ingopingo

Alla inlägg under januari 2012

Av INGO - 10 januari 2012 08:31

Hann träffa min ögonsten i morse, det var extra jobbigt att behöva leka lite och sen ba HEJ DÅ!!!

Nej fy dom får gärna sova när jag åker till jobbet!


Igår badade vi både Léon och Ingo. Ingo stod i hörnet och darrade och hade sån ångest för att bli blöt.

Medans Léon satte sig ner snällt och började plaska så hela badrummet blev blött. Han verkar älska vatten! (som sin pappa) Avslutningsvis kissade han i vattnet....jag tog upp han ganska snabbt efter...hahaha! Tror ändå att det kan vara lite bra för huden.


måste jobba....

Au revoir


Av INGO - 9 januari 2012 05:50

God morgon!

Varför låtsas att man är redo för en ny jobbvecka?

Alltså.....nej det är jag inte.....

Så är det

Jag har bara mig själv att skylla.

Tur att kroppen kan gå in i nån slags bubbla och bara klara av det!

Det var sjuuukt mycket bilar på vägarna. Nu är alla "rödadagarna och klämdagar människor" redo att börja jobba igen. Synd för mig som har glassat lite på vägen. trott att jag har ägt och kört i vilket körfält som helst. Nu gäller det att hålla höger annars får man en bil i arslet och en tuta i nacken.


Léon har börjat drömma som en liten människa. Han skriker och skrattar och härjar på nätterna. Undrar om grannarna hör? Jag bara ältar dessa nätter men så är det.

 

Idag är syrran beräknad, från och med i dag kommer man sitta på helspänt! Puuuhh!


Au revoir

Av INGO - 8 januari 2012 09:13

 

Hej hopp!

Swiiisch så var det söndag

Det är bara att bita ihop!

På fredag ska jag faktiskt till tandläkaren innan jobbet för jag har problemas med en tand känner jag. Men jag är duktig och går minst en gång per år, det tycker jag e bra. Jag har inte så bra tänder. Dåligt saliv säger tandläkaren. Om jag ska få bra tänder så måste jag sluta med ALLT onyttigt som skadar tänderna. Allt socker. Det är inget alternativ.....Men jag har ju slutat äta godis så jag hoppas att det borde räcka långt.


L sitter i stolen och hoppar och skriker. Han älskar verkligen den! A sitter med Wordfued...vem uppfann det? Borde vara förbjudet för familjer. En familjemedlem förvinner alltid bort i några timmar om dagen...Jag har bestämt mig för att byta tillbaka till min vanliga knapptelefon, Jag HATAR verkligen min mobil. Det har gjort att jag slutat ringa och messa folk. Det är inte kul! För så fort jag ringer då stängs samtalet av och så fort jag ska skriva mess då blir alla ord fel eller så tar det en timme att skriva hej!


HATA TOUCH MOBILER!!!!!


Jag kommer vara den där mamman som har gamla Nokimobilena med snake på....typ!


Ha en underbar dag idag.

Shiiiit vad jag ska njuta idag över min ledighet!

Snart åker vi till Schweiz:)):):):):):)

Noah leder omröstningen....heja heja heja! RÖSTA!

Au revoir

Av INGO - 7 januari 2012 16:20

    

Vi har köpt nya lampor! Fina va!? Blev tusen gånger mysigare hemma. 

Sen blev det en mjukisdräkt till Léon och ett par bodys, det går alltid åt.

 

Idag har det varit skidor på TV:n hela dagen, inte mer än så.

Jag har varit ute och promenerat en del eftersom det inte blir så mycket av det i veckorna.

Mamma kom över en stund och hälsade på också.

Adams syrra åker till Mexico i morgon, vilka lyllosar. Jag hatar att flyga, men att få ligga på en strand är ju aldrig fel!

2 veckor dessutom!!


