ingopingo

Alla inlägg under februari 2011

Av INGO - 16 februari 2011 07:30

God morgon i stugan

Ännu en morgon

Ingo och jag har sovit gott medans Adam redan är på jobbet sen flera timmar tillbaka. Idag är det en speciell dag.

Jag fick två röstningar igår angående blodpuddingen och kaviarmackan

Så härmed korar jag mig

till den bästa! AAAAAAAAAAAAAJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ jag bet miiiiiiig!!!!!!!!!!!

Världens ooooooondaste!!!!!!!!!!!!!!!


Innan jag skulle gå och lägga mig i går hade jag en liten fight med Léon i magen. Han sparkade mig rätt hårt, Adam kände hans spark också. Jag puttade tillbaka. Så höll vi på så flera gånger och han sparkade tillbaka varje gång. Sen somnade jag gott =) Vilken upplevelse det var!

Han är redan vaken nu, han har nog ADHD...han får väl det från sin mamma...

Vi får hoppas att Adam blir hans förebild och blir lugna fisken när han väl kommer ut =)



Igår började Adam riva ner lite tapeter i köket, så nu blir det listerna nästa och sen golvet. Vi ska hitta ett fint mörkt golv i helgen som vi ska lägga klart på söndag, det är min plan! Adam!!! är det din plan också?....Det är såååå bra att man kan prata och tala om saker via en blogg =)

INGO: Jag sov inte alls bra i natt, hon ljuger!

v.24...ser ni att jag nästan kan putta ut TV:n ur bild....=)

Au revoir

Av INGO - 15 februari 2011 07:32

God morgon

Härligt när det e ljust när man vaknar.

Adam vaknade och berättade sin dröm

- Shit jag drömde att jag fastnade med mitt öga på din arm...

Och du hjälpte mig inte ens?

Jag: (Hade inte ens öppnat mina ögon) Men lugn, låt inte så sur det första du gör när du vaknar...


...Han kanske fastnade för att att jag har så mycket hår på armarna?...vet inte varför, haha


Adam är ledig idag..lyckost

Jag har lite ont i halsen och snuvig, hoppas det går över under dagen.


Var med om en jobbig sak på jobbet

Det ringde och jag svarade

- Jag söker Karima

Jag: Det är jag

- Det är din pappas kopia, vad heter din pappa?

Jag: Min kropp stelnade till och jag fick hålla tårarna borta

Berättade att han inte levde längre...

Han bad om ursäkt

Sen kom jag på vem det var, han är verkligen lik pappa också...jobbigt

Ja, jag kommer få säga många gånger i mitt liv att pappa inte lever längre, det vet ju inte alla om.

Vem har sagt att livet är lätt?





Igår hade jag och Adam en diskussion om vad som var mest konstigt.

Jag har klagat lite på hans matvanor och häromdagen doppade jag en kaviarmacka i mitt te och han skrek rätt ut!

- Määäääh du klagar på mina matvanor, man kan ju inte doppa kaviarmacka i teeeeeeeeeeeeeee??????


Så nu undrar jag vad som är värst!


Äta blodpudding tillsammans med rinnande grädde

ELLER

Doppa en kaviarmacka i te?


Snälla rösta!

Au revoir mon ami

Av INGO - 14 februari 2011 18:45

 

Fick blommor av Adam när jag kom hem. Vi sa att vi inte skulle köpa något...

Jag gav ingenting

Tur att jag alltid visar kärlek alla andra dagar =)

Han håller på att laga lite god mat och jag har lagat en kladdkaka till efterätt.

Så det blir mysmåndag.


Min kollega fick en son idag

Grattis till er!!! Vilken lycka!

Av INGO - 14 februari 2011 07:42

Alla dagar är alla hjärtans dag för mig och Adam  

Så det blir inget speciellt firande för oss


åååååå vad gulligt sagt ellerhur!  


I natt åkte min kollega och hans tjej in till förlossningen för att barnet var påväg...så nu väntar jag spänt på att höra hur det gick. Jag kunde inte sova på hela natten efter att jag fick messet. Jag drömde att jag själv fick värkar..


