ingopingo

Alla inlägg under april 2011

Av INGO - 12 april 2011 08:05

Dags för lite frukost med en sömnig Adam

Vi ska snart iväg till barnmorskan

Ska bli spännande och se hur mycket man väger, hur hjärtat på Léon är och hur mycket hon ska klaga på hur/om jag ska ha min hund i sängen eller inte....

Inte hennes problemaaaa. Om hon nämner något om det idag kommer jag byta barnmorska. Sist sa hon nämligen att ;

- ingo kommer att bli erat prio nummer tre....

VEM ÄR HON SOM SKA BERÄTTA HUR JAG LISTAR KÄRLEKEN I MIN FAMILJ

....lugn nu Karima......

Sen ska jag direkt till jobbet.


Igår var vi förbi Adams farmor och farfar, han fyller 80 år idag men jag jobbar hela dagen i dag så vi firade han igår istället. Så jag åt mest fika av alla...gott!


Adam verkar inte kontaktbar så nu äter jag frukost själv

Au revoir

Av INGO - 11 april 2011 07:04

Gick verkligen inte att sova inatt

Ska jobba på ett annat ställe idag så jag drömde att jag aldrig kom fram. Så jag låg vaken för att ha lite koll på tiden. Satt och åt en macka i sängen för att jag var vrååååål hungrig och Adam vaknade inte. han sover verkligen som en stock.

Medans jag satt och åt, tittade jag ner åt vänster och där satt Ingo i mörket, han skrämde mig big times! Herregud!!! vad läskigt det var. Han ska alltid sitta och stirra....Jag matade han lite också sen gick han och la sig.


I morgon är det dags för ett barnmorskebesök till, Adam ska med också. han har inte hört Léons hjärtljud så jag tänkte att nu är det dags, passa på medans han är ledig.

Sen fyller Adams farfar 80 år i morgon så vi ska dit och fira honom.  

Kollade på mästarnas mästare igår på ettan, det programmet är super bra! Tog lite glass och strössel till det och tänkte "vad duktiga dom är som är så vältränade trots hög ålder"

Jag kommer igen sen

Denna vecka....8 veckor kvar....börjar närma sig dagen F...fööörlossningen.

Vem vet går väl över 2 veckor kanske...om han gör det får han två veckor utegångsförbud när han kommer ut

    Au revoir 

Av INGO - 10 april 2011 15:02

Heldag hemma med lite matlagning

Jag och Ingo har lagat paj ihop

Lyssnat på MIKA och njutit av att Léon sparkar i takt.

  Au revoir   


     

Av INGO - 9 april 2011 21:05


Härmed korar jag mig själv till den säääääämsta inom bakverk

Jag gjorde en kladdkaka igår....som man kunde dricka ur ett glas....

HUR RINNIG SOM HELST!

Hallå jag kommer aldrig kunna ge mina barn färska fina bullar eller en vanlig simpel kladdkaka!!!!

 

Annars mår vi bra

Adam jobbar på som vanligt och jag har flyttat mig från sängen till soffan

Har naturligtvis städat och gått ut med Ingo redan men det är en självklarhet.

Redan söndag och jag är rädd för att 2011 snabbspolas...är det någon som har koll på sånt?

Jag tror iallafall att någon sitter och speedar på dagarna så man inte hinner med.

Ska skriva in till hjärnkontoret och fråga lite om den svenska kalendern. Har nämligen en till fråga.

Såg att Fatima hade lagts in som en namnsdag men inte Karima...

så båda mina systrar har namnsdag på riktigt...

själv har jag fått ge mig en fejkdag...

14 oktober införde jag själv en vacker dag för några år sedan

"Grattis på namnsdagen Karima" 14 oktober alltså. Så nu förväntar jag mig några gratulationer den dagen.

Namnsdag?...att det finns

Man borde införa en hund almanacka....

där väcktes en idé =)

Ha en bra dag

Nu har fåglarna börjat med körslaget, ni skulle hört i morse nu vid 06:00 hur dom sjung, riktiga vårkänslor.Skillnaden är väl att dom inte sjunger på den bästa sändningstiden =) Men för dom morgonpigga gå upp i morgonbitti och lyssna ute.

Au revoir

Av INGO - 9 april 2011 06:53

God morgon!

