ingopingo

Alla inlägg den 26 juli 2011

Av INGO - 26 juli 2011 13:31

Var på promenad med Stina idag

Super skönt att komma ut

Vad lycklig man blir för lite

Turen innan jag kom ut kanske man kan bjuda på


Léon har gått över till en större blöja eftersom han växer som en man =)

Jag sitter och matar honom förbereder mig för att gå ut en sväng. Hinner inte mer än att ta upp honom från sängen och sätta han i knät och han bajsar ner mig(blöjan e lite för stooor). Jag lägger honom på skötbordet och han blir galen. Jag försöker förklara för honom att det är natuuuurligt att bajsa....det är bara tjejer som bajsar glitter men killar dom BAJSAR!!! Men jag får ingen respons...Men han är för söt när han skriker också, han gör inte det så ofta.


Vi byter blöja och jag lägger ner han i vagnens liggdel. Jag säger samtidigt till Ingo att nu ska vi ut!!! Då börjar han snurra som en glad hamster som inte har något lokalsinne, runt runt runt!!!! Han blir så glad så han hoppar åt Léons håll och slickar han i ansiktet "Grabben vi ska uuuut" typ!

Min kära son vaknar...han börjar skrika.

Där sitter jag på håll, jag sitter nämligen på toaletten med öppen dörr och försöker kissa snabbare...men vad gör man liksom. Det gick fan långsammare.


Léon slutar tvärt....

Han har sätt mig

Ingen vacker syn kanske

se mamma sitta på toan. Men han slutade skrika iallfall.


Vi tar allt med oss och går ner i källaren. Upptäcker ganska snabbt att jag glömt mobilen...men jag kunde bara inte ta hund och barn och väska och liggdel och gå tillbaka dom få trappstegen.

Vi är nere i källaren och min kära sambo har låst fast vagnen, vilket är skit bra!!

MEN TVÅÅÅÅ lås...jag lägger ifrån mig Léon...han ligger såklart i liggdelen, men han gillar inte riktigt att bli lämnad (har fått det från mamma)

Jag försöker låsa upp låsen i all hast, det känns som att jag är med i fångarna på fortet, är inne i en cell och tiden börjar rinna ut, ska låsa upp låset innan barnet får spel.

JA!!!! skriker jag....klar!

Jag springer till dörren därav hetsar jag upp Ingo.

Jag öppnar dörren och ut springer Ingo...jag efter

INGOOOOOOOOOOOOOOO!? KOM HIT!!! Han kommer, vi går ner i källaren

Jag drar upp vagnen framåt först, inser ganska snabbt att det inte lyckas, jag ner igen och drar upp vagnen baklänges...svetten rinner längst med mina armar.


"Léon gubben jag kommer"!!!!!

INGOOOO??????

Léon jag kommer snart, mamma kämpar, mamma kommer snart

INGOOOOOOOOOOOOOOO?????? kom hit!


Jag är klar, tar upp mitt barn lägger han i vagnen....

Var är nappflaskan....?

DÄR!

Puh...han e tyst...puh...jag är redo


INGOOOO??????????????????????????????????????? han springer runt på gården,han tror att jag tycker det e kul och vägrar stanna när jag säger att han ska stanna.


KOM!!!!!!!


Han lägger sig på rygg, skäms över hans handling...

Jag måste hämta hunden för han ligger på rygg, ber om min förlåtelse. Jag får lämna vagnen och hämta hunden. När jag kommer tillbaka ser jag att han sover, åååh vilket fint barn jag har



(Va svettig jag e)


Men nej, världens största sopbil kommer, ja han drar ner sina stora sopborstar och POLERAR GATAN!!!! Det dånar!!!!

Léon är vaken

men jag klarar av promenaden

Tröjan kan man ju tvätta och mina skavsår på hälarna kan man ju tejpa...


HEJA PROMENADER!


Jag är en bra mamma =)


Au revoir

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

INGO


Ovido - Quiz & Flashcards