ingopingo

Alla inlägg den 5 september 2011

Hej

Av INGO - 5 september 2011 15:18

Då har man varit på sjukhuset

Läkaren jag skulle ha träffat slapp träffa mig, det var ju tur för henne

Träffade nämligen på läkaren i gången som opererade mig sist. Så han tog in mig för koll på en sekund. Vi pratade och kom överens om att det ska bli en till operation men då ska man gå in med kamera och hyvla bort resterna som sitter fast i livmodern...

Jag fick träffa "kärringen" som skulle göra det. Vårat samtal var ju lyckat....not

Kärringen: Då blir det så att jag kommer gå in med...

Jag: Du behöver inte förklara, för jag veeeet allt det där, jag vill ha en tid nu för operation. Har väntat  i 2½ månad på att bli frisk efter era misstag. Jag förväntar mig att ni prioriterar mig nu eftersom det är ni som har gjort misstagen inte jag.

Kärringen: Cancer patienter har prio...det är ju inte så att du förblöder ellerhur?


Då har kärringen inte läst min journal...tror att jag sitter där för att jag blödit lite efter en förlossning? eller vad tror hon, att jag tycker om att hänga på sjukhuset för att jag är besatt av sjuksköterskor...ASHOLE! JO JAG HAR FAKTISKT VARIT NÄRA ATT FÖRBLÖDA!


Jag: Vem är du som säger så? Om du hade tid att läsa min journal på 200 sidor så ser du allt jag varit med om och JA jag har varit nära att förblöda, ska jag behöva göra det en gång till? Jag har all rätt i världen att vara sur och begära en tid nu!

Kärringen: Jag har helt fullt med tider så nästa vecka kan det ske i såfall.


Andra läkaren i rummet: Känns det okej?

Jag: Nej det känns inte okej, det är verkligen förjävligt hur det har blivit. Det har gått ut över min familj, ammningen, Adams jobb jag kan inte ta hand om Léon fullt ut. Det har gått 3 månader snart och om 3 månader är min mammaledighet slut. Har inte hunnit njuta av att vara hemma med min son.

Om jag hade gjort alla dom här misstagen i mitt eget jobb hade jag fått sparken på två röda sekunder. Har ni inga gränser eller? Ni får hämta en vakt som bär ut mig om jag inte får ett svar idag!


Kärringen går ut


Jag darrar av irritation

Läkaren får lugna ner mig, ser till att ett blodprov tas, som sköterskan misslyckades med tre gånger. Det får komma in en annan sköterska och hon lyckas på första.

Det skulle ta en timme för att få ett svar....det har gått 5 timmar. Så jag ska ringa dom nu.

operation blir inte förän nästa vecka...så håll tummarna för att spanienresan blir av och att jag överlever och är hel efter operationen. Är såååå rädd att dom har förstört livmodern..=(

Ja det var min förmiddag.


Jag, Adam och Léons farmor gick till ett fik på stan och käka lunch, satt ute i ett par timmar. Sen kom vår 2 års present lagom till idag. En fotobok till Adam som jag gjort...den blev så fin =)


Au revoir

Av INGO - 5 september 2011 08:23

Idag har jag och Adam varit tillsammans i 2 år 


Älskar dig


 

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

INGO


Ovido - Quiz & Flashcards