ingopingo

Alla inlägg den 10 maj 2011

Av INGO - 10 maj 2011 18:18

Det gick bra idag

barnmorskan och jag kom bra överens

Det e sant =)

Hon mätte magen och berättade att Léon hade fixerat sig och låg med huvudet neråt

därav värkarna/"knivhuggen" jag hade idag och häromdagen. Ryggen mot ena sidan och sprattlade gjorde han med händer och fötter på min vänstra sida.

Hans hjärta lät bra och nu är jag redo =)

Jag fick skriva ett förlossningsbrev också som dom på förlossningen ska läsa när jag kommer in. Förhoppningsvis blir det ingen panikförlossning så dom hinner att läsa.

Det roligaste hon skrev var hennes översättning på det jag sa om barnmorskan som jag önskade på plats.

Jag: Jag vill inte ha en barnmorska som håller på att smeka mig på kinden och nästan tycker synd om mig. Som visar sin mesiga sida. Raka rör liksom.

Barnmorska: Du vill alltså att dom ska vara mer militäriska mot dig?

Jag: Ja så kan man ju också säga...


Sen fick jag brevet med mig hem och där står det "Karima vill att barnmorskan ska vara militärisk"

Hahaha ja till en viss del...var hon tvungen att använda det töntiga ordet?

jaja nu är det så...haha


Adam är och spela fotboll och jag ska äta mig lite tjockare

Au revoir

Av INGO - 10 maj 2011 07:54

Fåglarna väckte mig i dag

03:30 börjar dom kvittra

Det är rätt mysigt att höra dom kommunicera med varann

men jag tycker inte OM fåglar för det. På håll kan dom vara.

Jag har precis gått upp för att förbereda mig inför ett besök hos barnmorskan

Tur att jag har bil, för jag vet inte vad som hänt. Kan knappt gå. Har ont i varenda kroppsdel. Mina händer gör till och med ont att dra ihop till en sten "som i sten sax påse leken"

Får se hur mina värden är idag, tror nog att dom är sämre.

Adam försökte verkligen få mig att sova i natt, stackarn. Det gick verkligen inte.

Men jag blir lika glad när solen går upp och fåglarna kvittrar för då kan jag gå upp igen.

Idag är det tisdag och i morgon är det dags för jobb igen. Jag måste ta en funderare i dag hur jag ska göra med jobbet. Jag har knappt kunnat gå i två dagar...kanske att jag måste kasta in handuken....jobbigt men sant!


Det e så kul för när väckarklockan ringer då vaknar även Léon.

Au revoir

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

INGO


Ovido - Quiz & Flashcards