ingopingo

Direktlänk till inlägg 14 juni 2011

Dum journalist

Av INGO - 14 juni 2011 15:13

Det blir visst en del inlägg idag...


Men jag kom precis hem från samariterhemmet.

Jag satt i väntrummet och en journalist kom fram till mig.

Hon: Får jag ställa en fråga till dig?

Jag: Nja, jag vill helst inte det (hon lyssnade visst inte på mig)

Hon: Det har kommit en ny forskning/undersökning som jag undrar hur du ställer dig till

" Om man ligger på sidan av graviditeten så ökar chansen att ditt barn föds dött"

Jag: Va? Jag vill inte kommentera det.

Hon: Okej tack ändå.


Här sitter jag

Gått 4 dagar över tiden

Har gått på samtal för att få bort min förlossningsskräck så har hon mage att ställa en sån fråga? Visst, hon visste inte om det. Men kan man gå till väga på något annat sätt då och kanske fråga barnmorskorna istället för en gravid kvinna som ska föda närsomhelst, som dessutom är rädd. Och som bara har kunnat sova på sidan...


Snart kommer Adam, hem för en liten stund iallafall, han ska vidare på träning sen.

Har haft lite värkar idag, sjukt jobbigt att gå till sjukhuset. Men skönt att få mer dropp, blir piggare och piggare av det. Ska tillbaka på fredag. Hoppas jag har fött då....


Au revoir


 
 
Ingen bild

fia

14 juni 2011 20:31

Jäkla fräck journalist! Jag kan sätta hur mycket som helst på att hon smygit sig in, tror nog inte att barnmorskorna skulle gett henne tillstånd att ställa en sån fråga till dig eller någon annan av deras gravida...Berättade du för din barnmorska?? Hur gick det hos barnmorskan för övrigt?

Kramar!

INGO

14 juni 2011 22:03

Nej jag berättade inte för barnmorskan. Var helt slut idag när jag kom fram efter promenaden dit. Svarade ja och nej och sen var det klart efter droppet. För en gång skull var jag tyst!!! Ja jag fattar inte hur dom kunde låta henne vara där...
Hoppas allt är bra med din mage också!
Kram

 
Ingen bild

Linda

14 juni 2011 21:03

Vilken klumpig fråga till en höggravid tjej, vad tänkte hon med tro, så känslolöst. Men vaddå inte ligga på sidan, alltså när man sover? Gravida kan väl oftast bara ligga på sidan, ligga på rygg som högggravid är ju inte särskilt skönt, vare sig för mamma (eller bebis har jag hört) Jag är en ryggsovare och fick snällt vänja mig vid sidoläge som höggravid :P Hoppas du slipper gå så länge till nu, Lycka till igen, Kram Linda

INGO

14 juni 2011 22:05

Jo det e ju sidan man har blivit rekommenderad att sova på. För mage är ju helt bedrövligt. Sittandes är ju okej men man orkar ju inte halvsitta hela natten.
Tack jag hoppas att det blir av snart! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av INGO - 12 november 2016 23:15


http://bykima.mikz.com/

Av INGO - 30 september 2016 20:07


Vi ses på min nya blogg: www.bykima.unitedbloggers.no Kram Kima ...

Av INGO - 30 september 2016 15:25

Idag har vi varit i stan och handlat tacos och godis. A jobbar hela helgen. Samtidigt har jag jobbat och städat. Jag har sjuuuukt ont i halsen och varje gång jag sväljer gör det ont! Jag håller på att fixa den nya bloggen ska bli så kul att vi...

Av INGO - 30 september 2016 07:30


Hej alla mina kära följare Jag kommer under dagen byta bloggadress. Jag hoppas att ni alla följer med mig dit. By design och ny inriktning. Adress kommet under dagen. Kram kram ...

Av INGO - 29 september 2016 12:50


Eller inte:) Har samma kläder varje dag typ. Är inte jätteintresserad av mode:) Hittar jag ett plagg köper jag två av samma haha! Smart tycker jag. Vet ändå att jag bara kommer använda den en tid framåt. I miss My kids sooooo bad ...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

INGO


Ovido - Quiz & Flashcards