Vi var uppe med tuppen idag

05:30 sprang vi runt på gatorna här utanför


Ingo: Jag var löööööööööööööööös! Så jag passade på att slicka och äta på allt jag ville så Karima blev suuuuuuuuuuuuur!

Men hon kunde inte vissla in mig för hon var blind utan sina linser och torr i munnen (precis nyvaken) hahaha


Igår ordnade jag en frisör tid, 2 maj...långt dit med tanke på hur min utväxt ser ut. Mitt hår växer som ogräs. Vill försöka passa in färgningen med förlossningen.Men om jag går över tiden kommer jag ha lika mycket utväxt tills dess...vad ska läkaren säga då? nej då skoja bara =)

Idag blir det till att dammsuga, tussar efter Ingo ligger i alla hörn, inte så illa kanske men jag måste göra nytta nu när jag e ledig.

...vadå tussar efter Ingo? Det lät ju helt hemskt. Han lever och mår bra, fäller lite för mycket hår just nu bara...=)

Au revoir


Av INGO - 8 april 2011 19:54

Gick upp till Jobbet idag...tog ungefär 45 min...heeeerreeeeuuuud vad jag fick kämpa på. Belönade mig själv med en glass när jag kom fram.  

Ska nog inte gå så mycket...tror att min foglossning bara blir värre av det kanske?

Ingen kan säga att jag blivit en lat kossa iallafall

NU HAR JAG HELG! Jag ska njuta av varje timme.

Adam tittade på mina fötter idag efter att jag kommit hem efter jobbet och sa

- Oj älskling...dom är väldigt svullna...du ska få massage sen.

Så nu ser jag framemot lite massage...mina fötter är iiinnnte okej just nu. Ovanligt svullna faktiskt. men det måste ha varit långpromenaden idag....

Au revoir

Av INGO - 8 april 2011 08:07

Sov rätt länge idag 07:30

 

Jag och ingo har haft en mysig promenad med solen i ögonen.

Nu har jag bara en kaviar macka och en te i handen. Solen är bakom trädet, kommer strax fram.

Ser ut som mitt hår har blivit permanentat efter stormbyarna igår...susar typ i öronen (det gjorde det innan men jag kan ju skylla på det)

Hmm ser ut att bli regn på väderkartan men solen och blå himmel är framme just nu.

Börjar 13 idag, såååå skönt!Det e ju fredag idag redan, freeedags mys! Glöm inte att visa kärlek till din partner idag och om du är singel kan du väl slå en extra signal till en i familjen och säga HEJ!

VAR ÄR MIN MAN DÅÅÅÅ??????

Han jobbar...får se han senare ikväll efter jobbet


I natt la sig Léon på bredden i mage

Det gjorde sååååååååååååååå ont eftersom det börjar bli lite trångt i magen. Men så fort jag la mig lite mer rätt "enligt han" sjunk han tillbaka till sin normala ställning som jag tror är huvudet neråt.

Han gillar tydligen inte när jag ligger på sidan...det är verkligen en konst att sova som gravid. Bokstavligen kan man göra en konst av alla kuddar som man ligger på. I natt hade jag 7 stycken kuddar runt omkring mig.

God natt pussen med Adam blir svårare och svårare, han får sätta sig upp och säga god natt sen tar han hissen ner till sin plats...typ så högt ligger jag.

Romantik.....not!

Håll ut älskling snart så blir jag snygg igen =)

Au revoir

Av INGO - 7 april 2011 17:22

Idag har vi shoppat, jag e heeelt slut

fast mest av stormen ute...herreguuuud vad det blåser!!!

Äntligen hittade jag en skötväska som jag tyckte om, vanlig enkel svart.

Ska väl sy på ett leopardtyg i smyg så inte Adam ser =)

Min älskling gav mig ett par örhängen idag...tack vääärldens underbaraste Adam blev jätte glad!!!

Har lovat Adam en brakmiddag idag så jag ska bara vila, lite sen blir det "mästerkocken" avsnitt två.


Nu har vi snart allt! Nu fattas bara BARNET!!!! =) längtar!!!!!

Fick ett par byxor från Carro, taaaaaaack så himla fina och söta. Om det fanns i större storlek hade jag köpt dom!

 

Jag har haft en underbar dag idag

Ingo e heeelt slut

 

Au revoir

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

INGO


Ovido - Quiz & Flashcards