ingopingo

Alla inlägg den 10 augusti 2011

BVC

Av INGO - 10 augusti 2011 14:20

Då har man varit på BVC

Tror det vilar någon slags förbannelse över barnmorskor som träffar mig/oss

Delar med mig av samtalet


Vi sitter i väntrummet (vi var dom enda)

Barnmorskan: Björne?

Jag: Nej det e inte vi

Barnmorskan: Inte Björne?

Jag tänker: Nej ditt jävla pucko

Barnmorskan stänger in sig på rummet, sen kommer hon ut

Barnmorskan: Björne? Vad heter han då?

Jag: (Inte Björne i allafall)...Léon....(GE UPP FÖR FAN!)

Barnmorskan: men det är ju ni, kom in...jag måste ha läst fel.

Jag: Okej...

Barnmorskan: Guuuud det var länge sen

Jag: Hm...ja det var väl nästan 2 veckor sen

Barnmorskan: Han har fått så mycket hååååår!!!

Jag: mmmm (Han har ju tappat allt?!?!? Vi har bara haft henne en gång och på henne låter det som att vi har sovit över hos henne och ätit middag med hennes föräldrar och dom älskade oss)

Barnmorskan: Han är ju 2 månader nu

Jag: (vad håller hon på med?) Nej han är typ 1½ månad....

Barnmorskan: Ne men jaha....(kollar i sina papper)

Vi väger Léon och han har gått upp 1 kg sen sist...väger nu 6500kg...herregud! haha

Vi mäter honom 61 cm...

Sen sätter jag på honom kläder efter att han har kissat ner golvet och mig

Jag vänder mig om och hon säger

Barnmorskan: Då mäter vi honom också!

Jag: What? vi gjorde ju det för 1 sekund sen

Barnmorskan kommer på sig själv när jag lägger ner han

Barnmorskan: Nej men det hade vi ju gjort!....


Jag känner mig otrygg i hennes händer, så jag svarar ja nej och sen hej då

Som tur var så var läkaren bättre som kollade alla reflexer och ögon m.m


Är det verkligen utbildning för att bli barnmorska? Eller så har jag bara otur att träffa världens sämsta jämt jämt och åter jämt.

Snälla gud låt min familj vara friska...vill inte möta den svenska sjukvården någon mer gång. Snälla!


Au revoir

Hej

Av INGO - 10 augusti 2011 07:13

Idag är det dags för ett rutinläkarbesök för Léon.

Han är lite snorig, precis som vi allihopa i familjen.

Har satt på han en fin body som vi fått från Adams syster Malin

Nu börjar det ju bli dags att ha kläder på ungen, han har gått utan i snart två månader. Han tittade på mig med blicken "Vadå?" Ska jag inte bara ha blöja?


igår kollade jag och mamma på allsång på skansken. Vilket dåligt avsnitt. Det brukar vara lite trevligt att lyssna på. Men det var katastrof dåligt. Undrar om det står något i tidningarna om det.

Äntligen så har jag beställt tid hos min kära frisör. 24 aug blir jag snyggare i håret. Tyvärr så fixar hon inte platt mage men det kommer senare....

Nej nu måste jag fixa upp ett bad till min son, han är tok för smutsig. lite vatten och olja sen är han som nyfödd igen =)


GRATTIS MILLI PÅ DIN 1 ÅRS-DAG!!!!!!!!!!!!!!!!!  


Au revoir

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

INGO


Ovido - Quiz & Flashcards