ingopingo

Alla inlägg under mars 2011

Av INGO - 15 mars 2011 08:58

  Ingo ligger på sin solplats i gästrummet

Solguden har hittat hem

Han är helt slut efter natten

han fick hålla sig från att kissa fram till 08:00

HAN VAR SÅ PINKE nödig stackarn.

men jag och Adam sov sov och sov.

han vågade inte väcka oss tror jag, för han brukar ju alltid göra det.

Idag skiner solen, härligt.

Igår tvättade vi all tvätt som fanns, det är så skönt när det e gjort.

Jobb väntar, även i helgen ska jag jobba extra.

Léon har varit så himla tyst i ett par dagar nu...hoppas han börja dansa snart igen.

Ska till barnmorskan den 29:e igen.

Mamma har tydligen tappat bort sin mobil, så om du läser det här mamma så har vi en mobil till dig.

Au revoir   

Av INGO - 14 mars 2011 17:07

Duschade ingo i morse, en snabbis

Hjälp vad inte glad han var på mig

ja ni ser ju blicken in i kameran


Idag åt jag och Adam lunchbuffé på ett thaiställe nära jobbet

Mysigt att ses på lunchen

Efter tre portioner och glass till efterätt gick jag från matbordet med en känsla

-Har jag ätit?

Hur kan jag känna så?

Antingen är det fel på min mage

Eller så är Léon ett matvrak

eller så borde jag äta lite grapefrukt som förminskar min magsäck...

Adam säger att jag inte har gått upp någonting vad han kan se....

Han försöker verkligen peppa mig.  

Alltså grejen är att det börjar bli jobbigt att andas inte att se mig själv som gravid.

Resa mig upp från soffan...är ett projekt.

Men som min vän Fia sa till mig häromdagen. Vi ska vara glada för att vi får vara gravida. Jag måste verkligen skärpa mig. Men jag säger det mesta med en liten rolig ton.....  Om ni visste hur jag sa det skulle ingen bli sur på mig....ellerhur?

Nu ska jag snart slappa på soffan, kolla på familjen annorlunda. Det programmet får mig att må så bra. Ett barn är ju ingen match, tänk om man hade nio?

Sen gillar jag lyxfällan. man känner sig så himla rik och duktig

Trevlig kväll

au revoir

Av INGO - 13 mars 2011 20:42

Duscha

Duscha.....

Duscha...........?

DET E DET VÄRSTA JAG VEEEEEEEEEEEEEEEEET!

var är sjön så jag kan simma?

Nej, då ska jag få stå och bli förnedrad i duschen

Jag hatar det!


ps...aldrig mer

 

God morgon

Trött....

    Au revoir 

Av INGO - 13 mars 2011 06:54

God morgon

Ingo väckte mig 06:15...ville gå ut

Mina ögon ville verkligen inte gå ut, försökte lugna honom men tillslut ställde han sig vid dörren och pep. JA, tänk dig själv om man är pinknödig och inte kan bestämma själv...det var bara att upp och hoppa och här sitter jag nu med en tekopp i handen och datorn i knät....Ingo däremot ligger och sover inne hos syrran i gästrummet...

Igår fyllde min älskling år.Allt var jätte lyckat. Han blev glad för presenterna och alla gratulationer, så tack alla!!


      Adam som liten, redo att skvätta ner fotografen      Vi åt så mycket gott igår så.....Léon har fortfarande inte sparkat mig, han är väl så mätt!  Idag klockan 10:00 ska jag träffa Stina

Vi ska äta frukost ute och prata lite gojja. myyysigt! Sen ska jag bara vara hemma och inte göra NÅGONTING!

Au revoir 

Av INGO - 11 mars 2011 21:53

Min underbara älskling fyller år idag

26 ÅRRRRRRRRRRRRRRR

Hurra hurra hurra!!!!

Grattis!!!

    

Det var lite svårt att servera frukost på säng när han själv går upp runt 02:00

så jag hade ställt lite blommor i köket. Vet inte om han såg det....

Skönt nu är det inte så många år mellan oss helt plötsligt! =)

Idag kommer syrran

Vi ska baka heeela dagen lång och gå ner på stan en sväng för att fixa lite ärenden.

Sen är det ju melodifestival och fika med släkten på Adams sida.

