ingopingo

Alla inlägg under maj 2012

Av INGO - 24 maj 2012 07:15

 

Nu har jag sagt flera gånger att fönsterputsen ska komma, men det har blivit avbokat MEN idag kommer hon! =)

Ska bli så skönt att få det gjort!

Sen ska jag träffa Stina!

Solen hälsar på idag igen =)

Längtar tills Adam kommer hem. han är ledig fre-sön. Ska bli så mysigt!

Skriver mer senare


Au revoir

Av INGO - 23 maj 2012 17:50

Ingo tror att det är något gott som luktar

Men i själva verket borde han vända sig om och inse att det är mina fötter som....ångar. 

  

Idag har det varit fullrulle bulle

Ingo ligger till och med på rygg med tassarna upp och svarar inte på "INGO HÄR FÅR DU GODIS"

Vi har varit ute i solen hela dagen

Men det är ju föööör underbart!

Tänk att man har en son, en man och en hund som står ut med mig varje dag...

Hur fan orkar dom?

Men jag är lite snällare nu när solen kommit fram.

Det kanske är därför Adam har frågat om vi ska flytta till ett "varmare land" som han sa igår...?....

Nej då ;)


Just nu har vi ätit upp vår middag, lax med potatis. Léon åt åt och åt. Skrek efter mer, då fick han melon. Sen när vi lyfte ner honom från barnstolen sprang han tillbaka in i köket för att äta upp resterna.......på golvet.

han e ett sånt matvrak. jag har aldrig sätt han mätt....men men det är väl bara bra!


Idag lunchade jag med en gammal arbetskollega, vilket var jätte trevligt.

Sen mötte jag upp Stina i parken, det blev en liten snabbvisit bara för klockan rusar ju iväg. Man var ju tvungen att börja med middagen.


Vi gick föressten FÖRST förbi Faster Jossan och fika lite med henne på lunchen. Det är också alltid lika trevligt. Vi börjar bli stammisar där nu. Skäms nästan att visa mig där inför hennes arbetskompisar.

"Nej jag är inte där för att äta.......hälsar på släkt!" =)


Ja vad mer har hänt?

har jag blivit klokare?

Ja jag har kommit på att "Sitta i skuggan och bli brun" är INGEN MYT! Det är så....jag har fått färg och jag är typ bara i skuggan...så testa det istället.Bättre för huden. Usch...jag har kommit på att pressa är ju vansinne. Sluta med!


Au revoir 

Av INGO - 23 maj 2012 07:52

     

Av INGO - 22 maj 2012 16:02

     

Idag har vi hängt på gården

Fått besök av Linda Å och hennes man och barn. Super mysigt! TACK FÖR TRÖJAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Så himla snällt!

Léon blev jätte fin i den.


Vi har även tvättat och rensat lite hemma....va jag ljuger, vadå rensat? Jag har rivit ut min garderob men allt ligger fortfarande på golvet och jag har stängt dörren! Försöker vika fint och lägga in...men Léon vill inte vika och dra UT!


Så i kväll blir det första semifinalen inför Eurovision. Gud så spännande det ska bli. Vi är iallafall bänkade =)

Au revoir

Av INGO - 22 maj 2012 07:07

Morn morn!

Hääärlig natt.....................japp


Idag ska vi bara vara ute och latja. På gården brevid finns det gungor och sandlåda...DÄR kommer vi tillbringa vår tid =)


Av INGO - 21 maj 2012 16:41

               

     

Idag var jag hos sjukgymnasten på morgonen.

Sen gick vi till parken och bara myyyyyste!

Vi köpte med oss lite lunch och sen solade lite. Smörjde in Léon med faktor 50 idag för han får färg bara han går ut på balkongen...Men det verkar inte ha stoppat hans hud från att få färg. Men det göööör inget! Är man arabic så är man =)

Idag invigde jag mina ben för den här sommaren. Kände mig lite smått naken när jag gick ut med kjol...men man måste ju annars svettas man ju! Så när jag var hos sjukgymnasten stod jag och väntade på en ny tid. Då sa hon:

Sjukgymnaste: Du kan klä på dig! Så får du tiden sen

Jag: JAG HAR KLÄTT PÅ MIG!!! har ju kjooool......


Snacka om att jag kände mig meeeer naken efter det. Så jag ringde ett par samtal på vägen hem bara för att ha något att göra för att förtränga att jag hade kjol =)


Herreguuud vad Léon vill banka på TV:n

VARFÖÖÖÖÖÖÖÖÖR!???? Alla barn verkar göra likadant. Jag säger nej men han tar mig inte på allvar  =)

Nej orkar inte bli sur för en sån grej. tänk när han blir tonåring....Där snackar vi proooblem och utskällningar.

Får man lämna bort barn då? När dom blir tonåringar? Finns det någon "försskola för det" =)

Nej då aldrig i hela mitt liv att jag lämnar bort Léon. Nära och kära vill ju vara barnvakt....måste börja kunna göra det åtminstone, för det VÄGRAR jag nu! =) Ni får väääänta! =)


Nu ska jag fixa lite middag! Spaghetti och köttfärssås bjuds det på idag! =)=) mmmmmmmm

vilket väder vi har haft, helt otroligt!


Au revoir

Av INGO - 21 maj 2012 07:41

God morgon  

Idag ska vi försöka muta Léon så vi kan klippa honom. nu är det dags för fjärde gången att klippa lilla pyret =)

Just nu sitter han och tittar på Bolibompa och dricker vatten. Jag ska till sjukgymnasten idag och sen ska vi åka någonstans och leka/sola, för Adam är ledig idag.


Jag köpte en bikini igår. Blundade när jag provade den. Ett perfekt tips! Men allvarligt. Lindex omklädningsrum vet ju verkligen hur man säljer. Det var så mörkt där inne så man såg knappt något. Perfekt!!!

Av INGO - 20 maj 2012 18:16

Mitt hjärta

 

Vi har varit ute heeela dagen

Léon och mormor har hängt utanför på gräsmattan

     

Mamma och Léon

 

Hmmm. vad rör sig i hans huvud egentligen?

 

Léon tog sin första bild idag...på sig själv

 

Au revoir

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

INGO


Ovido - Quiz & Flashcards