igår på lunchen, så nu e det gjort =)

Pratade precis med A i telefonen, vi har redan varit ifrån varann 4 timmar...alldeles för lååång tid!

 
  

Nej nu ska jag internetta runt lite till och sen ska jag sätta på mig min sminkmask som hänger färdig och klar i badrummet....not. Men hade varit något ellerhur!

Av INGO - 21 december 2010 08:28

God morgon

Idag börjar jag jobba 13:00 eftersom kvällen blir lång för mig.

Så jag och ingo har precis varit ute på första morgonpromenixen

Har börjat äta gröt på morgonen eftersom min mage inte ser ut som en gravidmage längre utan det är små vingar på sidan också...små? sa jag det? hahah nu var jag snäll mot mig själv. Big chicken wings on my mage...Så är det!

Sen tror jag att barnet trycker på min ursäkta kissblåsa för jag gick på toaletten sju gånger i natt ungefär.


Idag är det tisdag

A jobbar

så jag får lämna Ingo en stund på dagen

Måste köpa en julklapp till elliot idag, jag vet ju vad jag ska köpa men jag har inte fått arslet ur vagnen än...ja du ser snart sitter jag i en vagn och släpar rumpan också...

Igår tvättade A all vår tvätt, super skönt att få undan innan vi får lite besök i jul. Inte för att folk öppnar städskåpet...men jag ville få in ännu ett ordspråk, nu när jag ändå är i full gång med det.

I natt sov ingo en liten stund i babynestet frivilligt, han var så himla gullig =)


Nu ska jag slappa fram till halv ett sen drar jag till jobbet

Au revoir

Av INGO - 19 december 2010 20:15

    Jag har sytt tillsammans med A, vårt första babynest...hundnest

Ingo ligger redan FRIVILLIGT i den och tänker FRIVILLIGT ligga i den i natt mellan oss i sängen.       

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

INGO


Ovido - Quiz & Flashcards