Hoppas vi får en underbar dag

Men det ser ut som att solen stöttar oss idag iallafall!

Älskar dig Adam     

Av INGO - 11 mars 2011 07:12

Fredag

Äntligen

Känner att...JA det skulle vara passande med helg.

Lagom till slutet av vintern gjorde jag min första vurpa igår efter jobbet. Passande utanför en fik...jag tog emot mig med händerna och knäna. Sen fick det komma två tjejer och hjälpa mig upp. Tjock som man är smidig som ett kassaskåp.

Sen när jag kom hem undrade jag om han levde där inne.

BAAAAAM och där satt jag nästan in i väggen. Världens hårdaste spark. Kändes nästan som ett bråk.  

Och i natt när Adams klocka ringde vaknade Léon på en sekund. han fick hicka...så jag bad Adam att sänka volymen tills i natt, för så kan vi ju inte ha det. Väcka en bäbis i magen med väckarklockan? Jag fick själv gå upp på toa för att lugna ner honom lite. Sen somnade han igen.

Haha sjukt. Men det måste ha varit hicka, för "sparkarna" kom så tätt och hela magen hoppade till varje gång.

Han kommer känna igen väckarklockan när han kommer till världen.


JA idag blir det till at springa hem på lunchen, börjar bli  lite stressigt nu när man inte är så smidig...men det får gå...=(

Trevlig dag

trevlig helg

Au revoir

Nu är vi snart i v 28

 


Av INGO - 9 mars 2011 19:28

Jag och Adam gjorde vofflor igår till middag

Så nu har jag en fråga

Kan man äta vofflor med kolasås?

Eller med vaniljvisp?


FÖR DET VAR DET ADAM VILLE GÖRA!!!!

Herregud vad har han för matvanor???

Det slutade med att jag gömde såsen bakom gardinen i vardagsrummet....

Den står där fortfarande


Redan torsdag...herregud vad veckan rusat fram.

Jag har inte hunnit med mycket mer än att...bli tjockare och hittat en större BH som jag förhoppninsvis kan andas lite bättre i. Jag köpte den på LINDEX, alla andra värdelösa ställen TEX KAPPHAL hade inte tid eller ville hjälpa mig. PLus att den jag frågade visade sig prata i nattmössan när jag jämförde allt på LINDEX...

En sak borde införas i Sverige

"butiksbiträdes prov"

För alla kan inte stå i butik...


I helgen kommer syrran hit för att fira Adam, ska bli kul. Mamma och Janne ska också komma hit en stund. Ska bli mysigt. Adams familj kommer också såklart!

Ska hinna baka lite på lördagsmorgonen(stackars alla som ska äta det) =)

Jag är hungrig måste äta frukost. Adam sover...börjar tro att han låtsas bara för att slippa morgonpromenaden med Ingo =)


Au revoir



BH

Av INGO - 9 mars 2011 09:18

Somnade i soffan efter frukosten

Blir lätt så när man får fotmassage av sin man...hehe

Han sover fortfarande

Ingo också

Så jag har precis duschat och ska vidare ner på stan på BH jakt


Syrrans kompis födde en liten tjej igår, eller om det var i förrigår kanske

1,5 timme så var ungen ute.....det verkar vara en ny trend bland dom runt omkring mig att det går snabbt...sen när det väl är dags för mig kommer den trenden gå tillbaka och det sätts en ny trend AV MIG på 1, 5 DYGN!

Synd att inte bäbisar känner av mutor innan dom kommer ut till verkligheten.  


Min jacka har föressten gjort sitt

Spruckit från bröstet ner till midjan...schhhyyggt!

Kan det bero på min storlek på magen??...vet ej!...hmmmm....

Men jag kan ju bara inte gå och köpa en vinterjacka nu, när det redan kvittrar fåglar utanför fönstret...nej det får bli att man ser ut som en sliten gravid kvinna.

Det är bra, då tror dom att jag sliter och jobbar hårt! PERFEKT!

Fick föressten förlängt igår på jobbet, hela april ska jag kämpa på med magen, det känns toppen bra! Jag får tillbaka dom sena kvällarna men det är heeeelt okej!

Nej nu måste jag spackla ansiktet

(finspackel)

Au revoir

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

INGO


Ovido - Quiz & Flashcards