ingopingo

Direktlänk till inlägg 8 juli 2011

Solna tripp

Av INGO - 8 juli 2011 21:56

I vanliga fall packar man handväskan med

plånbok

smink

ligger alltid någon penna till kalendern

Ett hundben och en bajspåse till Ingo


Idag när jag skulle på intervju packade jag väskan som nybliven mamma

Tuuur att det inte var någon visitation av väska innan man fick komma in på intervju...

Bröstpump

Våtservetter

hundben

Bajspåse

bindor

äpple....

tog inte ens med mig sminket...


Intervjuen gick helt ok men jag kände att snart svimmar jag när jag satt där och pratade. Var nog lite vit i ansiktet...Knäna håller inte till 100 procent, får verkligen anstränga mig när jag går.

Så jag tror inte alls att det blir något av det. Varför skulle jag hetsa iväg på något sånt så tidigt? Knäpp jag e!


När jag kom hem sa kroppen emot

Jag ligger nu med feber 38.3 grader, har sovit en stund

Kommer jag någonsin bli bra igen?

Less jag e att må dåligt.

Lill-skrutten somnade i min famn

medans svetten rann på mig. Kämpigt att amma och ha en bäbis så nära när man själv är sjuk.


SNÄLLA LÅT MIG BLI FRISK! tycker synd om Léon som har en sån svag mamma


Idag kom lill-syrran över

Hon saknade Léon, så hon hjälper mig och Adam så vi får vila lite.

Ska gå och lägga mig igen.

Au revoir

 
 
Ingen bild

fia

8 juli 2011 22:24

Men lilla sötnos!! Ta det lugnt! :) För det första är du INTE en svag mamma (precis tvärtom), för det andra - sänk kraven på dig själv och låt allt ta sin tid. Och acceptera att det är tufft, jobbigt och en massa slit när man precis blir förälder. Mitt i allt det fina med bebistiden finns det en hel massa situationer, tankar och känslor som är otroligt påfrestande (även för de som inte har haft en 23 timmar lång förlossning som startades med igångsättning och avslutades med sugklocka och som nu går på värktabletter för att de har så ont och som riskerar att svimma, som knappt kan gå i trappor...). Allt kommer bli bättre, det kommer kännas lättare...försök att inte vara så hård mot dig själv.

Snart kommer jag och våldgästar dig (om jag får).

Massor med kramar!

 
Ingen bild

Petra

10 juli 2011 17:12

Kloka ord här ovan.
ta det lugnt, var rädd om dig. var sak har sin tid.
Njut av den lille och släppa alla "måsten".
Vi far söderut imorgon, tidigt.
Fia drar till Gotland ikväll.
Träffas gärna när tiden är rätt.
Var rädd om dig och de dina!
Kram/Petra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av INGO - 12 november 2016 23:15


http://bykima.mikz.com/

Av INGO - 30 september 2016 20:07


Vi ses på min nya blogg: www.bykima.unitedbloggers.no Kram Kima ...

Av INGO - 30 september 2016 15:25

Idag har vi varit i stan och handlat tacos och godis. A jobbar hela helgen. Samtidigt har jag jobbat och städat. Jag har sjuuuukt ont i halsen och varje gång jag sväljer gör det ont! Jag håller på att fixa den nya bloggen ska bli så kul att vi...

Av INGO - 30 september 2016 07:30


Hej alla mina kära följare Jag kommer under dagen byta bloggadress. Jag hoppas att ni alla följer med mig dit. By design och ny inriktning. Adress kommet under dagen. Kram kram ...

Av INGO - 29 september 2016 12:50


Eller inte:) Har samma kläder varje dag typ. Är inte jätteintresserad av mode:) Hittar jag ett plagg köper jag två av samma haha! Smart tycker jag. Vet ändå att jag bara kommer använda den en tid framåt. I miss My kids sooooo bad ...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

INGO


Ovido - Quiz & Flashcards