ingopingo

Alla inlägg under augusti 2011

Av INGO - 2 augusti 2011 06:45

Vi var utomhus precis hela dagen i går, inte en paus för att gå in. Det gjorde susen för Léon, han sov som en stock hela natten. Han vaknade 1 gång och sen nu på morgonen. och nu sover han igen. När vi kom hem igår efter 21 så sov han också, heeeelt slut! Så vi gör om det idag också =)

Medans killarna sover försöker jag städa och göra mig iordning, har precis varit ut med Ingo också.

Drömde så himla mycket i natt, bland annat att en av mina arbetskollegor som har jätte stort fint hår, att han klippte sig kort, kort, kort. Patric har du klippt dig eller var det bara en dröm?   


Är det normalt att man byter ut handväska mot skötväska när man blir mamma?

Adam rensade skötväskan igår....

smink, internetdosa, tre läppglans, snoddar, hundbajspåsar.... 

Jag hör en bäbis....i got to go

Au revoir

Av INGO - 1 augusti 2011 20:58

Vilken lång dag

men härlig!

Först var vi hos Adams mamma

trodde det skulle bli en lätt soppa och that´s it!

Men det bjöds på godis och muffins och kakor

Såklart så äter man av allt

Man kan ju inte vara otrevlig

Med gott samvete åt jag

fram tills dom tog ett kort på mig...

WHAT??? Är det jag?

Såg ut att väga 93 kg...

har jag inte varit med om förlossningen?

Jo...var tvungen att titta efter Léon, han fanns ju där.

Jag har varit med om förlossningen

MEN? VARFÖR SÅ TJOCK?

jag tog en till kaka...och sen en till


Sen bjöds det på grillning hemma hos Adams pappa, vi åkte vidare till nästa bord helt enkelt...borde vara så varje dag =)

Konstigt nog hade jag hunnit bli hungrig...

Super gott!

Mamma och Elliot kom över en sväng och sa hej också!

Hon e barnvakt åt Elliot ett par dagar

En perfekt dag för att leka i lekparken...

men mamma körde på samma tur som hon gav oss när vi var små

Hon gick på stan med lill-killen...i 5 TIMMAR!!!

Ingen gunga för Elliot utan kanske en klädhängare han kunde dra i.

Haha


Så hur var bajsupplevelsen idag?  

Senapsgul blandat med små små korn

Efter ett blöjbyte råkade jag smaka på bajset

och när Léon satt med nappen i munnen och vi allihopa skulle skåda denna söta bäbisen upptäckte jag bajs på nappen...

Innan dess när jag trodde att blöjbytet var klart märkte Adams syrra att Léon hade bajs på sidan av magen...


Men annars hade vi koll på läget

I morgon ska vi till Adams arbetskollega, har inte träffat dom någongång, ska bli kul!! Har bara hört att deras äldsta tjej har upptäckt saxen...bäst att sätta upp håret i toffs och inte ha sina fin kläder på sig =)


Nej nu har jag gett Léon alldeles för mycket mjölk, han ligger nästan och darrar med under läppen. Jag e så sjuuuuuuuuuuuuuuuukt trött nu...vad heter jag i efternamn?Ingen aning?Typ sååå trött e jag....


Au revoir

Av INGO - 1 augusti 2011 07:12

Då var det måndag

Inte för att dagarna spelar någon roll för mig, ska ju vara hemma ett tag nu!

Igår fick jag presenter av Elliots farmor, gosedjur och kläder. Tack Monika!

Super snällt av dig!!!!

Håller på att tvätta kläderna så jag kunde bara ta en bild på gosedjuren. Ingo blev intresserad av kaninen direkt, luktar den i rumpan....dumma hund....

  Idag blir det grillning tillsammans med Adams pappa, ska bli jätte gott och mysigt. Under dagen kanske det blir lite sol och bad men vädret ser just nu lite mulet ut. Så vi får se!

I natt vaknade Léon tre gånger...men han somnar tack och lov väldigt snabbt efter matning.

Adam är ledig, halaalllellulia så himla skönt!

För jag har så fruktansvärt ont i mina handleder...vet inte vad det e riktigt men det går inte att göra något åt mer än att ha skydd på handlederna. Och jag har försökt undvika dom skydden fram tills idag för jag kan inte bära Léon utan att det känns som handlederna hoppar ur led-känsla.


Nej nu ska jag sminka mig

Killarna ligger och sover


Au revoir

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

INGO


Ovido - Quiz & Flashcards