ingopingo

Alla inlägg den 23 augusti 2011

hej

Av INGO - 23 augusti 2011 13:22

Idag har jag och Stina varit ute på långpromenad med barn och hundar. Vart vi än gick så var det antingen grävmaskiner, klackskor, vägarbeten, lövbortagare, snickare, hundar, you name it!!! Som störde våra samtal. Jag hörde inte vad hon saaaaaaaaa! Det blev nästan som ett skämt. Vi blev till och med omkörda av en minibil som såg ut som en permobil som tuta precis då Stina sa något.

Så JA dom håller på att bygga om hela Uppsala, så om du undrar vart du ska gå på promenad i veckan...testa inte i stan.


Himlen börjar spricka upp. Så det blir en långpromenad i kväll också. Adam ska på träning så det blir jag och grabbarna. Floyd och Ingo har skött sig bra tillsammans. Dom ligger och sover...det gör inte Léon. Han sitter i babysittern och gungar och nu....gråter han. Bäst att sluta skriva!


Au revoir


Av INGO - 23 augusti 2011 07:05

Igår var jag på stan en sväng

Träffade en gammal kompis som jag inte träffat på länge. Han hade förlovat sig och flyttat hem från utlandet. Det var så kul att höra en massa goda nyheter! Vi pratade i speedfart och försökte återberätta allt på några minuter=) Léon låg i sin vagn, till en början som ett lamm när han gick som ett monster, så det var ju god tajming. Oj vad arg han blev sen. Höll inte på att komma hem. Det spöregnade och han vääägrade ligga i vagnen. Det var ju inte läge för bärsele.


Idag ska jag vara hundvakt

Ingo ska få leka med Floyd heeela dagen idag.

Bäst jag har koll på han, sist kissade han ner gardinen och överkastet


Léon sov otroligt mycket i natt. Han somnade 21- vaknade 03 och sen sov han till nyss typ 07:00! Underbart!

Så jag ska bara äta lite frulle bulle och sen ska vi ut på promenad med Ingo innan Floydan kommer hit.

Jag tror att Léon kommer börja prata när han är 3 månader...går det? ;) Han babblar på hur mycket som helst.

(Håller jag på att bli en sån morsa som tror det bästa om sitt barn?) Skärpning =)


Vi har ju bokat resa till Barcelona trots att Léons namn inte är registrerat än. men jag ringde skattemyndigheten i går och kolla läget. Så hon trodde att det borde hinna bli klart. Bara vi hinner göra ett pass till han också. Så jag skulle höra av mig i slutet på nästa vecka. Håll tummarna! Inte så smart av oss att boka innan det e klart, men vi gjorde en chansning.


I morgon ska jag till Tierp och klippa och färga håret. Herregud jag har sån utväxt och håret har inte blivit så fint nu när man ammar=pumpar.

Hoppas hon kan fixa till det så det ser lite normalt ut igen. Har tyvärr sätt alldeles för många gråa hår också...men men jag fyller ju 31 år snart....bedrövligt!

   


      

Här hade jag och Stina det väääldigt roligt en sommarkväll för ungefär 4 år sen. Vi ser exakt lika snygga ut idag. Tack för kortet Stina =) Snart åker vi till Barcelona med....våra barn?!! Sjukt, haha känns overkligt men underbart såklart!

Au revoir

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

INGO


Ovido - Quiz & Flashcards