ingopingo

Alla inlägg under januari 2012

Av INGO - 23 januari 2012 05:58


 
God morgon!


Då var Fatima tvåbarnsmamma, helt sjukt!

Har inte fått några detaljer om hur stor han var när han kom ut. Kommer under dagen. Dom var väldigt trötta igår. Men det blev en kille iallafall:) som dom redan visste, men man kan aldrig ta det förgivet :)


Helgen vart tog den vägen?

Inte var den hos mig iallafall.

Jag är såååå trött!!!


Killarna sover...

Jag måste verkligen springa till bilen nu...måste borta tänderna först.

Au revoir

Av INGO - 22 januari 2012 15:55

Då har äntligen tredje barnbarnet kommit till världen

Det blev sugklocka till slut efter mååånga timmar av slit!

Bra jobbat syrran

Då blev det helt plötsligt tre killar

Tänk om pappa visste att hans barnbarn kom till världen strax efter hans bortgång...

Han hade älskat dom alla tre

Han hade varit världens bästa morfar.


L och jag pratar om dig pappa varje dag

Vi går fram till kortet och säger

Morfar, morfar

L tar sin hand på kortet och ler


Au revoir

Av INGO - 22 januari 2012 12:19

L första pulkaåkning

Han äääälskar det!!

   



Au revoir   

Av INGO - 21 januari 2012 21:36

Nu jäääävlar har syrran åkt in....

Håll tummarna nu för att det kommer gå bra!!!!!

Snart kommer tredje barnbarnet till världen.


Au revoir

Av INGO - 21 januari 2012 20:20

     

Ja men om han vill börja göra armhävningar så får han det.....:)

Av INGO - 21 januari 2012 09:55

Då var det dags för Léons lördagsbad

Jag hade inga linser i ögonen när Adam bad mig hälla i lite badolja...men vad gör väl det!


Adam: Nu e vattnet klart. Häller du i lite olja!

Jag: olja, olja där e den! Såååå däääär jaaaa!!! Dropp dropp!

Adam: Det står typ 5 droppar, ser du vad du har gjort?

Jag: Mäh lägg av hällde i en sekund bara, så mycket blev det inte...

Sen böjer jag mig ner och tittar och det är typ 30 droppar om jag skulle uppskatta lite snabbt.

Adam: Han kommer ju bli hal som en geléklump...

Jag: äh sätt i han

Léon kissade rakt ut innan vi hann sätta honom i vattnet....haha!

Sen vill Adam försöka att fånga upp ngr droppar men jag sa att det var försent....

they are all gone....tyvärr....tyvärr.....


Léon e vääääldigt len nu om man säger så! :)


Vi ska upp till intensivavdelningen och se om Åke är vid medvetandet...allt är oförändrat inget blir varken bättre eller sämre. jo lite bättre kanske eftersom han kunde komma till verkligheten en stund igår hörde vi.

Hoppas han orkar och hoppas vi får säga till honom hur mycket vi tycker om honom.


Så ja måste göra mig iordning nu.

Au revoir

Av INGO - 20 januari 2012 19:10

Min underbara Léon

 

Söta rara Felizia kom och fikade idag tilsammans med pappa Robert och syrran Jazmine!  

Oscar har en liten hund där bakom som är väldigt sugen på bollen han har i handen. Robert, Jazmine och Léon.

     

Barnrummet var väl använt! Jazmine hann få på sig utekläder och sen var det dags för en tupplur!

   

Av INGO - 20 januari 2012 07:28

Léon och jag har samma bajshumor

Han skrattade hela kvällen igår trots att han vinglade av trötthet.

Idag är det fredag och Léon ska få besök av två andra barn idag. Adams två vänner kommer över på en fika under dagen. En av dom barnen är bara två månader äldre än Léon:) Kul för dom!

(då sitter jag på jobbet och så....)


Syrran har börjat få som mensvärkar nu....så snart kommer han nog ut lill-pöjken! Mamma är hos henne så det känns tryggt! Syrran fyller ju faktiskt år den 25 jan:) får se om bebben kommer fram då. För hon blir igångsatt på tisdag om inte det kommer igång tidigare. oj oj oj vad spännande!


HOPPAS att dagen springer förbi, vill hem!

Oförändrat läge med Adams farfar....han hade vaknat till och mumlat att

- Nu orkar jag inte mer.....

Han är inte vaken och vi tror att dagarna kan räknas på en hand.

Det är så sorgligt så att det är inte klokt :(...när man säger själv att man inte orkar då får man inte den extra kämparglöden när kroppen säger nej...så jag tror han ger upp.

Au revoir


Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

INGO


Ovido - Quiz & Flashcards