ingopingo

Alla inlägg den 28 februari 2011

Av INGO - 28 februari 2011 07:01

Dagens nyhet på TV4 nyheterna är om att försäkringskassans anställda inte har tid med att ta om hand om alla fall som kommer in. Att dom har många sjukskrivningar inom företaget och att dom får jobba över samt att dom inte kan vara hemma trots att dom är sjuka....finns inga vikarier att sätta in...stackars dom?

Ska man känna empati?

Ehhhh nu vädjar dom att inte skära ner mer personal och att dom behöver hjälp.


Så många fall och människor som dom bedömmer fel och så många fall som dom ger pengar till som inte behöver. Så många fall som dom bedömmer olika som ändå är exakt lika...Så många som har tagit sitt liv pga försäkringskassans beslut... Helt sjukt! Jobba hårt som alla andra och var stressade och må dåligt som många gör!


Annars har jag sovit skit inatt och Ingo och Adam sover gott i sovrummet.

 

Idag börjar en ny vecka.

Jag är i vecka 26

Adam är ledig

Ingo verkar må bra, har blivit super duktig på att sova nu. Vi har stängt dörrarna till sovrummet så han inte kan hoppa ner och gå runt runt i lägenheten. Jag känner väl själv att det blir mer torrt i halsen och luften räcker inte till....men bara Ingo och Adam kan sova =)

Idag kommer min arbetskollega tillbaka från pappaledighet, ska bli kul att höra allt om förlossningen och om hur dom tio dagarna har varit. Stackars pappor, att dom bara får vara hemma i tio dagar med sitt nyfödda barn...

Idag ska jag försöka dölja mina gravid finnar och mina uppsvällda fötter men annars ska jag fånga dagen...=)

Börjar längta till sommaren nu...

   


Au revoir



Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

INGO


Ovido - Quiz & Flashcards