ingopingo

Alla inlägg under maj 2012

Av INGO - 20 maj 2012 06:57

En trött Léon har haft feber i natt igen

Hostan och snoret har gjort att sömnen blivit sämre än vanligt. Han har rört på sig precis hela tiden.

Det känns som att vi inte har sovit en blund.

 

Jag ska snart försöka få med mig lill-killen ut för Ingo måste ut!

Adam jobbar!

Idag ska vi inte göra ett dugg. Léon måste kurera sig idag.


Au revoir

Av INGO - 19 maj 2012 20:06

Vi har varit ute en hel del trots att Léon är sjuk. Känns som att man behöver friskluft ändå! Han är pigg för att vara sjuk så han får köra till han blir trött. Han har precis somnat, men det tog ett tag. Jag tror att det är vi föräldrar som e såååå roliga att vara med =)

Léon, Ingo och jag hängde med mamma idag (Léons mormor) vi satt på deras gård och åt lunch och sen fikade vi. Han sprang runt på gräsmattan och var glad trots att snoret rann och hostan däckade honom för stunden. Jag troooor att han har min energi....


Jag har blivit beroende av Hemnet. En ny folksjukdom här i Sverige. Jag hittar hus varje dag trots att jag älskar lägenheter. Varför kollar jag ens? Jag är ju nöjd!

Men nu har jag i allafall hittat ett sååånt fint hus. Vi ska på visningen nästa helg bara för skoj....det sa vi med det boende vi har idag också. Vi tänkte verkligen inte köpa. Men så slog vi till =)

Det fanns liksom två fastigheter på en gård. Skit fiiiint! Jaja vi får se vad som händer! =)


Just nu sitter jag och kikar på Bayern M-Chelsea Finalen i Champ.league Spännande! Heja bayern!


I morgon verkar det fina vädret börja och sen hålla i sig. Solen ska skina i morgon och jag har inga kläder som passar. Eller min kropp passar inte min kläder som jag har.....tjock som en liten låda med otroliga FORMER! jag har former! =) Och jag är stolt!...Borde vara det. Bara man är frisk brukar man kunna säga, fast i mitt fall så önskar jag mig en löptur utan smärta just nu. det är min dröm!MY DREAM! Fast min viktigaste dröm just nu är att min son blir frisk från sina förkylningar som dyker upp trots att vi inte närmat oss ett dagis.


Hallå dagmammor vart har ni tagit väääägen?Dom växer inte på träd direkt. Gäller att hitta ett dagis (i frraaaamtiden) som har mindre barngrupper...(lycka till)


nej nu måste jag följa fotbollsmatchen, vi har tippat på Bayern M.


Au revoir

Av INGO - 19 maj 2012 07:41

Inatt kunde jag bränna mina händer på Léons kropp! Han hade sin första feber. När jag tog temp hade han 39 grader. Han kämpade på hela natten. Hosta och snor kom också.

Helt otroligt vad barn e sjuka ofta

"Hemma med sjukt barn" är inget ljug, någoooonsin!

 

Av INGO - 18 maj 2012 11:39

   

Idag var vi hos läkaren

Allt såg normalt ut med Léon

Att han skulle kunna vara laktos skrattade läkaren åt....hm

Bra BVC man har som skickar än vidare pga det. Små barn kan tydligen inte bli det, det utvecklas när dom blir äldre.

Så öronen såg bra ut och magen var bra. Så att sömnen är som den är, är"otur" det går över. Så okej nu kämpar vi vidare och byter BVC. Orkar inte med folk som skrämmer upp mig och ber mig köpa specialprodukter för att ungen ska kunna äta normalt. Gaaaa jag orkar inte. Nu ska vi leva normalt, tack och hej!

Våran barnmorska måste ha fått sitt cert samtidigt som hon tog körkort. Förr i tiden fick man ju MC kort samtidigt som körkort...hon fick barnmorske.leg jag e heeeelt hundra på det! Heeeelt hundra!


Au revoir


 

Av INGO - 17 maj 2012 19:22

 

Jag kom tyväääääärr inte med på bilden. Min mage DOMINERA den och jag kände faktiskt att för känsliga läsare så tar jag bort den/mig.

Hehe!

Medans Adam lagade maten så tog vi en cykeltur till Mamma och Janne. Vi bor nära varann så det blev bara en kortis. Men Léon gillar verkligen att cykla. Men jag måste ge honom en majskrok så han inte somnar. Han är som sin pappa Adam, somnar i bilen, tåget....dock inte på cykeln men det är väl tur att Adam kan hålla sig vaken medans han cyklar =)


Vi kollar på spännande hockey

Au revoir

Av INGO - 17 maj 2012 08:15

Idag är det visst röddag.

Vi tänkte åka till IKEA och shoppa lite handdukar som vi verkligen behöver. Vi har många handdukar men bara BADhandukar och det är så stoooort jämt när man bara har duschat.

Sen skyller man ju på något att ha bara för att få billig lunch. Så tänker jag =)

Det är ju himla gott också. Äta mat med efterrätt för 100 kr för två....helt sjukt billigt ju!


Ja man får tänka billigt just när man är mammaledig. Inte mycket man får över per månad...man får över? Det får man ju inte. Flum skriver nu på morgonen. Men ni är nog vana. Skriver ner det jag tänker utan att radera.


Adam och Léon leker med bollen som Léon älskar att göra. Det är så kul att se han springa runt och kasta bollen. Så himla sjukt att han snart fyller 1 år!! Galet! Han började gå när han var 9 månader så snart är det dags för löpstegen märker vi...farligt! Full fart! =)


Au revoir

 
Av INGO - 16 maj 2012 20:02

       

Idag blev det en cykeltur med Léon, Premiär!

Han älskade att cykla....fast han somnade efter 3 minuter. Sen var det omöjligt att hålla hans huvud upp. Det gick bara inte. En pappa såg hur jag frustrerat försökte väcka L och hålla hans huvud bak så han inte får ont av hjälmen.

Han tipsade mig att fixa en rem runt hjälmen som kan hålla upp huvudet ifall dom somnar. Hm! Bra idé! Men jag var tvungen att ringa till A så han fick komma till oss med vagnen. L har sovit sen dess =)

Kanske ska börja cykla på kvällarna =)


Au revoir

Av INGO - 16 maj 2012 14:13

   

Vi var ute i parken och lekte

sen blev det bad och rockybadrocken    

Hans elaka min =)  

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

INGO


Ovido - Quiz & Flashcards