ingopingo

Alla inlägg under november 2011

Av INGO - 19 november 2011 14:13

     

Léon e överlycklig idag

Han har fått sin första väska!!!!! Haha


Au revoir

Av INGO - 19 november 2011 07:28

 

Neeeej jag väääägrar ställa upp på en till bild



God morgon

Idag är det lördag

Vi ska fånga dagen så mycket som möjligt

Klockan är 07:30 och jag har städat alla rum och satt på Léon kläder och gett Ingo mat.

(den står alltid framme) men det låter ju bättre och mer om man säger att vi har en morgonrutin att ge mat =)

Léon har hicka, han gillar inte det riktigt men just nu tittar han på tecknat så han glömmer bort att han har hicka.

Vem åkte ur Idol igår? Var så trött så jag kunde inte hålla mig vaken.

Shiiit måste gå in och kolla på nätet...

Ja som jag trodde och hoppades, Amanda P, har aldrig gillat henne.

Skönt att Robin och Moa fick vara kvar.


Hm kläderna som jag köpte till Léon på lager 157 märket Ludmyr, blev vinda och uttvättade efter en tvätt på 40 grader....bra kvalité?.....eller inte


Au revoir


Av INGO - 18 november 2011 11:06

Har varit och handlat lite på Willys kom hem precis och släääängde mig bokstavligen på matlådan

i kylen. Höll i Léon tog matlådan och tappar den i backen med öppet lock .....OCH JAG SOM VAR SÅ HUNGRIG!

Höll på att svimma för att jag var så hungrig juuuu. Så nu förstår jag dom som är tvungna att döda en höna på robinson ön för att få mat.

Jag tog upp det översta lagret på golvet och åt....DET E SANT! Jag har aldrig gjort det.

Jag åt och blev mätt till och med!!!....Fattar inte hur jag kunde göra det nu när jag sitter mätt vid soffan.....äckligt!


 


Au revoir

Av INGO - 18 november 2011 07:05

     

Att få gå upp och sen ha en sån glad kille i soffan är verkligen livet!

Vi har redan varit ute på promenad för Ingo var jätte nödig i morse.

Nu sover båda två och jag sitter och funderar på vad vi ska hitta på idag.


Jag spelade somsagt Bingolotto igår själv, det var mysigt faktiskt! Programmet var lite rörigt, alla gamla programledare skulle vara med så alla ville snacka samtidigt!

Fick ju bingo också, vann en ny lott  så nu blir det bingolotto på söndag.

(börjar jag på riiiiktigt bli gammal?)


Skulle vilja köpa nya glas och koppar idag till köket...kanske får vänta tills Adam kommer hem.

Ha det bra idag



Au revoir

Av INGO - 17 november 2011 20:28

Underbart att kliva in hemma och där står en underbar man, en son i hans famn och en hund som springer fram och tillbaka av glädje.

Synd bara att man inte får vara med dom 24 h om dygnet.

Jag är själv hemma just nu, för Adam tränar. Så jag köpte en bingolott och sitter och spelar själv...


Tro det eller ej men jag fick BINGO!!! Försökte komma fram men det gick inte...ofta man får bingo? aldrig =)

Varför kunde jag inte få komma fram? En bil eller en resa eller ja vad som helst =)


Idag på jobbet funderade vi på en sak som dom hade tänkt på länge.

Vad är det för skillnad på Banan som man äter och Banan som man åker?


Visst är det sjukt

För vad säger man till en invandrare som ska lära sig svenskaspråket då banan och banan är lika! ???

Tänk på det och hör av er till mig.


I morgon är jag ledig! NJUTA NJUTA NJUTA AV ATT JAG HAR EN SON. Jag ska pussa honom varje sekund och bara hålla om han heeeeela tiden!!!!!!!


En sak till bara

Som ni vet så följer jag Ensam mamma söker. Komiskt nog så jobbar killen i programmet, hans mamma jobbar på mitt jobb =) Försökte få henne att säga vem han väljer nu på måndag men hon väääägrade att säga.

hihi! Men jag tror att han väljer hon med hästarna.


Au revoir

Av INGO - 17 november 2011 06:13

Igår upptäckte Léon sig själv i spegeln på mattan

   

Är på språng

Hinner inte skriva mer

Dags att jobba

Léon vaknade 04:00 idag så jag var bara glad för det, för då hann vi hänga lite.

Tröttare kommer jag väl vara på jobbet =)

Men jag ska kämpa på!

Satte på mig kavajen lite för tidigt idag...Léon hann spy ner den. Så nu måste jag byta om!!!!

Ses hörs syns!


Au revoir

Av INGO - 16 november 2011 20:43

Nya intryck

Fullt upp

Vill lära sig på en gång

Mycket trevliga arbetskollegor

......

Sen kommer tankarna upp att jag faktiskt har en son hemma

Vad gör han

Hur mår han

......

Hur mår jag?

Vad fan GÖÖÖR jag?

....gråter i bilen påvägen hem, har ju en timme hem, hinner att tänka alldeles för mycket

....så fort det kom en lugnlåt på radion rann tårarna

Det e klart att man som mamma aldrig blir redo för att börja jobba igen

Men Léon är ju faktiskt bara 4½ mån....

Jag försökte hålla han vaken när jag kommer hem, in i det sista...men han var så trött så han somnade på engång när jag la han i sin säng.

Stod kvar extra länge och titta på han

Tänk att han är min

....gråter lite till....

Älskar dig min son...


klockan blir 20:00


BONDE SÖKER FRU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hoppar ur rummet

Sitter klistrad

Ska ladda för en ny jobbdag i morgon

Sen är jag ledig på fredag...ska ta vara på varje sekund då!

Au revoir

Av INGO - 16 november 2011 05:20

Mörkt

Ingen bäbis är uppe

Adam sover

Bara jag och Ingo sitter framför en avstängd TV.

Jag ska verkligen jobba idag....sjukt!

Jag är redan klar och redo för att åka och klockan är 05:20

Har fått sova i natt då Adam tog lill-skrutten

Dom sover i gästrummet

Jag tog dubbelsängen....bad mother

Så jag har inte mer att säga än

KOMMER SAKNAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Shit alltså det känns kan jag ju lugnt säga. En hel dag utan Léon....herregud!

Kämpa på nu

Vi hörs efter jobbet


Au revoir  

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

INGO


Ovido - Quiz & Flashcards