ingopingo

Alla inlägg under september 2010

Av INGO - 7 september 2010 11:53

Jaha då var jag hemma igen efter 4 timmars promenad...e helt slut. Men det har varit mysigt. Elliot sov i två timmar så jag passade på att träffa en kompis som är mammaledig. Vi satt i parken och gick runt lite med vagnarna...Myyyys


Så nu skiner solen och jag sitter inne....e det helt okej? ja...jag orkar inte sola.

Ska städa undan lite Elliot stök och sen ska jag stick aner på stan och köpa lite vitaminer, måste få i mnig lite extra känner jag. Äter kanske inte som en dietist direkt.....mer som en nybliven hemlös som inte har ögonen på någonting annat än sin öl...fast jag med godis...Vad är bäst? Jag måste skärpa mig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men jag fyller ju 30 år snart så jag får väl sörja lite med godis varje dag....

Ingo ligger på rygg och sover, han har trippat runt kvarteren som en stor golden hund.

Fatima och Elliot är redan på stan ska skynda skynda som Gunde hade sagt.


Au revoir


Av INGO - 7 september 2010 06:43

Då var det tisdag

Jag ska vara barnvakt i dag med för Elliot, fatima ska iväg. Passar på att skriva lite medans jag har två händer lediga=)

Idag ska vi träffa Fia och Boris runt 16:30, ska bli kul att träffa dom, det var så länge sen.

Jag vaknade inte i natt när han gick till jobbet...har sovit rätt så bra för en gång skull.

Igår började "Halv åtta hos mig" på TV4, tycker att det programmet är super mysigt, men det var lite tråkigt sällskap igår. Sen "The biggest looser" Jessica? vad gör hon där egentligen...Annars var programmet bra. Nu vaknar Elliot, i got to go,,,no hann inte skriva meeeeeeer. Skriver snart igen

Au revoir Nyvaken Elliot     

Av INGO - 6 september 2010 08:04

God morgon alla glada! Idag mår Elliot mycket bättre, lite hosta fortfarande men det går fint. Jag håller på att tvätta nere i tvättstugan, skönt att få alla utlandskläder rena innan man lägger in dom i garderoben. Idag började min man att jobba och Fatima ska iväg, så det blir bara jag och Elliot kvar hemma. Då ska vi gå till lekparken hade jag tänkt.

Tänk att det redan är 6 september, dagarna går så himla fort...jag vill INTE fylla 30 år...........  

Igår firade jag och A 1 år och han fick en stooooooooooooor fotobok som skulle handla om honom och mig var det tänkt...men ju mer vi bläddrade i den förstod vi båda att Ingo var huvudperson...typiskt! Haha Men en väldigt fin bok. A3 storlek...tog fel men det blev bra ändå.=)

Nej nu ska vi äta lite frukost tillsammans.

Ha en underbar dag

Au revoir


     

Av INGO - 5 september 2010 16:01

Idag firar jag och A 1 år tillsammans...känns som att vi kännt varandra hela livet  Vi tänkte göra lite middag och bara titta in i varandras ögon...men det blev inte så =) Mamma ringde och frågade om vi ville äta middag hos henne och Janne. Elliot och Fatima är också där. Så vi får vara kära hos mamma istället.

Vi tog en låååång promenad idag på förmiddagen, super skönt. Ingo ligger och sover som ett litet "snällt och tyst" spädbarn.


Nej nu ska jag gå och säga till A att han är underbar och att jag älskar honom.  

Av INGO - 5 september 2010 07:31

Gooo morgon mina damer och herrar. Här går Elliot ner i SPAGAT!!!!! Jag råkar ha en kamera i handen och vips så har han ärvt Fatimas vighet! Hahahahahaha

Elliot OS nästa! 

Fatima och Elliot är här just nu. Han är fortfarande lite sjuk men idag bara lite hosta, ingen feber. A gick upp precis också men såg att klockan bara var 07:15, han gick och la sig snabbt igen. Ingo ligger på skrivbordet. Idag är det söndag...måste ta tag i mitt plugg nu, har inte gjort någonting, har inte haft en sekund över. Har ju passat Elliot sen i fredags. Ingen rast ingen ro =)  Veckan som kommer blir lugn. Ska vara barnvakt måndag och tisdag, sen ska jag försöka plugga. A börjar jobba på måndag.

Au revoir

Av INGO - 4 september 2010 10:55

God morgon...eller ska jag säga god kväll...har inte lagt mig än...typ...

E var hotellgäst hos oss i natt...och jag passade honom hela natten. Somnar snart ståendes. Tror att jag kommer tycka att det e värt när ungen liknar än själv....eller?

Just nu sover han middag efter en långpromenad med hundarna. Vi har Floyd just nu också. Happy family! haha

Mamma och J har golftävling idag och vi hade tänkt åka ut till Fia och Boris för lite fika, men E är lite snorig plus feber...så det blir inget med det för då smittar han ju deras lilla unge. Synd...


Så vi blir hemma hela dagen idag, går ett par lång promenader i friska luften. Den iskalla luften som helt plötsligt kom. Min bästa årstid förövrigt, ska sluta klaga när jag lärt mig att klä mig varmare.


11:00 är klokan och vi ska äta lite köttbullar.

Au revoir

Av INGO - 2 september 2010 20:56

Nu är vi hemma igen! Haaaaapppy!

Gick direkt ner på stan för att visa hela världen min bränna och sen gick vi och hämtade Ingo. Han fick en chock när han såg oss! Och glaaaad! ååå vad jag har saknat honom. Nu är jag hur lycklig som helst efter att fått krama honom i flera timmar.

Vi hann inte mera än hem så kom Elliot och Fatima hit så dom sover här nu, så jag måste skriva tyst....=)

I morgonbitti ska vi äta en god frukost tillsammans och Stina kommer förbi för att säga hej hej!


Så vad händer i helgen?

Elliot ska vara hos oss för att mamma Fatima ska åka till Göteborg och jobba. Så det blir mycket bus nu när mamma inte ha koll =)

Lite fler bilder från Grekland

 

   Jaaaa vi eeee kära!               Kärleksparet nummer två Mattias och Jossan 

Jimmys son Wille...sötnos!              

Sov gott


Av INGO - 1 september 2010 17:28

Idag blåste vi bort vid stranden så vi beslöt oss för att lägga oss i "lä" vid poolen. Vi höll på att blåsa bort där också. September har kommit till Grekland...lite varmare bara. Nu har vi solat för sista gången, sitter och väntar på middagen.

VI ÅKER HEM I MORGON! JIPPPIIIIIIIIIIIIIIII  SKA BLI SUPER KUL! Fick ett mail från mamma idag, hon berättade att Ingo hade fått följa med Floyd till veterinären som stöd för att Floyd skulle få sin 1 års spruta. Ingo hade tydligen darrat och mått PISS =( stackars lilla Ingo. haha ser det framför mig. Han hatar veterinären...men nu borde han gilla att gå dit för nu behövde han inte få ont efter att ha gått in genom den dörren. =)

Floyd förstod ingenting =) Haha

So long hörs i morgon i SVERIIIIIIGEEEEEEEEEEEEEE

Au revoir

         

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

INGO


Ovido - Quiz & Flashcards