ingopingo

Alla inlägg under mars 2012

Av INGO - 31 mars 2012 17:29


Trött bebbe!

Av INGO - 31 mars 2012 15:03

Nu har vi varit uppe på köpcentrumet i stan och träffat Stina och Polly. Vi åt lunch och snackade =) Alltid lika mysigt! Léon somnade i bilen så jag åkte runt i stan för att låta han sova...miljöväääänligt...not!

i kväll blir det La Pizza...en ny rätt som vi ska testa. PIZZA! Heeelt nytt för oss....not


Au revoir

Av INGO - 31 mars 2012 07:35

Vädret.....gör att vi kommer vara hemma hela dagen om det fortsätter så här. träden vajjar fram och tillbaka och snön flyger hej vilt! USCH vilket väder!

Tur att vi har tak över huvudet.

Léon kollar på barnprogram, väntar spänt på reklamerna som han gillar mer än barnprogrammen...

Ingo var inte heller så glad i morse när han möttes av en vindpust som höll på att slå undan benen på han. Jag hade tur....Adam tog morgonturen vid 06.


I natt sov Léon helt okej, han sov i sin egen säng hela natten så det var ju duktigt. Han har ju aldrig haft problem med att lägga sig lite här och var så han sov utan protest.Fick resa mig upp ett par gånger...Men betyg: GODKÄNT =) Vällingen gör nog lite mirakel. Majsvälling är det som gäller.


På måndag ska vi kolla hans öron igen och se att han är helt frisk innan vi flyger. Hostan börjar avta men finns fortfarande kvar. Kommer nog ta ett tag innan den försvinner.

Ingo kommer vara hemma i Sverige...kommer sakna dig lill-prutten

 


Au revoir 

Av INGO - 30 mars 2012 15:43

Vilken dag!

Från klockan 10:00 har vi varit hemifrån, kom hem NU 15:45. Jag e heeelt slut! Léon sov i vagnen i tre timmar nästan. När han vaknade kunde han bada i sin blöja...eller rättare sagt den kunde lätt funka som en boj i vatten så han håller sig på ytan =) Jag bytte blöja och alla kläder inne på toan. Tur att man alltid har ombytte. Blir lika förvånad varje gång jag har det fast det är en självklarhet!

Idag har jag shoppat två par jeans. Två par 250 kr =) det är bra! Hållbart säkert....

Sen köpte jag tråkgrejer som mascara och lite sånt.


Jag skulle köpa en rouge och jag blev påhoppad bakifrån av en som jobbade där.

"DEN HÄÄÄR SKULLE PASSA DIG" DINA FÄRGER!!! Verkligen DINA färgeeeeeeeeeeeer! SÅÅÅÅÅ SNYGG!!!!!!


Men LUUUUGN nu....Jag har jobbat som sminkös i flera år....ge mig inget råååååd! Pust!

Jag sa inte det utan stod och log och tänkte....GÅ....TACK!


Jobbigt det är när dom är överdrivna i butiker. Gillar inte det där falska säljsättet som dom "pigga" säljarna har. Man måste kunna bedöma om man vill ha hjälp eller inte. Man kan inte säga att man är snygg i precis allt!


Nu ska jag lägga mig i soffan och ta en godisskål och lägga på min mage och bara vaaaaaaa.......

nej just ja....jag har ju en 9 månaders bäbis att ta hand...middag ska lagas och tvätten ska in i skåpen och hunden ska ut!


OKEJ.....


Au revoir =)



   

Av INGO - 30 mars 2012 06:53

Léon.....fick välling igår som han åt...hela flaskan...


SEN SOV HAN HEEEEEEEEEEEEEEELA NATTEN!

Jag kan inte förstå hur det kunde hända. hahahaha! Min son sov hela natten. första gången!!!!

Jag och Ingo vaknade flera gånger och undrade vad det var för fel på natten...helt tyst. Jag vaknade hela tiden....men inte Léon. Herregud...låt det hända igen.

Håll tummarna!


Idag ska vi träffa Stina och Polly. Måste hinna träffa dom några gånger innan vi åker till Schweiz. Så det ska bli mysigt och kul! Annars är det ju fredag. Vad härligt för alla som är ledig helger. Jag bryr mig inte eftersom varje dag är helg för mig =) Underbart!

Tänkte faktiskt testa gå ut och gå/lufsa/springa idag. Får se hur det går. Vågar jag det innan resan? Tänk om jag blir ännu mer paj?....Måste överlägga med min smarta sida.....


Jag måste jaga nya byxor idag och kanske någon snygg överdel så jag blir lite stilig till resan =)


Lalallalalalala Léon sov hela natten, lalalalalalalala!

Au revoir

Av INGO - 29 mars 2012 19:26

Adam och Jag pratar


Jag: Visst har vi lyckats vara nyttiga den här veckan?? Shit va bra!! Vi åt ju inget förän....igår...javisst jahhh.....

Adam: Vi åt inget GODIS måndag och tisdag...men måndag, tisdag, onsdag och idag fikade vi ju...

Jag: Javisst jah....vi har inte varit så duktiga då alltså?

Adam: Jo men, nu är vi ju hemma båda två så vi får äta lite mer än vanligt för att det e ju som semester

Jag: Det har du rätt i...Går du och köper en godispåse?

Adam: Neeeeeeeeeeej!


Jag chansade bara. Tänk vad man kan lura sig själv, haha!

Precis som när jag såg på "unga mödrar" häromdagen. Hon skulle börja banta men hennes ursäkter redan första dagen var;
"Jag har redan tagit bort så mycket av det onyttiga, så coca cola får jag dricka varje dag"

"Här har jag skrivit upp allt jag ska göra på en vecka, sen hinner jag ju säkert inte allt"

"Röka får blir ett annat kapitel"

Och nu kommer den bästa lögnen

"Man får ju inte chocka sin kropp och trappa ner på allt på en gång, det är inte bra...."


HAHA!


Just nu har vi Floyd en liten stund, men snart kommer mamma och hämtar honom.

Vi var föressten nere på stan idag och fikade på nya Gunterska ( med tyskt U, hur man nu skriver det?)

Riiiktigt jäkla fint. finast i stan kan man lugnt säga. Jag ska skvallra till alla att dom har öppnat.

Jag har haft en bra dag. tack för det!


Nya modet bland 9 månaders bäbisar

 

Au revoir

Av INGO - 29 mars 2012 07:56

En jobbarkompis till mamma stickar mössor. Vi fick en igår. Fin va!!! =)

Léon satt nöjd med mössan inomhus. Tack mamma!


Idag ska vi tvätta och greja, kanske gå ner på stan. men Adam mår inte så bra...mår illa, så han har gått och lagt sig. Vi har börjat ta bort ersättningen för Léon, så han är allt för ofta...grinig. Som nu tex....måste sluta skriva...


Au revoir 

Av INGO - 28 mars 2012 15:45

   

Vi köpte en ny madrass till Léon i dag, så nu ska här sovas i egen säng =) 

ohhhh my gaaaad han slääänger en TRÄhund i luften...han har missuppfattat själva grejen.....

Alla är välbehållna


I kväll är det mästerkocken, jippi!

Sen direkt efter är det Barca-Milan....spännande! Vi har tippat på Barca. 

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

INGO


Ovido - Quiz & Flashcards