ingopingo

Alla inlägg under januari 2012

Av INGO - 4 januari 2012 22:07

Idag fick Léon sin 6 månaders spruta

Jag var på jobbet så jag kunde inte vara med han. Men Adam var ju där och det räcker ju såklart.

Nu mår han inte så bra

Feber

Har givit han alvedon

Så han har sovit hela eftermiddagen och nu i kväll. Får se hur natten blir.

I morgon jobbar jag halvdag sen ska jag springa hem till min familj. längtar hem redan fast jag e hemma :)


Nu ska jag sova

Au revoir

Av INGO - 4 januari 2012 07:40

God morgon!

Hur kan nätterna vara så långa när dagarna är så korta. Borde man inte jämna ut det där så det blir rättvist för alla sömnlösa mammor?

Ja...min lilla son Léon sov okej inatt. Tvingade i sig välling för min skull såg det ut som. Har märkt att han inte sover lika bra när vi sover på varsin sida om honom. Så jag bad Adam flytta på sig ;) Då somnade han diiiirekt. För han är som jag. Vill finnas där för alla. Så jag tror helt ärligt att han inte kan välja för att vara taskig. Så han vänder sig mot mig, klappar mig på kinden....vänder sig mot Adam drar han i läppen. Tittar upp och ser om Ingo är kvar.

Så gnäller han lite....Så kör han några gånger innan jag som mamma ska fatta att...en måste bort.

Och det får ju bli mannen....Adam sov på soffan i natt, MEN det var inte synd om honom för han skulle kika på hockeyn ändå.

I morse regnade det för fullt. Tror det var lastbilar överallt på vägarna. Min största fobi. Jag hatar dom! Dom vinglar och ser allmän arga ut. Ugh!

IDag är det sista dagen före kort dag på jobbet :) Det är lugnt jag säger även att klockan är tio i halv fem....Inte helt rätt om man tänker på hur man lärde sig klockan.



Vad hade gjort utan dig min underbara son? Jo jag hade haft ett bra liv med min man och hund:) såklart....Men man brukar säga så för att verkligen visa hur mycket jag älskar Léon!


Igår fick jag för mig (tackvare mamma) att syrran var inne på BB och skulle föda. Hon hade stängt av mobilen. Hennes kille hade inte mobilen på. Ingen svarade på samtal eller sms. MAmma och jag ringde till varandra. Ringde lill-syster och typ sa att NU ÄR DET DAGS!!!

Sen vid 21:00 fick jag ett sms från min kära svåger. VI HAR VARIT PÅ BIO!


Men hallå? Gör man så? Man går väl inte på bio om man är redo att föda? Stänger man av mobilen för att skrämma familjen. Pust! Dom skrattade säkert gott när dom insåg vilka virrhönor vi hade varit.

Tur att dom hörde av sig ändå för jag hade inte kunnat sova annars.


jaja nej nu måste jag jobba.

Au revoir 

Av INGO - 3 januari 2012 07:31


Igår började Léon stå upp mest hela tiden. han vill absoluuuut inte sitta eller ligga på magen. Det är det värsta han vet. Lampan är hans största intresse likaså gåstolen som han springer iväg med. Nu gäller det att ha koll på lilla krabaten.


Dagen är tisdag

Och jag är på jobbet

Adam, Léon och Ingo glassar hemma 

Ja tänk att kvinnan drar in pengarna 2012....inte illa. Men är det verligen rätt? Jag är inte feminist...ABSOLUT INTE!

Pappan ska jobba och jag ska vara hemma....:) fast Feminist betyder faktiskt rättvisa...och det står jag för.


I helgen fundera vi på att göra något! Passa på när veckan är kort och lediga dagarna flödar runt oss. jag är överlycklig över det. Ska dock hinna spåna vidare på företaget jag ska starta. HAr kommit en bra bit på väg. Sååå himla kul!


Jag längtar tills på onsdag, då är det premiär fö Tv4 Voice med Carola, Petter, The Ark killen och Magnus Uggla. Dom ska ta fram Sveriges bästa röst. I like!

Undrar vad som hände med Dimitri från True talant? Inte en rad i tidningen om honom ju!?


Har funderat på en grej. Är det inte lite konstigt med metrologerna här i Sverige! Dom heter konstigt... Man kan inte heta Johan Sohlberg och Annika Frost....från början. Dom måste ju ha bytt efternamn efter att dom utbildat sig? Samma med någon på sporten som heter Tennisberg?....

Jag kanske ska byta till Sminksson? Ja varför inte!


Au revoir!



Av INGO - 2 januari 2012 08:26


 
 

 
Av INGO - 1 januari 2012 15:49

  

Idag gick jag på en lång promis

Gick förbi en barndomsvän som för 1 vecka sedan fick en liten dotter. Har aldrig sett så mycket hår på en bebbe. Hon var ju så himla söt. Svart hår liten liten plutt!! Kom ut efter 25 timmar....(stackars henne)

Man blir lika lycklig när man ser en liten människa komma till världen. Helt sjukt egentligen vad man har fått uppleva...upplever fortfarande! Ja det blir bara bättre och bättre för varje dag.


Idag fick vi garageplats till Jorsch! Äntligen ska min bil slippa står ute i kylan. Nu kanske han får några babes att kolla på nere i garaget också! Ska gå iväg och åka ner med han snart.


Ingo vår kära hund :) Har hittat en boll som han vägrar släppa ur sikte. Så nu har han somnat....Han ger inte upp.

 

Au revoir

Av INGO - 1 januari 2012 08:35

God morgon i stugorna

I går somnade Léon 23:30. Stackars barn...han hade bara sovit två timmar på dagen. Fattar inte hur han orkade. Han sov rätt så bra på natten, så jag kanske ska köra på den taktiken :)eeeeller inte

Just nu sitter han i sin gåstol...och jag hör att han bajsar. Det är hans nya stället där han gör nummer två...:)

Adam sover, han var uppe till fem i natt och kolla på hockey. Sverige vann!


Shiiit va det smällde här i stan i natt, fyrverkerier överallt. Ingo har ju legat och skakat i alla år som han funnits när det har varit dags för nyår. Men i går var han suuuper duktig. Han blev lite rädd ibland men han var så gott som normal hela kvällen. Ingo vad duktig du är!!!! Så det var skönt.

   

Igår träffade vi Adams syrra och hennes kille. Jag sminkade henne, hon blev såååå snygg!!!


Nu är det bara 10 dagar kvar tills syrran är beräknad att föda ut lill-killen som befinner sig i hennes mage, jag e sååå spänd!

Tänk att Léon har tio olika leksaker att välja på där han sitter just nu...ändå så lekar han med en liten lapp som han har hittat på en utav leksakerna....Jag kanske ska göra en egen leksak som bara består utav lappar......
SHIT VILKEN BRA IDÉ!!!!!!!!!!!!!!!!! Måste väcka Adam och berätta min brilljanta idé som kommergöra oss rika!


Au revoir

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

INGO


Ovido - Quiz & Flashcards