Mamma kastade ut granen idag...men jag kommer ha den kvar januari ut tror jag. Lite mysigt ju, kommer bli tomt utan den! Hmmmm Jag och min jäääkla separationsångest !!!! :) Ja snart är syrran beräknad....shiiit alltså jag e så nervös faktiskt. Hennes kille jobbar i Finland...det är väl det som gör mig nervös....att han inte är där liksom... men men dom verkar inge nervösa det är bara jag! Så mamma kanske blir den person som är med på förlossningen. Jag är också beredd ifall det skulle vara panik. Men förlossningsrummet är INGET jag längtar efter....Men...lycka till syrran :) Puh! Det pirrar nästan i magen på mig....Undrar vilket namn dom har bestämt sig för. JAG VET!!! Jag gör en omröstning på bloggen vilket namn tycker du syrrans barn ska heta. RÖSTA!!! Jag lägger in frågeruta på sidan.

Au revoir 

Av INGO - 7 januari 2012 08:38

Natten?

...Ooo Ja det har varit natt, för det har jag märkt!

Det var mörk ute som vanligt.

Alla fönster var släckta

Det kändes som att det bara var jag som var vaken i området.

Jag och Léon.

Nu har han börjat med att skrika på natten också. Han har aldrig skrikit förr utan bara vaknat och somnat om. men nu drar han till med världens sång och härjar hej vilt.

Jag har gett upp nätterna nu. Jag har ju aldrig sovit bra i hela mitt liv så det kommer nog aldrig bli så heller. Inte när jag har en man som sover sååå djupt...(en pik att jag e liiiite bitter på honom)


Idag är det dags för en svängom på stan. Måste köpa en vinterjacka till Léon, har ingenting nu. Jackan är alldeles för liten.Han övergår sakta till storlek 86.....


Vällingen är hans värsta fiende just nu. han äter allt som vi ger han utan att blinka men så fort han ser vällingen springer han iväg. han gillar den verkligen inte.


Idag ska jag göra mig så snygg så att människor tror att jag vunnit top model! :) haha


Ha en underbar dag!

Au revoir 

Av INGO - 6 januari 2012 17:59

Adams syrra och mamma, kortet nedanför Adams mormor och Léon

Hade den dåliga kameran idag så bilderna är verkligen inte bra, men ni ser i allafall.

Gaaalen Léon

     

Vi har varit hemma hos Adams mormor hela dagen idag. Fått god mat och god efterätt!

Så nu har vi kommit hem och Léon är i fullgång med sitt nya klickljud med munnen. Han har lärt sig att klicka med tungan ni vet!    

I morgon är det inte söndag utan lördaaaag, härligt när man har trott hela dagen att det varit lördag.

Eftersom vi inte har en våg hemma så passade jag på att väga mig hemma hos Adams mormor. Man ska inte gå efter vågens siffror, man ska bara kolla i spegeln om man är nöjd eller inte. Inte bry sig hur många kalorier det är i allt hit och dit. Träna normalt och ät bra! Ät godis om man vill. Men jag har inte vägt mig sen jag såg på vågen att jag vägde

93 kg...så jag var lite nyfiken....nu stod det 67kg :) Ja, jag är nöjd. Nu ska jag bara komma igång med träningen. Har ju inte rört mig alls!


Tänk att junior VM avslutades i natt med ett guld till Sverige, sjukt bra!

Au revoir

Av INGO - 6 januari 2012 07:37


Tur att han e lättroad.

Idag ska vi hem till Adam mormor, det var länge sen vi sågs. Så det ska bli mysigt!


Au revoir

Av INGO - 5 januari 2012 08:08


God morgon!

Ingo var heeelt galen i morse.

Ville bara busa!

    

Léon har fortfarande feber. Gav han en alvedon innan jag åkte till jobbet. Så himla ledsamt att inte få vara hemma när han är dålig. Känns fel. Tur att A finns där för honom.

Idag jobb sen leeeedigt! JIPPPIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


!!!!!!!!!!!!

Igår gjorde syrran så snygg design till mina nya visitkort! Hon e grym ju! Så nu är det bara att trycka dom. Såååå kul!

Ska visa er sen när allt är klart! Men jag satt uppe till 23:30 igår och jobbade med mitt nya projekt. Kunde inte gå och lägga mig när hjärnan var på speedfart.:)


Au revoir

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

INGO


Ovido - Quiz & Flashcards