Glöm inte att visa kärlek idag till någon du håller kääääär

Au revoir

Av INGO - 13 februari 2011 14:14

I morgon går vi in i vecka 24

Det känns fortfarande skoj

Sitter och kikar på lite gamla bilder från innan jag blev gravid

VAAAAAAAAAAAA SNYGG JAG VA!!!!!

Varför klagade jag?

Hoppas att man lärt sig en läxa nu 

Pratade precis med stora syrran, hon berättade att Elliot pratar om Adam hela tiden, varje dag...ååååå vad gulli han är. Synd att dom är borta så mycket. Just nu är dom i Åbo där båda jobbar. Hoppas vi kan träffa dom snart igen.

Idag fick jag en beställning av Adam, att göra en kladdkaka...ska bli!

Vad händer i veckan som kommer då? Jag jobbar varje dag plus söndagen, tog ett extra pass i en annan butik, dom behövde hjälp. Så det blir en dag ledig för mig i veckan...=) Bra för min foglossning

Av INGO - 13 februari 2011 07:42

Ingo väckte mig som vanligt

Inte alla som har en hundväckarklocka!

Vi gick på en promenad runt i området

Det var redan ljust fast klockan var strax efter 07:00, skönt!


Igår blev jag klar med soffan och all annan tvätt i korgen.

Tvättade golven en gång till efter det. Sen begav vi oss till Stina.

Hon hade bakat kladdkaka muffins....jag åååååt mest! Så himla goda, hon e expert på att baka.

Mia och hennes kille var där också, super kul att se henne igen.


Léon är en vildunge i magen just nu

Han kanske ger igen efter min "städdans" i går.

Skönt att känna att han har kul i allafall  


Vårat nästa projekt är att göra om köket

Vi har hittat ett fint golv som vi ska köpa i veckan. Sen blir det ett nytt köksbord och måla vägarna vita. Sen en ny diskmaskin. ja det var det!

Ska ligga på soffan precis hela dagen idag, ska inte ens sminka mig eller borsta håret eller sätta på mig kläder som matchar. Så INGEN få komma och plinga på dörren =)


Au revoir


Av INGO - 12 februari 2011 07:39

Såååå himla skönt att sitta hemma i sin egen soffa. Sov till och med bra. Ingo är hur lugn som helst, började springa runt i lägenheten heeelt överlycklig. Alltså Ingo...OCH JAG =) Jag var på bra humör igår.


Idag ska jag tvätta soffan! Jepp, det blir ett stort projekt klockan 09:00

    Sen ska jag träffa Mia och Stina. Mia kom till Uppsala igår med sin kille och det var sååå länge sen vi sågs. Det ska bli skoj! Herregud hon bor ju uppe i Dalarna...blir inte så ofta att man ses. Undrar hur mycket hon kommer garva åt min mage? Hon har ju inte sett den.

Så nu blir det god frukost och ett leende


Au revoir

Av INGO - 11 februari 2011 16:50

NU BLEV DOM KLARA I LÄGENHETEN!!!

Så mamma och Adam städar för fullt..jag själv, bloggar

Det betyder inte att jag gillar hantverkare

Jag är lika sur som i morse

Men han fick visst eld i baken efter mina hot igår.  


Så idag blir till att fixa lägenheten samtidigt som jag ska baka kladdkaka, som jag har lovat min kära man.

(jag ville ha men jag skyller honom)


Ringde en tidning idag och erbjöd dom en tjänst som jag kom på under dagen, och dom nappade direkt. Ska lämna arbetsprover till dom i nästa vecka. Ska bli skoj!

Har redan gjort tio förslag på en rolig sak. Fortfarande hemligt! =)

Och det kanske inte blir något heller. Men man kan ju vara glad för stunden och sen strunta i det om det inte blir något.

Okej då är jag glad e stund

  

Men lugn....mer psyko än glad??


Trevlig helg alla glada bloggläsare

Au revoir

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

INGO


Ovido - Quiz & Flashcards