ingopingo

Alla inlägg den 13 mars 2012

Av INGO - 13 mars 2012 08:51

God morgon!


Vi var hos läkaren igår...trots att jag har gått hos två andra läkare innan. (sensat i lördags)

Léon har ju precis haft öroninflammation men jag kände att det inte blev bättre. Så efter första läkarbesöket då vi fick medicin för det, gick jag tillbaka för att kolla så allt såg bra ut!

Hon sa till mig

Läkaren: Är det ditt första barn?

Jag: ja....?

Läkaren: var inte så himla orolig, dom klarar mer än vad du tror

Jag: Ja så kanske det är, men vi ska snart ut och flyga så då kanske det inte är så kul att ha problem med öronen...så jag vill kolla så att det verkligen är borta, för han har ju faktiskt haft öroninflammation. Så det är ju inget jag har hittat på.

Läkaren: Ingenting syns i öronen det ser bra ut. Inget fel på honom.

jag: Jo men något fel är det för han har andningsuppehåll på nätterna och hostar väldigt mycket.

Läkaren: Det är inte andningsuppehåll.

Då har jag inte ens förklarat läget.

Vilken idiot!

Jag gick därifrån och beställde en ny tid hos en annan läkare två dagar efter.

Så tredje läkaren ska kolla på Léon igår. han säger direkt

- Det ser rött ut och det ser ut som att det finna vatten bakom trumhinnan....ni får komma tillbaka om någon vecka så får vi ge medicin om det inte har gett med sig. För bra är han inte i öronen...


Okej! Så där har vi svensksjukvård i ett nötskal.

Orkar inte ens prata om det mer. Jävla idioter allihopa. Ska man inte kunna lita på någon eller?


Jag blir så less

Alla jäkla felbedömningar med mig och nu med Léon. inget går rätt till. Konstigt att man blir ledsen och bitter.

Ska man behöva vara läkare själv för att få rätt diagnoser.


Just nu sover allihopa utom jag...har ingen ro i kroppen för det. (som vanligt) Léon hade världens hostattacker i natt....puh, lätt hemskt! Men han e pigg när han väl vaknar. som tur är! Inte snorig, så det är lättande.

 

Han tog ett steg idag och sen ramlade pladaskt! :) Det närmar sig!


Au revoir 

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

INGO


Ovido - Quiz & Flashcards