ingopingo

Direktlänk till inlägg 26 april 2011

barnmorskan....

Av INGO - 26 april 2011 18:16

Idag har jag inte gjort mycket

Sov 2 timmar i natt så jag känner mig lite som en zoombie

Därför har jag inte gjort något idag mer än att ha gått till barnmorskan

...en tid som ska vara mysig säger dom.

Jag hatar min barnmorska

Ett samtal vi hade;

B: Så ni går i föräldrargrupp nu ellerhur?

Jag: Nej det gör vi inte?!

B: VA?????  Varför inte då?

Jag: För att jag är inte intresserad av att sitta i ring och höra vad andra tycker och tänker om att bli föräldrar. Plus att jag har inte tid att lägga ner 3 timmar på att sitta på någon kurs.

B: Men du är ju anmäld!

Jag: Jaha, varför då? Jag sa ju till dig att jag inte är intresserad av att gå någon kurs och ändå skickar ni hem papper till mig, då struntade jag ju i dom såklart! Och det är erat problem att ni inte lyssnar!

B: Hur ska du kunna veta hur man ammar, tar hand om ett barn och allt som kommer därtill?

Jag: Jag har stor erfarenhet av barn och jag läser på mycket och resten kommer bli som det blir. Jag är inte ett dugg nervös över att bli mamma.

B: Du har väl ingen erfarenhet av att amma?

Jag: Men...NEJ klart jag inte har.

B: Och profylaxen?

Jag: Hade en tanke att gå den kursen men mina vänner rekommenderade mig att inte gå, så jag tänker inte gå på den heller

(NU BÖRJAR JAG KOKA OCH SÄGA EMOT HENNE MER ÄN VAD JAG VILL EGENTLIGEN)

Jag: Kurserna är väl inte obligatoriska eller?

B: nej det är dom inte.... (SUR MIN)

Jag: Nej då så!!!

B: Jag förstår inte varför? Tror du att du kan klara av allt ändå?

Jag: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA (Din dumma idiot!!!!!!!) Ursäkta språket men helt ärligt

Vem är hon som ska tycka vad hon tycker och säga att det jag tycker är fel?

B: Du jobbar fortfarande?

Jag: JA!

B: Du vet väl att du måste trappa ner snart

Jag: JA

B: och att du inte kommer kunna städa och greja som du gillar, när väl barnet kommit

Jag: Varför då?????? Nu ska hon tala om för mig IGEN vad jag inte kommer kunna göra.

Jag är för fan hur duktig som helst på att göra tusen saker samtidigt. På 5 minuter hinner jag städa hela köket och sovrummet om jag vill.

ÅHHHHHHHHHHHHHH jag vill aldrig mer gå till barnmorskan

Vad skulle hon säga när jag berättar att jag vill starta eget företag eller ska ha fler barn eller att jag ska åka på semester med barnet, då kommer hon ju få en hjärtattack.

HATA BARNMORSKAN


Au revoir

 
 
Ingen bild

fia

26 april 2011 20:30

Byt barnmorska!! Hon verkar dum i skallen och det verkar som att hon stör sig på att du klarar massa saker trots att du är gravid. Du och Adam väljer själva hur ni vill förbereda er, och hur mycket ni än har förberett er så blir det antagligen inte som ni har tänkt i alla fall (på både gott och ont förstås).

Byt barnmorska...BYT BARNMORSKA! Tänk på att du ska tillbaka till henne på efterkontroll ett par månader efter bebisen är född...byt barnmorska!! :D

 
Ingen bild

Stina

26 april 2011 20:58

Kima kom ihåg att det är enbart DU som kan bli den bästa mamman till Leon. Oavsett om du går tusen kurser eller inte så kommer du bli en toppenmamma!! Och amningen kommer varken fungera bättre/sämre för att du gått en kurs. Det är något man måste öva och är ju helt nytt både för dig o bebisen. Jag tror inte Polly hade haft lättare att ta bröstet om jag en kurs, hennes gap hade inte blivit större för det;) nä vi fick nöta på o till slut gick det hur bra som helst:) thank god for "amningsnappen"!!
Du har ju massor av mammor i din närhet o det är ofta hos dem (oss) man får de bästa tipsen o råden. Tycker jag!
Kram på dig vännen o strunta i sura barnmorskan du

 
Ingen bild

Jossan

27 april 2011 06:06

Nä men va tråkigt att du och din barnmorska inte är på samma våglängd. Det är ju viktigt att känna att man får stöd i sin graviditet hur man nu än väljer att göra. Viktigast är ju att du mår bra och att du lyssnar på din kropp. Jag skulle bytt barnmorska tycker att det är fast nu är det ju inte så lång tid kvar, så du behöver ju inte träffa henne nått mer. Det finns gott om bra barnmorskor därute du verkar bara ha haft lite otur.
/Ha det gott

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av INGO - 12 november 2016 23:15


http://bykima.mikz.com/

Av INGO - 30 september 2016 20:07


Vi ses på min nya blogg: www.bykima.unitedbloggers.no Kram Kima ...

Av INGO - 30 september 2016 15:25

Idag har vi varit i stan och handlat tacos och godis. A jobbar hela helgen. Samtidigt har jag jobbat och städat. Jag har sjuuuukt ont i halsen och varje gång jag sväljer gör det ont! Jag håller på att fixa den nya bloggen ska bli så kul att vi...

Av INGO - 30 september 2016 07:30


Hej alla mina kära följare Jag kommer under dagen byta bloggadress. Jag hoppas att ni alla följer med mig dit. By design och ny inriktning. Adress kommet under dagen. Kram kram ...

Av INGO - 29 september 2016 12:50


Eller inte:) Har samma kläder varje dag typ. Är inte jätteintresserad av mode:) Hittar jag ett plagg köper jag två av samma haha! Smart tycker jag. Vet ändå att jag bara kommer använda den en tid framåt. I miss My kids sooooo bad ...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

INGO


Ovido - Quiz & Flashcards