ingopingo

Alla inlägg under november 2011

Av INGO - 24 november 2011 21:01

       

21:00....då gick Léon med på att somna

Han har varit som ett nytt batteri idag

Hopp hopp

Ner och gå vill krypa

dansa

skratta

nypas

Busa

Adam är på träning så jag ska passa på att lägga mig nu jag med. Kollade på Lotta på LIseberg för att Chris Medina skulle vara med. Kollade på alla framträdanden och sen gick jag i väg i 4 min...då har han tydligen varit...vilket skämt av mig...pust

I morgon ska jag upp och jobba. Sen helg...=)

God natt

Au revoir

Av INGO - 24 november 2011 08:46

   

Vi har varit ute och känt värmen som faktiskt fortfarande håller i sig. Skönt att slippa kylan!

I natt trodde jag att hela huset skulle falla ihop av all blåst, shiiiit va det blåste.

I helgen kommer syrran och Elliot och hälsar på, vi ska äta middag för det var ju länge sen vi sågs. Sen kommer Mia ner från Dalarna för att hälsa på oss vänner, så det blir en frukost på lördag med tjejerna.

Tänkte nog kila ner på stan idag trooor jag! Fär se!


Au revoir

Av INGO - 23 november 2011 22:21

   

Vi tände brasan i kväll och bara mös alla fyra

Léon har somnat nu och jag ligger och tittar på sista glöden som e kvar. Samtidigt som Milan-Barca spelar.

UNDERBAR dag har jag haft.

Gick i 1 ½ timme med Stina, sen har jag dammsugit och tvättat golven och sen tvättat lite. Adam lagade god mat och bjöd sedan på Polly godis till Bonde Söker fru

Det slutade nästan som jag trodde. Men undrar vad som händer sen...något som håller tro?


I morgon tänkte jag uppleva dagen som om jag tog mitt första steg ut i livet. Ja jag ska verkligen ta vara på den.

...typ gå och köpa.....nej behålla pengarna och njuta av min familj. Gud vad jag tjatar men så är det ju!


Annars idag...så pratade jag genom saftkannan till Léon, det tyckte han var kul när det ekade så där roligt ni vet. Jag tyckte väl jag var roligare än vad han tyckte...Sen skrattade han när jag skrämdes lite så jag fick all mjölk som han hade i munnen på mitt ansikte.


På måndag ska vi väga och mäta lilla herren...tror att han inte väger så mycket mer än senast...men han har växt mycket på längden tror jag!


Från tjuvlyssnat.se

tyckte det var lite roligt =)

Röda linjen vid Zinkensdamm, Stockholm

Två killar ~20 slår sig ner på tunnelbanan och Kille 1 får syn på en Komvuxreklam. Det står "Valde du rätt linje?" och är uppritad som en tunnelbanelinje med en station som heter Komvux.
Kille 1: Va?! Finns det en station som heter Komvux?
Kille 2: Nja… eller jag vet inte, jo kanske. (Han studerar reklamen en stund) Det finns ju Universitetet och Tekniska högskolan, så ja, Komvux är en station.



 

Birsta City, Sundsvall

Två tjejer ~14 är inne i en skivbutik och en av tjejerna tar upp en Lady Gaga-skiva.
Tjej 1: Alltså Lady Gaga är ju ökänd!
Tjej 2: Va? Jag fattar inte? Vet du vad ökänd är?
Tjej 1: Ja! När man är känd över hela världen, även på de små öarna.


Jaja nu ska jag säga god natt ses i morgon

Au revoir

Av INGO - 23 november 2011 07:12

 

Om man bortser från att min natt var jobbig och när jag väl sov drömde jag mardrömmar så är det sååå himla mysigt nu på morgonen. Léon och jag och Ingo ska myyyysa idag. Ut och gå, titta på varann och bara njuta av att vara en familj.

Jag e ledig och det e så underbart!!!!! från 1 dec jobbar jag heltid.....


Jag sitter och slurpar i mig te och Léon tittar konstigt på mig då

När jag låtsas smaska,skrattar han högt!


Idag är det Bonde söker fru!!! Avgörande

För er som har följt programmet så tror jag att Gotlands Fredrik väljer Fanny....fast jag vill att han ska välja Therese. Lesbiska tjejen väljer hon med långt hår och Gubben väljer den långa med änglahår och slajmet väljer den "kvinnliga tjejen" Heter hon kanske therese? Ja men hon som inte har en mans röst =)

Så får vi se om jag har rätt.

Jag var lite hård i mina förklaringar kanske...taskigt...men jag har ju en stor näsa!


Au revoir


Hej

Av INGO - 22 november 2011 05:54

    

God morgon

Det blev lite stressigt på morgonen fick göra allt i "smyg" eftersom både man, hund och barn sov.

Så jag hann inte träffa dom i morse, kommer ju längta ännu mer efter dom då!!!

Jag är ledig onsdag och torsdag DÅ SKA JAG BARA KRAMAS hemma!

Det känns bra på jobbet, super snälla arbetskollegor. Det är så synd att trafiken är så hysterisk, är lite skraj när jag kör och det brukar jag inte alls vara. Folk är ju galna där ute. Fort ska det gå...men jag körde 90 på E4 hela vägen.

Inte så poppis kanske men men, jag har en fobi för lastbilar....får hjärtklappning när jag måste köra förbi för dom känns så vingliga.

Nej nu ska jag börja jobba, skriver mer i kväll

Au revoir


Av INGO - 21 november 2011 04:58

   

Jag gick upp 04:20

Har gjort mig i ordning packat skötväskan....kom på att det INTE är min handväska

fick packa om och nu har jag en "vanlig" handväska med mig till jobbet.

Ska bli en häääärlig dag!!

.....lite längtan efter Léon och sen en otrolig längtan efter Léon och sen en olidlig längtan efter Léon...

finns det att få i tablettform? Som motverkar detta.........nej jag tänkte väl inte det heller.

Men jag kom just på affärsidén

Jag hade lätt köpt.

KOM OCH KÖP "Längta inte efter din bäbis tabletter"


Okej ha en bra dag

Om ni tycker att inlägget är lagom snurrigt så hoppas jag att ni förstår att man kanske inte är så hiiiimla bright 04:20 plus en natt då jag tog hand om bebben också =)

Au revoir

Av INGO - 20 november 2011 07:20

 

Léon vaknade bara 5 gånger i natt

Så det är ett stort steg i rätt riktning.

Idag är det sista dagen och sen jobb i morgon igen. MÅSTE NJUTA IDAG!

Det har varit underbart att få vara med Léon hela helgen.

Hoppas aldrig dagen tar slut!

Finns det någon man kan ringa som stannar tiden

.......

Han hasar sig bakåt så mycket det bara går. Står mer gärna än sitter

Pratar och skrattar hela tiden.

Om några dagar blir han 5 månader.


God morgon

Au revoir

Av INGO - 19 november 2011 20:53

"Det var så underbart så att jag önskar att det aldrig hade hänt"

Ett citat han precis sa under programmet " Så mycket bättre"


Jag kommer sno det rakt av!


Ja....vad tror ni.....Är Ingo trött eller är han trött?!

 

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

INGO


Ovido - Quiz & Flashcards