ingopingo

Alla inlägg under maj 2013

Av INGO - 12 maj 2013 11:40

Jag: Jag har ju en del som läser bloggen och det är verkligen kul.
Mamma: Men kan det vara så många för jag går in ngr gånger per dag.
Jag: Men det räknas bara en gång när man går in.
Mamma: jaha......men har du sparat bloggen på en disket ifall datorn skulle gå sönder? Det mååååste du göra!!
Jag: va? Är du seriös?
Mamma: ja?!
Jag: vet du hur internet funkar eller?
Mamma: Oooom det nu skulle hända ngt är det viktigt att du sparar allt!!

Jag skrattar så jag får igång en värk

Av INGO - 12 maj 2013 09:13

Ligger i lite molande värk
Hela kvällen igår hade jag fruktansvärda hugg nedåt varje minut. Sammandragningar var tredje minut. Men förlossningen bad mig ta två värktabletter och sova.
Jag tog aldrig tabletter men somna runt ett av utmattning. Vaknade av att magen var hård och nu molar/värker det bara inga hugg. Ljumskar,rygg och ben är också inblandade i det här dramat:)puh...snart kommer ungen. Ska åka in på koll om igångsättning i morgon!!!! Shit får se hur allt blir. Måste komma igång idag!!!!!


L och A ska ut och cykla snart. Han behöver nya skor och en keps.
Annars är förlossningsväskan packad!

Av INGO - 11 maj 2013 18:55

L har sprungit och lekt ute heeeela dagen idag från 8 -16, super skönt för honom. Vi har varit och ätit gott hemma hos Jossan och Matte.
Super mysigt!

Nu badar L och A, sen kommer L garanterat somna i tid.

Min mage håller på hela tiden. Trycket är stark nedåt.... När kommer hon till världen? Snart handlar det bara om timmar:)

Av INGO - 11 maj 2013 10:33

Han repar sig sakta. Han verkar ha ont ibland i den nyopererade klon. Hoppas han visar bättre humör idag.
Vi vaknade 05.40 idag och har hunnit med mycket. Vill ta en liten tupplur nu men det är svårt när magen lever sitt eget liv. Jag får liksom ingen ro när hon väljer idrott på schemat hela tiden.
Just nu stretchar hooooooon.....

Av INGO - 11 maj 2013 09:10

Killarna är ute och leker.
Vi ska på kalas lite senare, A syrra fyller på måndag.
A mamma hämtar upp mig, tack och tack!

Jag har precis dammsugit.....varför gjorde jag det? Jag ligger helt utslagen nu.

Av INGO - 10 maj 2013 17:42

Magen håller oss isär =)Eller är det min vita arm som gör A rädd för att komma nära???? herregud....

Pussa och posera samtidigt är inte det lättaste...glömde vara snygg! =)

L har precis ätit middag och nu cyklade han och A till stan för att köpa lite grejer.

 

   

Idag kom mamma över för att visa sitt nya läppstift


- Alltså nu köper jag aaaaaldrig mer ett billigt läppstift! Titta va snyggt det här är, kostade 350 kr...

Jag: Mäh skämtar du eller, skulle aldrig köpa ett läppstift för så mycket pengar.

- Jooo bara att veta att det är dyrt känner jag mig snygg i det. 


Idag när jag skulle till fiket och ut för andra gången på två-tre veckor.

Jag ringde efter taxi idag och bad att få bilen dit jag stod.

- Vi får tyvärr inte köra in där

Jag: Men jag kan ju inte gå?

- Jaha är det färdtjänst, jag skickar en buss

Jag: Va?? Nej vad räknas som färdtjänst? Ja jag är typ handikappad just nu och är runt trettio och gravid med foglossning...

- Nej det är inte färdtjänst, men nu kan jag inte byta bil på dig, det kommer en buss

Jag: Ok??

- Kan du ställa dig vid handelsbanken? 100 meter bort?

Jag: Nej jag kan inte gå, ni kunde ju köra mig hit?

- Jag ber taxichauffören ringa dig så får ni lösa det.


Sen när han kommer....jag skämtar inte...en minilastbil som man drar in rullstolar på. Vad vill gud mig?

Jag kom knappt upp för trappan som var till dörren 5 meter upp sen skulle jag ner också. Varför fick jag en handikapp buss? Var dom tvungna att ta mig på orden? Var det någon som såg mig kliva in i den? Var jag snygg när jag klättrade??

I bilen var Aircondition sönder så det luktade gammal lampa och svett plus att jag fick panik över hettan.

När jag skulle ut frågade han om jag ville ha hjälp

Jag kände bara röööör mig inte!!!!!!

Jag: Nej sa jag och klättrade ner.....

Taximannen:  - Ring om du ska till förlossningen!!!!!!!!!! =)

Jag: Jag vänder mig om med ett fejksmile och vinkar

Innerst inne tänker jag ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅK!!! Jag vill inte att någon ser mig hoppa in i den bussen igen! Om jag åker till förlossningen så hyr jag en porsche!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Puh.....









Av INGO - 10 maj 2013 15:44

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

INGO


Ovido - Quiz & Flashcards