ingopingo

Direktlänk till inlägg 29 juni 2011

Min Förlossningsberättelse

Av INGO - 29 juni 2011 18:58

Det var länge sen jag skrev

Ber om ursäkt för det.

Men jag har blivit glad över alla samtal och mess när ni frågar hur allt har gått.

Förstår att ni har varit oroliga.

Det är för att vi blev kvar på sjukhuset i 6 dagar

Léon bajsade inte till en början och sen upptäckte dom att dom var tvungna att ge mig blod. Men envis som jag är så tackade jag nej till det.

Mina värden var (är) inte så bra. Har fått Järndropp (än en gång)

Så vi var tvungna att vara kvar. Sen hände det något med mina ögon då jag krystade. Dom fick blåmärken, så jag har stora röda fläckar

(ser inte okej ut)

Som kommer sitta i ett bra tag sa läkaren.

Jag fick remiss till ögonläkaren som gjorde en undersökning.

Allt såg bra ut

så jag får hoppas på att det lägger sig.

Fredagen den 24 juni åkte vi in

Jag blev i gångsatt

 

Kändes bra att allt var igång

Timmarna gick och jag känner att nu jääääklar börjar det bli allvar

Jag börjar känna smärta

Men det enda barnmorskorna sa då

"Vänta du bara så ska du få se vad smärta är" 

å sant

Jag tänker inte skriva ner hela historien för då ledsnar nog alla på att läsa.

När värkarna väl började komma trodde jag inte att det var sant. Men jag väntade med bedövning tills jag var öppen 5 cm och då var det på gränsen att jag inte orkade leva. Den smärtan???

Hur kan folk säga att man glömmer den?

Jag kommer aldig i hela mitt liv glömma känslan och smärtan.

Vad hade jag gjort utan Adam?

Vad hade jag gjort utan bedövning sista biten

Vad hade jag gjort utan LUSTGASEN???

Som jag hatade, men jag hade inget val dom vägrade ge mig ryggbedövningen innan 5 cm.

Det var en fröjd...i en sekund i allafall

Sen kom det på allvar

Vår lilla son visade sig vara stor....STOR

4620 kg 55cm lång

Han kom ut med hjälp av en sugklocka

Han kom upp på bröstet

Jag tänkte tanken, var är Adam?

Jag kollar mot min höger sida och han gråter

Vi har blivit föräldrar

Han får klippa navelsträngen

Jag hör ljuvmusik....

MEN då var det dags att få ut moderkakan...

Det gick inte

En person satte sig på min vänstra sida och hängde på min mage och alla skrek NUUUUUUUUUU!

Det gick inte

Hörde någon prata om operation

Men just då fick barnmorskan loss den och PLUPP så var den ute.

Innan jag hann säga visa den inte

Så hängde hon upp den i fejjan på mig

KOLLA VAR FIIIIIIIN!

JAG HAR JOBBAT INOM FÖRLOSSNINGAR I MÅNGA MÅNGA ÅR

OCH JAG HAR AAAAAAAALDRIG SÄTT EN SÅN STOR MODERKAKA!

SÅNA HÄR HAR TVILLINGAR SKA DU VETA!


Så där fick jag bekräftat varför jag blev så stor!!


Léon låg på bröstet och Adam och jag pussar varann

Nu börjar livet igen

Samma sekund låg han vid mitt bröst

Inte Adam utan Léon... =)

Och vi ska vara med om vårt första möte

Då reagerar min kropp på allt

Jag spyr

Jag håller i min son som jag aldrig har träffat

samtidigt spyr jag åt höger...

Herregud vilken upplevelse

Tänk att man har en son nu....           Vår lilla algerie har kommit till värden


Au revoir         

 
 
Ingen bild

Karin på jobbet

29 juni 2011 20:19

Underbart, han är superfin! Stort grattis :)

 
Ingen bild

Emma

29 juni 2011 21:21

UNDERBART ATT LÄSA!!!!! Vilken otroligt söt bebis!!!! <3

 
Ingen bild

fia

29 juni 2011 21:41

Åh, vad underbart att läsa. HerrreGud vilken vacker son ni har tillverkat (och stor). FIN!!

Bra jobbat Kima!! Tuff och lång förlossning, låter det som - starkt av dig!! Både att orka övertid, igångsättning och en lång förlossning - inte dåligt!

Jag längtar efter att få träffa er (den dag ni känner er redo). KRAMAR!!

 
Ingen bild

Stina

29 juni 2011 23:32

Vilken kämpe du är!!! Riktigt bra jobbat!!!
Han är helt underbar och alldeles perfekt:) Ser ut som en liten mini-adam tror jag nog:)
Längtar tills vi ses!
Massa kramar

 
Ingen bild

Mia

30 juni 2011 08:07

Åååå äntligen fick man veta lite mer =) Har varit så nyfiken på allt. Vill veta meeer ;) Vad söööööt han är Léon!!! Längtar tills vi ses, Hoppas det blir snart... Bra kämpat med ALLT, Du är bäst!!! Kraaaam

 
Ingen bild

Patric

30 juni 2011 09:02

Stort GRATTIS till dig och Adam!!!!
Det vart ju varken ett troll eller ett monster (jag hade ju som hoppats)det blev ju en lite prins :-)

Många kamar!!!

 
Ingen bild

Carro

30 juni 2011 14:51

Tararna kommer nar jag ser dessa bilder, han ar sa fin. vill se honom nu! Maste vanta... Krama fran mig. Tank att ni har en liten son, otroligt...

 
Ingen bild

Sofia & Petra!!!

30 juni 2011 23:31

Grattis till den lille!! Så söt han va!
Hoppas allt är bra!

Vi ses när vi kommit hem ifrån Borlänge!!

Kram Fia & Petra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av INGO - 12 november 2016 23:15


http://bykima.mikz.com/

Av INGO - 30 september 2016 20:07


Vi ses på min nya blogg: www.bykima.unitedbloggers.no Kram Kima ...

Av INGO - 30 september 2016 15:25

Idag har vi varit i stan och handlat tacos och godis. A jobbar hela helgen. Samtidigt har jag jobbat och städat. Jag har sjuuuukt ont i halsen och varje gång jag sväljer gör det ont! Jag håller på att fixa den nya bloggen ska bli så kul att vi...

Av INGO - 30 september 2016 07:30


Hej alla mina kära följare Jag kommer under dagen byta bloggadress. Jag hoppas att ni alla följer med mig dit. By design och ny inriktning. Adress kommet under dagen. Kram kram ...

Av INGO - 29 september 2016 12:50


Eller inte:) Har samma kläder varje dag typ. Är inte jätteintresserad av mode:) Hittar jag ett plagg köper jag två av samma haha! Smart tycker jag. Vet ändå att jag bara kommer använda den en tid framåt. I miss My kids sooooo bad ...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

INGO


Ovido - Quiz & Flashcards